School/Faculty/Institute Faculty of Economics, Administrative and Social Sciences
Course Code PSYC 365
Course Title in English Social Psychology of Emotion
Course Title in Turkish Sosyal Psikolojide Duygular
Language of Instruction EN
Type of Course Flipped Classroom
Level of Course Intermediate
Semester Summer School
Contact Hours per Week
Lecture: 3 Recitation: Lab: Other:
Estimated Student Workload 149 hours per semester
Number of Credits 6 ECTS
Grading Mode Standard Letter Grade
Pre-requisites PSYC 106 - Introduction to Social Psychology
Expected Prior Knowledge Introduction to Social Psychology
Co-requisites None
Registration Restrictions Only Undergraduate Students
Overall Educational Objective To learn major theories about emotion, to acquire a perspective on emotions and their relation with morality, cognition, social learning and development from a social psychological standpoint, and to apply existing social psychological knowledge on research regarding emotion.
Course Description This course aims to open a discussion ground for social psychological theories related to emotion, emotion formation, function of emotions, and emotions in cross cultural context. Students are expected to learn major theories and discuss these within a social psychological perspective. Moreover, throughout the course students will be introduced to various approaches to emotion research and they are expected to analyze, evaluate, compare and contrast these various approaches.
Course Description in Turkish Bu derste duygular, duygu oluşumu, duyguların işlevi ve kültürlerarası bağlamda duyguların yeri ile ilgili sosyal psikolojik kuramlar için bir tartışma zemini sunmayı amaçlamaktadır. Öğrencilerin duygular hakkındaki önemli teorileri öğrenmeleri ve bunları sosyal psikolojik bir perspektifte tartışmaları beklenmektedir. Ayrıca, ders boyunca duygular alanındaki araştırmalar dahilinde görülen çeşitli yaklaşımlar tanıtılacak ve öğrencilerden sunulan bu yaklaşımları analiz etmeleri, değerlendirmeleri, ve karşılaştırmaları beklenmektedir.

Course Learning Outcomes and Competences

Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) Psikoloji alanında duygu ile ilgili başlıca teorileri bilmek.
2) Duygu, biliş ve davranış arasındaki ilişkiyi anlamak.
3) Duyguların sosyal psikolojik ve kültürel yönlerini anlamak.
4) Bilimsel çalışmaları değerlendirmek ve bunları mevcut bilgiler ve diğer bilimsel çalışmalarla karşılaştırmak.
5) Akademik çalışmaları yorumlamak.
6) Akademik okuma ve not alma becerilerini kullanmak.
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes 1 2 3 4 5 6
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi.
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi.
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği.
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi.
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi.
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması.
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme.
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi.
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme.
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme.
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi.
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi.
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme.

Relation to Program Outcomes and Competences

N None S Supportive H Highly Related
     
Program Outcomes and Competences Level Assessed by
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. S Exam,HW,Presentation
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. H Exam,HW,Presentation
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. H Exam,HW,Presentation
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. S Exam,HW,Presentation
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. N
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. N
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. N
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. H Exam,HW,Presentation
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. H Exam,HW,Presentation
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. S Exam,HW,Presentation
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. S Exam,HW,Presentation
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. S Exam,HW,Presentation
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. H Exam,HW,Presentation
Prepared by and Date BÜŞRA ALPARSLAN , March 2022
Course Coordinator SENA CÜRE ACER
Semester Summer School
Name of Instructor

Course Contents

Hafta Konu
1)
2)
3)
4)
5)
6)
7)
8)
9)
10)
11)
12)
13)
14)
15)
16)
Required/Recommended ReadingsWill be announced in the first class
Teaching MethodsStudents will work by themselves for preparing presentations and they will work together during discussion hours. Instructor will oversee the presentations and discussion to evaluate students’ progress, comprehension and to make sure they are evaluating the content properly.
Homework and ProjectsStudents will prepare a reaction form before class and they will complete some parts of it during class.
Laboratory Work-
Computer Use-
Other Activities-
Assessment Methods
Assessment Tools Count Weight
Devam 14 % 10
Sunum 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 20
Rapor Teslimi 24 % 10
Final 1 % 40
TOTAL % 100
Course Administration busraalparslan@gmail.com

Late submissions are not accepted. 70% attendance is obligatory Missing an exam is tolerable only in case of extenuating circumstances. Each class will be two hours. In the first hour one of the students will present the material and other students will take notes and prepare discussion questions. Second hour will be spent by class discussion. Therefore, students are expected to attend every class especially the ones they will be presenting. Plagiarism and cheating will not be tolerated. This class will be held online therefore each student must have at least a working microphone and a webcam is encouraged in order to make the class more interactive. Academic dishonesty and plagiarism: YÖK Disciplinary Regulation.

ECTS Student Workload Estimation

Activity No/Weeks Hours Calculation
No/Weeks per Semester Preparing for the Activity Spent in the Activity Itself Completing the Activity Requirements
Ders Saati 14 2 3 2 98
Ara Sınavlar 1 8 2 10
Rapor Teslimi 2 8 2 20
Final 1 20 1 21
Total Workload 149
Total Workload/25 6.0
ECTS 6