School/Faculty/Institute | Faculty of Engineering | ||||
Course Code | CE 490 | ||||
Course Title in English | Senior Design Project Research | ||||
Course Title in Turkish | İnşaat Mühendisliği Tasarım Projesi Araştırması | ||||
Language of Instruction | EN | ||||
Type of Course | Project | ||||
Level of Course | Introductory | ||||
Semester | Spring,Fall | ||||
Contact Hours per Week |
|
||||
Estimated Student Workload | 34 hours per semester | ||||
Number of Credits | 1 ECTS | ||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | ||||
Pre-requisites | None | ||||
Expected Prior Knowledge | Basic knowledge about theory, methodology and application in civil engineering design | ||||
Co-requisites | None | ||||
Registration Restrictions | Only Undergraduate Students – Senior year level | ||||
Overall Educational Objective | To learn how to perform a research about a specific realistic civil engineering problem and to propose a design process time-line that models that problem, which includes engineering standards, realistic constraints and conditions, by using the knowledge and skills acquired through previous courses. | ||||
Course Description | This course constitutes the first stage of CE senior design project. Students will first perform a research that includes a literature survey on a problem that they selected as a team. Then, based on the problem selected, students will propose a design process time-line that models that problem under the supervision of their advisors. | ||||
Course Description in Turkish | Bu ders İnşaat Mühendisliği bitirme tasarım projesinin ilk ayağını oluşturmaktadır. Öğrenciler takım olarak seçtikleri bir problem üzerine öncelikle literatür taraması içeren bir araştırma yapacaklardır. Daha sonra seçilen problemi baz alan bir inşaat mühendisliği sistemi veya prosesi için bir tasarım akışı önereceklerdir. Tüm süreç danışmanın idaresinde sürdürülecektir. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) identify a practical civil engineering design problem by applying appropriate techniques, skills, and modern engineering tools necessary for practice; 2) deliver a design process time line for a design project under consideration in formal written format; 3) demonstrate effective presentation skills; 4) function effectively as a member of a team; 5) recognize the importance of acquiring and applying new knowledge as needed and demonstrate skills of self-directed learning. |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
---|---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | |||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | |||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | |||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | |||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | |||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | |||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | |||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | |||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | |||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | |||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | |||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | |||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | N | |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | N | |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Exam,HW,Participation |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | N | |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | N | |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | N | |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | N | |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Participation |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | HW,Participation |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | N | |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Exam,HW |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Exam,HW |
Prepared by and Date | BAHADIR ŞADAN , November 2023 |
Course Coordinator | BAHADIR ŞADAN |
Semester | Spring,Fall |
Name of Instructor | Dr. Öğr. Üyesi BAHADIR ŞADAN |
Hafta | Konu |
1) | Introduction |
2) | How to make a research? What is plagiarism? |
3) | Technical report writing |
4) | Basics of project management |
5) | Senior Design Project & Geotechnical Design |
6) | Basics of civil engineering design and Transportation Design |
7) | Basics of structural analysis and seismic design |
8) | Basics of steel structures design |
9) | Basics of water resources design |
10) | Teams setting, project topic selection |
11) | Self- directed research |
12) | Self- directed research |
13) | Self- directed research |
14) | Evaluation of the progress of the project time line through the submitted draft time line |
15) | Final Exam/Project/Presentation Period |
16) | Final Exam/Project/Presentation Period |
Required/Recommended Readings | • Project Specifications • Books, articles, codes and other references related to the project topic | ||||||||||||
Teaching Methods | In class seminars and meetings | ||||||||||||
Homework and Projects | Senior Design Project Time-Line | ||||||||||||
Laboratory Work | |||||||||||||
Computer Use | |||||||||||||
Other Activities | |||||||||||||
Assessment Methods |
|
||||||||||||
Course Administration |
sadanb@mef.edu.tr Instructor’s office and phone number: 5th Floor, A544 office hours: via email email address: sadanb@mef.edu.tr Meeting with the advisor: You are responsible for all arrangements of meetings with your advisor. Report: No late submission. Students do not submit their reports on time will fail the course. Presentation: Students that miss their presentation time/day will fail the course. A reminder of proper classroom behavior, code of student conduct: YÖK Regulations Statement on plagiarism: YÖK Regulations Disclaimer: The instructor reserves the right, when necessary, to alter the grading policy, change examination dates, and modify the syllabus and course content. Modifications will be announced through BB. Students are responsible for the announced changes. |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 10 | 0 | 1 | 10 | |||
Uygulama | 1 | 3 | 1 | 4 | |||
Proje | 1 | 20 | 20 | ||||
Total Workload | 34 | ||||||
Total Workload/25 | 1.4 | ||||||
ECTS | 1 |