School/Faculty/Institute Faculty of Economics, Administrative and Social Sciences
Course Code POLS 423
Course Title in English Politics of Migration
Course Title in Turkish Uluslararası Göç Siyaseti
Language of Instruction EN
Type of Course Flipped Classroom
Level of Course Intermediate
Semester Fall
Contact Hours per Week
Lecture: 3 Recitation: 0 Lab: 0 Other: 2
Estimated Student Workload 135 hours per semester
Number of Credits 5 ECTS
Grading Mode Standard Letter Grade
Pre-requisites None
Co-requisites None
Expected Prior Knowledge No
Registration Restrictions Only undergraduate students
Overall Educational Objective The course aims to provide students with a dynamic perspective to capture different dimensions and aspects of international migration at different levels (local, national, regional, and global) and interlinkages among these.
Course Description This is an elective course, which focuses on contemporary forms of international migration and the social relations that are built along the process of migration. The course will provide an overview of migration theories and empirical studies and will cover key concepts, issues, and scholarly debates in migration studies. Given the interdisciplinary nature of migration studies, students will be assigned readings from various disciplines (economics, political science, anthropology, geography, sociology, International Relations, and other disciplines), to help them appreciate the different perspectives and methods that each discipline adopts. Concepts and categorizations related to international migration such as immigrants, asylum-seekers, refugees, security, citizenship, development, welfare, gender, international policies, regimes and organizations, globalization, and transnationalism will be discussed from different theoretical and analytical perspectives.

Course Learning Outcomes and Competences

Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) Öğrenciler dersi aldığında • küresel göç ve hareketlilik araştırmalarındaki ana tartışmalar ve ana temalar hakkında farkındalık kazanacaktır.
2) Öğrenciler disiplinler arası göç çalışmaları alanındaki göç politikalarını, konularını ve teorilerini anlama ve eleştirel bir şekilde gözden geçirme becerisi kazanacaktır.
3) Öğrenciler göçün gönüllü ve zorunlu göçmenlerin yaşamları üzerindeki etkileri ve göçmen stratejileri, göçün gönderen ve kabul eden ülke ve toplumlardaki etkisi, göçmenlerin entegrasyon ve dışlanma süreçleri ve uluslararası göçe yönelik politika tepkileri hakkında kapsamlı bir anlayış geliştireceklerdir.
4) Öğrenciler küreselleşen dünyada göç nedeniyle veya göçle etkileşimle ortaya çıkan sorunlar ve zorluklar üzerinde eleştirel düşünme becerilerini kazanacaktır.
5) Öğrenciler göçmenlerin ve mültecilerin küresel ekonomide oynadığı önemli rolün anlaşılması açısından eleştirel düşünme becerileri edineceklerdir.
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes 1 2 3 4 5
1) Günümüz Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler konularını anlamak ve etkili bir şekilde değerlendirmek için gerekli olan yeterli siyasi tarih bilgisi.
2) Sosyal ve davranış bilimleri alanlarında var olan temel kavramları ve bu kavramlar arasındaki ilişkiyi anlama.
3) Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanındaki temel teorileri analiz etme ve bu teorilerin pratikteki yansımalarını değerlendirme yeteneği.
4) Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkilerdeki teorilerin ve gelişmelerin farklı yönlerini hem bireysel olarak hem de sınıf içi tartışmalar sırasında grup çalışmaları kapsamında eleştirel bir şekilde tartışma yeteneği.
5) Uluslararası alanda meydana gelen gelişmeler hakkında bağımsız olarak veya bir ekip ile araştırma yapma, dış politika analizleri yapma, araştırmaya dayalı çatışma çözüm modelleri geliştirme ve bilgisayar ve ilgili yazılımları kullanarak kapsamlı raporlar hazırlama yeteneği.
6) Lisans eğitimi sırasında edinilen alan bilgisi ve becerileri kullanarak kararlar alma ve bu kararları uygulama yeteneği.
7) Bilimsel düşünce ile etik davranış arasındaki ilişkileri tanıma; farklı fikirleri, ideolojileri ve inanç sistemlerini hoşgörüyle karşılayıp uygun şekilde savunmaya özen gösterme yeteneği.
8) Lisans eğitimi sırasında edinilen farklı kültürler, toplumlar, siyasi sistemler bilgisi ve dil becerileri sayesinde uluslararası kurumlarda ve çok kültürlü ortamlarda çalışma yeteneği.
9) Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler konularında meslektaşlarıyla tartışacak düzeyde, en az B2 seviyesinde İngilizce dil becerilerini ve günlük hayatta iletişim kuracak düzeyde, en az A2 seviyesinde ikinci bir yabancı dil becerilerini sergileme yeteneği.
10) Yaşam boyu öğrenmeyi sürdürme ve yurt içi ve yurt dışındaki akademik kurumlarda Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler ile diğer sosyal bilimler disiplinlerinde ileri düzey/lisansüstü çalışmalar yapma yeteneği.

