School/Faculty/Institute | Faculty of Economics, Administrative and Social Sciences | ||||
Course Code | PHIL 103 | ||||
Course Title in English | Introduction to Philosophy | ||||
Course Title in Turkish | Felsefeye Giriş | ||||
Language of Instruction | EN | ||||
Type of Course | Ters-yüz öğrenme | ||||
Level of Course | Başlangıç | ||||
Semester | Fall | ||||
Contact Hours per Week |
|
||||
Estimated Student Workload | 147 hours per semester | ||||
Number of Credits | 6 ECTS | ||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | ||||
Pre-requisites | None | ||||
Co-requisites | None | ||||
Expected Prior Knowledge | None | ||||
Registration Restrictions | Only Undergraduate Students | ||||
Overall Educational Objective | To become familiar with the basic theoretical background of major topics of philosophy such as realism, idealism, freedom of the will; to be able to think critically and dialectically on philosophical concepts; to be able to express philosophical ideas argumentatively. | ||||
Course Description | This course aims to introduce the students to the basic philosophical ideas and concepts. In addition to that, students are introduced to the methods of scientific writing and thinking; students will be encouraged to use those skills actively in the classroom. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) Felsefenin temel konularını anlamak 2) Felsefi argümanlar geliştirmek ve bunları eleştirmek 3) Akademik yazma becerilerini göstermek 4) Yeni araştırma fikirleri oluşturmak 5) Felsefe kuram ve araştırmalarını doğru etik formatta tartışmak |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
---|---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | |||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | |||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | |||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | |||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | |||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | |||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | |||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | |||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | |||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | |||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | |||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | |||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | H | Derse Katılım,Sınav |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | S | Derse Katılım,Ödev |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | S | Derse Katılım |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | N | |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | S | Derse Katılım |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | N | |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | H | Derse Katılım,Sınav |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Derse Katılım |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | Derse Katılım |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | H | Sınav |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Derse Katılım |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Derse Katılım |
Prepared by and Date | SENA CÜRE ACER , December 2023 |
Course Coordinator | BANU FEMİR GÜRTUNA |
Semester | Fall |
Name of Instructor | Öğr. Gör. BAŞAK KEKİ |
Hafta | Konu |
1) | Giriş: Felsefe nedir? Argüman nedir? Felsefi yazı nasıl yazılır? Düşünce deneyi nedir? |
2) | Antik Felsefe 1: Sokrat Öncesi Felsefe |
3) | Antik Felsefe 2: Plato ve İdealizm |
4) | Antik Felsefe 3: Aristo ve Realizm |
5) | Rasyonalizm (akılcılık) Nedir? |
6) | Ampirizm (deneycilik) Nedir? |
7) | ARASINAV |
8) | Felsefe ve Aydınlanma: Jean-Jacques Rousseau |
9) | Felsefe ve Aydınlanma: Kant |
10) | Etik 1: Sevgi ve Mutluluk Felsefesi |
11) | Etik 2: Toplumsal Adalet |
12) | Felsefede Güncel Konular 1: Bilinçlilik Sorunu |
13) | Felsefe Güncel Konular 2: Ahlaki Sorumluluk Sorunu |
14) | Felsefede Güncel Konular 3: Hayatın Anlamını Arama |
15) | Final Sınavı Dönemi |
16) | Final Sınavı Dönemi |
Required/Recommended Readings | Will be assigned. | ||||||||||||||||||
Teaching Methods | I will assign relevant readings every week; there will also be video instructions. We will make discussion groups and maybe debate-discussion sessions. | ||||||||||||||||||
Homework and Projects | Students will be asked to coordinate one of the discussion sessions of the course based on the assigned required readings. | ||||||||||||||||||
Laboratory Work | None | ||||||||||||||||||
Computer Use | None | ||||||||||||||||||
Other Activities | Students will be asked to read each week’s book chapter and article prior to that week’s classroom session. Classroom discussions will be based on these readings as well as various videos. | ||||||||||||||||||
Assessment Methods |
|
||||||||||||||||||
Course Administration |
acers@mef.edu.tr Attendance at all classes is mandatory. Students must provide a legitimate, acceptable and documented excuse for missing a scheduled exam. There will be a make-up exam if students miss the midterm. Make-up exams could be in a different format than midterm or final exam. Students are expected to treat university personnel and one another respectfully at all times; this includes showing respect for class content and for others’ opinions. The commitment of acts of cheating, lying, and deceit in any of their diverse forms such as plagiarism, and copying during examinations is dishonest and will not be tolerated. Academic dishonesty and plagiarism: YÖK Disciplinary Regulation. |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 3 | 2 | 98 | ||
Ödevler | 1 | 12 | 3 | 15 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 10 | 2 | 12 | |||
Final | 1 | 20 | 2 | 22 | |||
Total Workload | 147 | ||||||
Total Workload/25 | 5.9 | ||||||
ECTS | 6 |