School/Faculty/Institute | Faculty of Economics, Administrative and Social Sciences | ||||
Course Code | POLS 437 | ||||
Course Title in English | Sociology of Music | ||||
Course Title in Turkish | Müzik Sosyolojisi | ||||
Language of Instruction | EN | ||||
Type of Course | Flipped Classroom | ||||
Level of Course | Intermediate | ||||
Semester | Fall | ||||
Contact Hours per Week |
|
||||
Estimated Student Workload | 131 hours per semester | ||||
Number of Credits | 5 ECTS | ||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | ||||
Pre-requisites | None | ||||
Co-requisites | None | ||||
Expected Prior Knowledge | None | ||||
Registration Restrictions | Only undergraduate students | ||||
Overall Educational Objective | To become familiar with the intersections between music, society and the individual | ||||
Course Description | This course enables students to become familiar with the intersections between music, society and the individual. It will give a wide range of perspectives covering topics such as music and the sociological imagination, music and rationalization, art worlds, music and culture industries, musical taste and cultural consumption. The first part of the course mainly aims to discuss theoretical approaches used to explore sociology of music and various other topics that are inherently linked with music. The second part of the course offers a range of articles in the field of sociology of music. In this part, students are also expected to make presentations that relate to the course subjects and materials. There will be also guest musicians who will provide an interactive class experience. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) müzik, toplum ve birey arasındaki ilişkiye dair eleştirel düşünmeyi geliştirir, 2) fikirleri sağlam teorik temeller üzerinde ifade etmek 3) Belirli müzik türlerinin sözlerini ve müzik biçimlerini sosyolojik açıdan tartışmak 4) Müziğin farklı ülkelerde verdiği farklı anlamları ve mesajları anlamak 5) Sanat eserlerini politik, kültürel ve sosyo-ekonomik bağlamla ilişkilendirmek |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
---|---|---|---|---|---|
1) Günümüz Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler konularını anlamak ve etkili bir şekilde değerlendirmek için gerekli olan yeterli siyasi tarih bilgisi. | |||||
2) Sosyal ve davranış bilimleri alanlarında var olan temel kavramları ve bu kavramlar arasındaki ilişkiyi anlama. | |||||
3) Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanındaki temel teorileri analiz etme ve bu teorilerin pratikteki yansımalarını değerlendirme yeteneği. | |||||
4) Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkilerdeki teorilerin ve gelişmelerin farklı yönlerini hem bireysel olarak hem de sınıf içi tartışmalar sırasında grup çalışmaları kapsamında eleştirel bir şekilde tartışma yeteneği. | |||||
5) Uluslararası alanda meydana gelen gelişmeler hakkında bağımsız olarak veya bir ekip ile araştırma yapma, dış politika analizleri yapma, araştırmaya dayalı çatışma çözüm modelleri geliştirme ve bilgisayar ve ilgili yazılımları kullanarak kapsamlı raporlar hazırlama yeteneği. | |||||
6) Lisans eğitimi sırasında edinilen alan bilgisi ve becerileri kullanarak kararlar alma ve bu kararları uygulama yeteneği. | |||||
7) Bilimsel düşünce ile etik davranış arasındaki ilişkileri tanıma; farklı fikirleri, ideolojileri ve inanç sistemlerini hoşgörüyle karşılayıp uygun şekilde savunmaya özen gösterme yeteneği. | |||||
8) Lisans eğitimi sırasında edinilen farklı kültürler, toplumlar, siyasi sistemler bilgisi ve dil becerileri sayesinde uluslararası kurumlarda ve çok kültürlü ortamlarda çalışma yeteneği. | |||||
9) Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler konularında meslektaşlarıyla tartışacak düzeyde, en az B2 seviyesinde İngilizce dil becerilerini ve günlük hayatta iletişim kuracak düzeyde, en az A2 seviyesinde ikinci bir yabancı dil becerilerini sergileme yeteneği. | |||||