Relation to Program Outcomes and Competences

N None S Supportive H Highly Related
     
Program Outcomes and Competences Level Assessed by
1) Günümüz Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler konularını anlamak ve etkili bir şekilde değerlendirmek için gerekli olan yeterli siyasi tarih bilgisi. N
2) Sosyal ve davranış bilimleri alanlarında var olan temel kavramları ve bu kavramlar arasındaki ilişkiyi anlama. S Derse Katılım,Sunum
3) Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanındaki temel teorileri analiz etme ve bu teorilerin pratikteki yansımalarını değerlendirme yeteneği. H Derse Katılım,Proje
4) Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkilerdeki teorilerin ve gelişmelerin farklı yönlerini hem bireysel olarak hem de sınıf içi tartışmalar sırasında grup çalışmaları kapsamında eleştirel bir şekilde tartışma yeteneği. H Derse Katılım,Proje,Sunum
5) Uluslararası alanda meydana gelen gelişmeler hakkında bağımsız olarak veya bir ekip ile araştırma yapma, dış politika analizleri yapma, araştırmaya dayalı çatışma çözüm modelleri geliştirme ve bilgisayar ve ilgili yazılımları kullanarak kapsamlı raporlar hazırlama yeteneği. S Derse Katılım,Proje
6) Lisans eğitimi sırasında edinilen alan bilgisi ve becerileri kullanarak kararlar alma ve bu kararları uygulama yeteneği. S Proje,Sınav
7) Bilimsel düşünce ile etik davranış arasındaki ilişkileri tanıma; farklı fikirleri, ideolojileri ve inanç sistemlerini hoşgörüyle karşılayıp uygun şekilde savunmaya özen gösterme yeteneği. H Derse Katılım
8) Lisans eğitimi sırasında edinilen farklı kültürler, toplumlar, siyasi sistemler bilgisi ve dil becerileri sayesinde uluslararası kurumlarda ve çok kültürlü ortamlarda çalışma yeteneği. S Derse Katılım,Proje,Sınav
9) Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler konularında meslektaşlarıyla tartışacak düzeyde, en az B2 seviyesinde İngilizce dil becerilerini ve günlük hayatta iletişim kuracak düzeyde, en az A2 seviyesinde ikinci bir yabancı dil becerilerini sergileme yeteneği. S Derse Katılım,Proje
10) Yaşam boyu öğrenmeyi sürdürme ve yurt içi ve yurt dışındaki akademik kurumlarda Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler ile diğer sosyal bilimler disiplinlerinde ileri düzey/lisansüstü çalışmalar yapma yeteneği. S Proje,Sınav
Prepared by and Date SUNA GÜLFER IHLAMUR ÖNER , January 2024
Course Coordinator CANSU GÜLEÇ
Semester Fall
Name of Instructor Prof. Dr. SUNA GÜLFER IHLAMUR ÖNER

