School/Faculty/Institute | Faculty of Engineering | ||||
Course Code | COMP 111 | ||||
Course Title in English | Computer Programming (MATLAB) | ||||
Course Title in Turkish | Bilgisayar Programlama (MATLAB) | ||||
Language of Instruction | EN | ||||
Type of Course | Flipped Classroom | ||||
Level of Course | Introductory | ||||
Semester | Güz | ||||
Contact Hours per Week |
|
||||
Estimated Student Workload | 123 hours per semester | ||||
Number of Credits | 5 ECTS | ||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | ||||
Pre-requisites | None | ||||
Expected Prior Knowledge | None | ||||
Co-requisites | None | ||||
Registration Restrictions | Only Undergraduate Students | ||||
Overall Educational Objective | To understand fundamentals of computer programming and learn how to design and implement computer algorithms to solve basic engineering problems in MATLAB programming language. | ||||
Course Description | This course provides a comprehensive introduction to fundamentals of computer programming and algorithm development. The following topics are covered: algorithms, vectors and matrices, functions, selection statements, loop statements, I/O processes, functions, plotting, structures, scripts and programs in MATLAB programming language. | ||||
Course Description in Turkish | Bu ders bilgisayar programlamanın temelleri ve algoritma geliştirmenin temelleri konusuna kapsamlı bir giriş sağlamaktadır. Derste işlenen konular arasında: algoritmalar, vektörler ve matrisler, fonksiyonlar, seçim komutları, döngü komutları, I/O süreçleri, grafik çizimi, yapılar, komut dizileri ve programların MATLAB programlama dili kullanılarak öğretilmesi, bulunmaktadır . |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) Describe computer programming fundamentals. 2) Analyze technical problems and develop basic computer algorithms. 3) Construct algorithms on computer programming tools to solve engineering problems. 4) Present the results of his/her programming solutions. |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 |
---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | ||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | ||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | ||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | ||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | ||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | ||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | ||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | ||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | ||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | ||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | ||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | ||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | N | |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | N | |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Exam,HW,Participation |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | N | |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | N | |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | N | |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | N | |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Participation |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | HW,Participation |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | N | |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Exam,HW |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Exam,HW |
Prepared by and Date | SERAP KIRBIZ , December 2020 |
Course Coordinator | SERAP KIRBIZ |
Semester | Güz |
Name of Instructor | Dr. Öğr. Üyesi SERAP KIRBIZ |
Hafta | Konu |
1) | Introduction to MATLAB |
2) | Vectors and Matrices |
3) | Fundamentals of Programming |
4) | Selection Statements |
5) | Loop Statements-1 |
6) | Loop Statements-2 |
7) | String Vectors |
8) | Structs and Cell Arrays |
9) | MATLAB Programs |
10) | Plotting Techniques |
11) | File Input/output |
12) | Basic Statistics and Sorting |
13) | Advanced Concepts |
14) | Student Projects |
15) | Final Exam/Project/Presentation Period |
16) | Final Exam/Project/Presentation Period |
Required/Recommended Readings | Textbook: MATLAB: A Practical Introduction to Programming and Problem Solving, 3rd Edition, Stormy Attaway, ISBN-13: 978-0124058767 Reference book: Essential MATLAB for Engineers and Scientists, Fifth Edition, Brian Hahn, Daniel Valentine, ISBN-13: 978-0123943989 | ||||||||||||||||||
Teaching Methods | Lectures/Laboratories/Contact hours/Flipped Learning | ||||||||||||||||||
Homework and Projects | Teamwork projects | ||||||||||||||||||
Laboratory Work | 13 computer laboratories on programming | ||||||||||||||||||
Computer Use | In laboratories, lab exams and project | ||||||||||||||||||
Other Activities | - | ||||||||||||||||||
Assessment Methods |
|
||||||||||||||||||
Course Administration |
kirbizs@mef.edu.tr Instructor’s office: 5th Floor office hours: Monday 14:00-16:00, Thursday 14:00-16:00 email address: kirbizs@mef.edu.tr Rules for attendance: Students attending less than 70% of the laboratories and lectures will be graded FZ. Missing a midterm: Provided that proper documents of excuse are presented, a make-up exam for lab midterm exams will be provided. Missing a final: Faculty regulations. A reminder of proper classroom behavior, code of student conduct: YÖK Regulations Academic Dishonesty and Plagiarism: YÖK Regulations |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 0 | 2 | 28 | |||
Laboratuvar | 13 | 0 | 2 | 26 | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 10 | 1 | 1 | 20 | |||
Proje | 1 | 15 | 1 | 16 | |||
Küçük Sınavlar | 3 | 2 | 1 | 9 | |||
Ara Sınavlar | 2 | 10 | 2 | 24 | |||
Total Workload | 123 | ||||||
Total Workload/25 | 4.9 | ||||||
ECTS | 5 |