School/Faculty/Institute | Faculty of Economics, Administrative and Social Sciences | |||||
Course Code | PSYC 462 | |||||
Course Title in English | Readings and Research in Developmental Psychology II | |||||
Course Title in Turkish | Gelişim Psikolojisinde Okuma ve Araştırma II | |||||
Language of Instruction | EN | |||||
Type of Course | Flipped Classroom | |||||
Level of Course | Advanced | |||||
Semester | Fall | |||||
Contact Hours per Week |
|
|||||
Estimated Student Workload | 199 hours per semester | |||||
Number of Credits | 7.5 ECTS | |||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | |||||
Pre-requisites |
PSYC 205 - Research Methods I |
|||||
Co-requisites | None | |||||
Expected Prior Knowledge | Research methods in Psychology | |||||
Registration Restrictions | Only Undergraduate Students | |||||
Overall Educational Objective | To become familiar with major areas of developmental psychology, to get deeper knowledge about and the ability to design and conduct scientific research in these areas. | |||||
Course Description | This course is an advanced level course on readings and research in Developmental Psychology. We will focus on individual differences in development, specifically language development and development in the related areas, in infancy and early childhood years. In the first part, learners will gain perspective about the main constructs, theoretical approaches, research methods, and recent research findings in the given areas. In the second part, learners will get hands-on experience as a researcher in formulating research questions, designing an empirical research study, collecting data, analyzing data, and sharing their findings through a poster presentation. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) Gelişim Psikolojisi alanındaki temel kavramlar, ana teorik bakış açıları ve araştırma yöntemleri konusunda bilgi gösterilmesi; 2) Gelişim Psikolojisinin alt alanlarında (örn. dil, erken okuryazarlık ve akademik gelişim) mevcut araştırmaları eleştirel bir şekilde değerlendirilmesi; 3) Araştırma sorusu ve hipotez formüle edilmesi; 4) deneysel araştırma çalışması tasarlamak; 5) farklı araştırma soruları ve hipotezleri test etmek; 6) araştırma sonuçlarını analiz etmek, çıkarım yapmak ve kritik olarak tartışmak. |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
---|---|---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | ||||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | ||||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | ||||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | ||||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | ||||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | ||||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | ||||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | ||||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | ||||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | ||||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | ||||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | ||||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | H | Derse Katılım,Proje |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | H | Derse Katılım,Proje |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Derse Katılım,Proje |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | S | Derse Katılım,Proje |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | H | Derse Katılım,Proje |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | H | Derse Katılım,Proje |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | H | Derse Katılım,Proje |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | H | Derse Katılım,Proje |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Proje |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | H | Derse Katılım,Proje |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | H | Derse Katılım,Proje |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | H | Derse Katılım,Proje |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Derse Katılım,Proje |
Prepared by and Date | BANU FEMİR GÜRTUNA , December 2023 |
Course Coordinator | BANU FEMİR GÜRTUNA |
Semester | Fall |
Name of Instructor | Dr. Öğr. Üyesi BEYZA ATEŞ |
Hafta | Konu |
1) | Giriş & Ders Zorunlulukları |
2) | Gelişim Psikolojisinde araştırma konularına giriş, temel kavramlar ve teorik çerçeveler. |
3) | Gelişim Psikolojisinde araştırma konularına giriş - devam bilimsel araştırma süreci. |
4) | Araştırma Projesi, Bölüm 1: Bir araştırma önerisi yazma araştırma konusu seçimi ve ilgili literatürün gözden geçirilmesi (adım 1 ve 2) |