Course Contents

Hafta Konu
1) DERSİN KISA BİR GİRİŞİ: MATERYALİN KAPSAMI, AMACI, İLİŞKİSİ VE TARTIŞMA KONULARI Temel Sorular: Göç nedir? Küreselleşmiş bir dünyada göç çalışmaları neden önemlidir?
2) ULUSLARARASI GÖÇÜN TARİHSEL BAKIŞI VE GÜNCEL GÖÇÜN ÖZELLİKLERİ Temel Sorular: Uluslararası işçi göçünün tarihi nedir? Başlıca göçler nelerdi ve etkileri nelerdi? Hangi ülkeler işçi göçmeni üretiyor ve hangi ülkeler işçi göçmenini kabul ediyor? Göçmen işçilerin çalışma koşulları zaman içinde nasıl değişti? Başlıca küresel göç eğilimleri nelerdir ve bunlar nasıl gelişti?
3) GÖÇÜN DURUMU ARAŞTIRMASI Temel Sorular: İnsanlar neden göç ediyor? İnsanlar göç ettiğinde nereye gideceklerine nasıl karar veriyorlar? Göçün siyasi, sosyal, ekonomik ve kültürel belirleyicileri nelerdir? Göçün, göç alan ve göç veren devlet ve toplumlara etkileri nelerdir? Uluslararası göç araştırmalarındaki yeni konular, kaygılar ve zorluklar nelerdir? Göçü, özellikle de zorunlu göçü teorileştirmenin önündeki en büyük zorluklar nelerdir?
4) KÜRESELLEŞME VE GÖÇ: YENİ SORUNLAR VE ZORLUKLAR Temel Sorular: Küreselleşme ile göç arasındaki ilişki nedir? Küreselleşme süreçleri uluslararası göçü nasıl yönlendiriyor? Uluslararası göç küreselleşme süreçlerini nasıl yaratıyor? İnsan hareketliliğinin yeni biçimleri nelerdir? Artan düzensiz göç küreselleşme ve kayıt dışılaşmayla ne ölçüde bağlantılı? Döngüsel göç kalkınmayı teşvik edebilir mi? Göçün kadınlaştırılması neden önemli? Pandemi göç kalıplarını ve politikalarını nasıl etkiledi?
5) ULUSLARARASI MÜLTECİ REJİMİ VE ZORLA YERİNDEN EDİLME Temel Sorular: Mülteci kimdir? Günümüzde zorla yerinden edilmenin boyutu nedir? Uluslararası toplum mülteci krizine nasıl tepki veriyor? Günümüzde mültecilerin korunmasına yönelik küresel sistemin temel özellikleri nelerdir?
6) GÖÇÜN KÜRESELLEŞMESİ: BÖLGESEL DENEYİMLER Temel Sorular: Afrika'daki ana kıta içi ve bölge içi göç modelleri, eğilimleri ve politikaları nelerdir? Avrupa'da sözde “göç krizi” nasıl ortaya çıktı? Avrupa devletlerinin 2015 “krizine” yanıt olarak aldıkları önlemler bölgeye göçü caydırdı mı? Mülteci ve göçmen kategorileri, özellikle Avrupa bağlamında, farklı bağlam ve ortamlarda nasıl örtüşebilir?
7) GÖÇÜN KÜRESEL YÖNETİMİ: ULUSLARARASI SÖZLEŞME VE KURUMLAR Temel Sorular: Küresel bir göç ve iltica rejimi var mı? Küresel göç yönetişiminin ana aktörleri, uygulamaları ve söylemleri nelerdir? Devletler göç konusunda nasıl işbirliği yapıyor? Özellikle diğer uluslararası konularla karşılaştırıldığında işbirliğinin düzeyini ne açıklıyor? Sivil toplum ve göçmen/mülteci örgütlerinin etki araçları ve alanları nelerdir?
8) KARIŞIK GÖÇ AKIŞLARI Temel Sorular: Neden karma göç, göç araştırmalarının giderek daha alakalı bir alanı haline geliyor? Karışık göç akışları nerede, neden ve nasıl ortaya çıkıyor? Karışık akışlara bölgesel tepkiler neler oldu?
8) KARIŞIK GÖÇ AKIŞLARI Temel Sorular: Neden karma göç, göç araştırmalarının giderek daha alakalı bir alanı haline geliyor? Karışık göç akışları nerede, neden ve nasıl ortaya çıkıyor? Karışık akışlara bölgesel tepkiler neler oldu?
9) GÖÇ: SORUN MU YOKSA ÇÖZÜM MÜ? Temel Sorular: Göçün güvenlikleştirilmesi, siyasallaştırılması ve suç haline getirilmesi ne anlama geliyor? Göçün güvenlikleştirilmesi Avrupa'daki göçmen işçileri ve mültecileri nasıl etkiliyor? Liberal demokrasilerdeki liberal olmayan göç politikalarını nasıl açıklayabiliriz? Göç kalkınmayı tetikler mi? Kalkınma göçü azaltır mı?
10) HAFTA X. AİDİYET, KİMLİK VE KÜLTÜR Temel Sorular: Kimlik, yer, insan hareketliliği ve aidiyet siyaseti arasındaki ilişki nedir? Sınır ötesi göçün kimlik oluşumu süreciyle ilişkisi nedir? Geçiş süreci boyunca kimlikler nasıl yeniden müzakere ediliyor?
11) GÖÇMENLERİN KABULU YA DA DIŞLANMASI Temel Sorular: Göç alan ülkelerde göçmen ve mültecilere yönelik politikaları neler belirliyor? Dışlama politikaları ve kabul uygulamaları göçmen deneyimlerini nasıl şekillendiriyor?
