School/Faculty/Institute Faculty of Economics, Administrative and Social Sciences
Course Code PSYC 442
Course Title in English Readings and Research in Clinical Psychology II
Course Title in Turkish Klinik Psikolojide Okuma ve Araştırma II
Language of Instruction EN
Type of Course Flipped Classroom,Laboratory Work,Project
Level of Course Advanced
Semester Spring
Contact Hours per Week
Lecture: 3 Recitation: Lab: 1 Other:
Estimated Student Workload 188 hours per semester
Number of Credits 7.5 ECTS
Grading Mode Standard Letter Grade
Pre-requisites PSYC 205 - Research Methods I
Expected Prior Knowledge Research methods in psychology
Co-requisites None
Registration Restrictions Only Undergraduate Students
Overall Educational Objective To acquire the necessary knowledge and expertise at conducting research in related topics of clinical psychology and reading/writing reports in pertinent issues.
Course Description The main focus of the course is to read and evaluate relevant studies and discuss them in a critical perspective. Throughout the course students will be expected to present various research papers and in the end produce their own report paper that drawn from their data which they collected during semester.
Course Description in Turkish Bu dersin ana odağı klinik psikoloji ile ilgili çalışmaları okumak, değerlendirmek ve eleştirel bir bakış açısıyla tartışmaktır. Öğrenciler dersin ilerleyen zamanlarında çeşitli araştırma makalelerini sunacak ve dönem boyunca topladıkları veriyi temel alarak bir araştırma raporu yazacaklardır.

Course Learning Outcomes and Competences

Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) Klinik araştırmaların temeln ilkelerini öğrenmek
2) Bozukluklar hakkında etiyolojik ve terapötik sorunları ele almak
3) Psikopatoloji üzerindeki biyolojik, sosyal, öğrenme ve gelişimsel etkileri ve bunların birbirleriyle nasıl ilişkili olduğunu anlamak
4) Bir çalışmanın önemini eleştirel bir bakış açısıyla anlamak
5) Araştırmalarda birincil olarak metodolojideki son gelişmeleri kullanarak istatistiksel bir analiz yürütmek
6) Rapor yazma becerilerini ve verileri analiz etme yeteneğini geliştirmek
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes 1 2 3 4 5 6
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi.
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi.
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği.
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi.
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi.
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması.
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme.
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi.
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme.
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme.
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi.
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi.
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme.

Relation to Program Outcomes and Competences

N None S Supportive H Highly Related
     
Program Outcomes and Competences Level Assessed by
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. H Exam,Presentation,Project
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. H Select,Presentation,Project
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. H Participation,Presentation
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. N
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. S Participation
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. S Participation
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. S Lab,Project
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. H Participation
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. N
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. N
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. H Project
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. S Project
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. H Project
Prepared by and Date BURAK BARAN YAVUZ , March 2022
Course Coordinator SENA CÜRE ACER
Semester Spring
Name of Instructor

Course Contents

Hafta Konu
1) Giriş
2) Araştırma Süreci ve Temel Ölçüm
3) Psikolojik Yapılar ve Araştırma Malzemesinin Hazırlanması – LAB
4) Literatür Taraması - LAB
5) Seçme Konular - Kaygı Bozuklukları - Araştırma ve Terapiler
6) Seçme Konular - Obsesif-Kompulsif ve İlişkili Bozukluklar - Araştırma ve Terapiler
7) Seçme Konular - Travma Sonrası ve Strese Bağlı Bozukluklar - Araştırma ve Terapiler
8) Ara Sınav
9) Veri Taraması ve Analizi - LAB
10) Seçme Konular - Duygudurum Bozuklukları - Araştırma ve Terapiler
11) Seçme Konular - Kişilik Bozuklukları - Araştırma ve Terapiler
12) Seçme Konular - Madde İlişkili, Bağımlılık ve Dürtü Kontrol Bozuklukları - Araştırma ve Terapiler
13) Özet ve Araştırma Raporu Değerlendirmesi
14) Ders Yok
15) Final Sınavı Dönemi
16) Final Sınavı Dönemi
Required/Recommended ReadingsRecommended Reading: Barker, C., Pistrang N. & Elliott R. (2016). Research methods in clinical psychology: An introduction for students and practitioners, Third Edition. West Sussex: Wiley-Blackwell Recommended Reading: Barlow, D. H. & Durand, M. V. (2015). Abnormal psychology: An integrative approach (7th ed). Stamford, CT: Cengage Learning.
Teaching MethodsClasses will be a mixture of lecture, class discussion and research paper presentations. I will provide relevant articles and elaborate the process with relevant activities such as in class therapy technique demonstrations and other types of practices. Lab meetings are going to be arranged at necessary points of research project. Each student will perform data collection, analysis and write a research paper from the collected data. Students are expected to follow the course outline, read the assigned readings before coming to class and participate actively throughout the course in the discussion of varied topics and class discussions.
Homework and ProjectsData collection, analysis and report writing
Laboratory WorkData Analysis, Literature Review
Computer UseSPSS (for data analysis)
Other Activities
Assessment Methods
Assessment Tools Count Weight
Devam 1 % 5
Sunum 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 20
Rapor Teslimi 1 % 35
Final 1 % 30
TOTAL % 100
Course Administration yavuzbu@mef.edu.tr

Students must provide a legitimate, acceptable and documented excuse for missing a scheduled exam. There will be a make-up exam if students miss the midterm. Make-up exams could be in a different format than midterm or final exam. Students are expected to treat university personnel and one another respectfully at all times; this includes showing respect for class content and for others’ opinions. The commitment of acts of cheating, lying, and deceit in any of their diverse forms such as plagiarism, and copying during examinations is dishonest and will not be tolerated. Academic dishonesty and plagiarism: YÖK Disciplinary Regulation.

ECTS Student Workload Estimation

Activity No/Weeks Hours Calculation
No/Weeks per Semester Preparing for the Activity Spent in the Activity Itself Completing the Activity Requirements
Ders Saati 14 1 3 4 112
Sunum / Seminer 1 7 1 8
Ara Sınavlar 1 8 1 9
Rapor Teslimi 2 16 2 36
Final 1 16 2 5 23
Total Workload 188
Total Workload/25 7.5
ECTS 7.5