5) | Araştırma Projesi, Bölüm 1: Bir araştırma önerisi yazma literatür taramasına devam etme (adım 2) |
6) | Araştırma Projesi, Bölüm 1: Bir araştırma önerisi yazma seçilen makaleleri özetleyen bir sunum hazırlama ve bir tartışma oturumu yönetme (adım 3 ve 4) |
7) | Araştırma Önerileri, Bölüm 1: Bir araştırma önerisi yazma seçilen makaleleri özetleyen bir sunum hazırlama ve bir tartışma oturumu yönetme (adım 3 ve 4) |
8) | Araştırma Önerileri, Bölüm 1: Bir araştırma önerisi yazma araştırma sorularınızı ve hipotezlerinizi önerme, operasyonel tanımları netleştirme & araştırma tasarımı, katılımcılar ve genel yöntemi belirleme (adım 4, 5 ve 6) |
9) | Araştırma Önerileri, Bölüm 2: Veri toplama ve analiz etme ölçüm araçlarını/pilot uygulamayı deneme ve güncelleme & araştırma prosedürü (adım 7 ve 8) |
10) | Araştırma Önerileri, Bölüm 2: Veri toplama ve analiz etme veri toplama, veri setini girme ve analiz etme & kısa bir araştırma raporu yazma (adım 9, 10 ve 11) |
11) | Araştırma Önerileri, Bölüm 2: Veri toplama ve analiz etme veri toplama, veri setini girme ve analiz etme & kısa bir araştırma raporu yazma (adım 9, 10 ve 11) |
12) | Araştırma Önerileri, Bölüm 2: Veri toplama ve analiz etme veri toplama, veri setini girme ve analiz etme, ve kısa bir araştırma raporu yazma (adım 9, 10 ve 11) |
13) | Araştırma Önerileri, Bölüm 3: Bir poster sunumu hazırlama (adım 12) |
14) | Araştırma Önerileri, Bölüm 3: Bir poster sunumu hazırlama (adım 12) |
15) | Final |
16) | Final |
Required/Recommended Readings | There will be a reading package including a set of empirical articles and book chapters. | |||||||||||||||
Teaching Methods | Tersyüz öğrenme | |||||||||||||||
Homework and Projects | Project | |||||||||||||||
Laboratory Work | Learners will use the lab SPSS facilities to do literature review for their empirical paper, read theoretical papers and empirical articles together with their group members (through perusal), to enter and analyze their data set through SPSS, and to prepare a PowerPoint presentation about their research. | |||||||||||||||
Computer Use | Learners will work with SPSS to enter and analyze the data they have collected as well as to do literature review for their empirical paper. | |||||||||||||||
Other Activities | Learners will be asked to read assigned articles prior to that week’s classroom session, do a literature review, read the articles together with their group members, prepare a brief presentation and lead a discussion session about their literature review. | |||||||||||||||
Assessment Methods |
|
|||||||||||||||
Course Administration |
ozkande@mef.edu.tr Academic honesty: As an academic misconduct, cheating and plagiarism will not be tolerated and will be immediately resulted in failing the course or a disciplinary action. Some exemplary behaviors of plagiarism: 1) quoting without citing the reference (cut & paste behavior), 2) extensive quoting (even you cite the reference), 3) submitting the same or similar assignment/project you had already prepared for another work (e.g. course, workshop, presentation), 4) submitting the same or similar assignment/project prepared by someone else. In group studies, if academic honesty is violated, all the group members will be accepted as responsible for the incident. To learn more about academic dishonesty and plagiarism please also see YÖK Disciplinary Regulation. Attendance policy: Learners are expected to attend every class. Regular attendance is required to be successful at this course, which will be graded on a 10-point scale. Please be careful about arriving at the class on time. Late arrivals are disruptive for both the class members and the instructor. If you come to the class later than the first 15 minutes or leave the class before the last 15 minutes, you will not be allowed to sign the attendance sheet. Make-up policy: Make-ups for the assignments will be accepted in the presence of an eligible excuse (e.g. illness, surgery, death of relatives, a task by the University or other institutions such as national or international meetings or competition, etc.) and if you present a valid document (e.g. a medical report, a petition with the necessary report(s) attached to it, to be presented to the Dean’s Office or Directorate) for your excuse. |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 1 | 3 | 3 | 98 | ||
Sunum / Seminer | 1 | 10 | 10 | ||||
Proje | 13 | 2 | 3 | 2 | 91 | ||
Total Workload | 199 | ||||||
Total Workload/25 | 8.0 | ||||||
ECTS | 7.5 |