12) GÖÇMENLERİN KABULÜ YA DA DIŞLANMASI Temel Sorular: Göç, Avrupa'da ve dünyada sağcı popülizmin son dönemde yükselişine katkıda bulundu mu? Radikal sağcı popülizm Avrupa'da son dönemdeki göç politikalarının yapımını nasıl şekillendirdi? Orta Doğu ve Kuzey Afrika'dan Avrupa'ya göç Avrupa siyasetini nasıl etkiledi?
13) GÖÇ, VATANDAŞLIK VE REFAH REJİMLERİ Temel Sorular: Devletler vatandaşlığı ve göç haklarını nasıl düzenleyebilir? Göçün Avrupa'daki vatandaşlık ve refah rejimleri açısından yarattığı zorluklar nelerdir? Modern vatandaşlık anlayışının sınırları nelerdir ve yeni vatandaşlık biçimlerine karşı zemin nasıl kaybedildi? Avrupa'da göçmen ve mülteciler sosyal hizmetlere ne ölçüde erişebiliyor?
14) TÜRKİYE'YE DÜZENSİZ VE TRANSİT GÖÇ; TÜRKİYE’NİN GÖÇ VE İLTİCA REJİMİ Temel Sorular: Türkiye'ye göçün değişen kalıpları nelerdir? Türkiye’nin göç ve sığınma rejimi 2000’li yıllar boyunca nasıl yeniden yapılandırıldı? Türkiye'nin göç politikası oluşturma sürecinin süreklilikleri, dönüşümleri ve özellikleri nelerdir? Suriyeli mültecilerin gelişi Türkiye'nin sığınma rejimini nasıl etkiledi? Göç konusu Türkiye-AB ilişkilerinde nasıl merkezi hale geldi?
15) Sınav haftası
16) Sınav haftası
Required/Recommended ReadingsStudents must do the assigned readings before each class and are expected to participate in the discussion in class. Weekly readings have been uploaded to the course content folder on Blackboard.
Teaching MethodsWeekly lectures and class discussions on key questions. Students are provided with reading, audio, and audio-visual material before and after class for informed discussions.
Homework and ProjectsClass participation is crucial to success in this class. Students must do the assigned readings before each class and are expected to participate in the discussion in class. Weekly readings have been uploaded to the course content folder on Blackboard. The assignments in this course are aimed at developing your reading, writing, and critical thinking skills. In place of the mid-term exam, students will be asked to write one response paper to the weekly readings of their choice from Week I to Week VII reading lists, and one reflection paper on a documentary or podcast on diversity. These papers of 800-1000 words (each) have to be submitted via Blackboard on the mid-term exam date. The final exam grade will comprise a 1,500-2,000 migration profile paper and a 15-20-minute long in-class presentation. All the assignments and papers should be typed, in font size 12, Times New Roman, 1,5 spaced. There are no hard-copy paper submissions in this course. All assignments will be submitted through Blackboard.
Laboratory WorkNone
Computer UseNone
Other ActivitiesNone
Assessment Methods
Assessment Tools Count Weight
Devam 14 % 10
Projeler 1 % 30
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 30
TOTAL % 100
Course Administration onersu@mef.edu.tr
0212 395 36 00
MEF university values academic integrity. Therefore, all students must understand the meaning and consequences of cheating, plagiarism and other academic offences under the code of student conduct and disciplinary procedures. Any improper behavior, academic dishonesty or plagiarism is subject to the YÖK Disciplinary Regulation. Within the framework of MEF University's Artificial Intelligence Policy, it is aimed to integrate artificial intelligence into educational processes and promote its ethical use. The full text of the policy document can be accessed here: https://www.mef.edu.tr/tr/duyurular/mef-universitesi-yapay-zeka-politikasi-v2-yayimlandi

ECTS Student Workload Estimation

Activity No/Weeks Hours Calculation
No/Weeks per Semester Preparing for the Activity Spent in the Activity Itself Completing the Activity Requirements
Ders Saati 14 2 3 2 98
Proje 1 8 1 9
Ara Sınavlar 1 8 2 10
Final 1 16 2 18
Total Workload 135
Total Workload/25 5.4
ECTS 5