10) Yaşam boyu öğrenmeyi sürdürme ve yurt içi ve yurt dışındaki akademik kurumlarda Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler ile diğer sosyal bilimler disiplinlerinde ileri düzey/lisansüstü çalışmalar yapma yeteneği. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Günümüz Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler konularını anlamak ve etkili bir şekilde değerlendirmek için gerekli olan yeterli siyasi tarih bilgisi. | N | |
2) | Sosyal ve davranış bilimleri alanlarında var olan temel kavramları ve bu kavramlar arasındaki ilişkiyi anlama. | S | Ödev,Sınav |
3) | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanındaki temel teorileri analiz etme ve bu teorilerin pratikteki yansımalarını değerlendirme yeteneği. | N | |
4) | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkilerdeki teorilerin ve gelişmelerin farklı yönlerini hem bireysel olarak hem de sınıf içi tartışmalar sırasında grup çalışmaları kapsamında eleştirel bir şekilde tartışma yeteneği. | S | Sınav |
5) | Uluslararası alanda meydana gelen gelişmeler hakkında bağımsız olarak veya bir ekip ile araştırma yapma, dış politika analizleri yapma, araştırmaya dayalı çatışma çözüm modelleri geliştirme ve bilgisayar ve ilgili yazılımları kullanarak kapsamlı raporlar hazırlama yeteneği. | S | Derse Katılım |
6) | Lisans eğitimi sırasında edinilen alan bilgisi ve becerileri kullanarak kararlar alma ve bu kararları uygulama yeteneği. | S | Sınav |
7) | Bilimsel düşünce ile etik davranış arasındaki ilişkileri tanıma; farklı fikirleri, ideolojileri ve inanç sistemlerini hoşgörüyle karşılayıp uygun şekilde savunmaya özen gösterme yeteneği. | H | Derse Katılım |
8) | Lisans eğitimi sırasında edinilen farklı kültürler, toplumlar, siyasi sistemler bilgisi ve dil becerileri sayesinde uluslararası kurumlarda ve çok kültürlü ortamlarda çalışma yeteneği. | N | |
9) | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler konularında meslektaşlarıyla tartışacak düzeyde, en az B2 seviyesinde İngilizce dil becerilerini ve günlük hayatta iletişim kuracak düzeyde, en az A2 seviyesinde ikinci bir yabancı dil becerilerini sergileme yeteneği. | S | Sınav |
10) | Yaşam boyu öğrenmeyi sürdürme ve yurt içi ve yurt dışındaki akademik kurumlarda Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler ile diğer sosyal bilimler disiplinlerinde ileri düzey/lisansüstü çalışmalar yapma yeteneği. | H | Derse Katılım,Sunum |
Prepared by and Date | CANSU GÜLEÇ , January 2024 |
Course Coordinator | CANSU GÜLEÇ |
Semester | Fall |
Name of Instructor | Dr. Öğr. Üyesi OZAN EREN |
Hafta | Konu |
1) | Giriş ve İlkeler |
2) | Müzik ve Sosyolojik Hayal Gücü |
3) | Max Weber'in Müzik Sosyolojisi'ne Katkıları |
4) | Kültür Endüstrisi – Adorno ve Horkheimer |
5) | Müziğin Standardizasyonu ve Metalaştırılması |
6) | Howard S. Becker’in “Sanat Dünyaları” Yaklaşımı |
7) | Kültürel Tüketim |
8) | Arasınav |
9) | Müziğin Kutsanması – Klasik Müzik |
10) | Müzik, Kimlik ve Tanıma - Roma (Çingene) Müziği Örneği |
11) | Çalgılar üzerine etnografik araştırmalar – Türkiye'de Gitar |
12) | Müzisyenler – Kısıtlamalar ve Fırsatlar |
13) | Müzik Türleri – Küresel Bağlam |
14) | Dersin Genel Değerlendirmesi ve Tartışmalar |
15) | Final sınav haftası |
16) | Final sınav haftası |
Required/Recommended Readings | Required Adorno, T. & Horkheimer, M. (2012). The culture industry: Enlightenment as mass deception. In dialectic of enlightenment. Noerr, G.Z. (eds.), Jephcott, E. (trans.). Stanford, California: Stanford University Press, 94-136. Becker, H. (1974). Art as a collective action. American Sociological Review, (39), 6, 767-776. Çoğulu, T. (2014, June, 1). Gitarda sınırları kaldırmak. [Video]. YouTube. https://www.youtube.com/watch?v=Gq9cokFwWpI Dawe, K. & Eroğlu, S. C. (2013). The guitar in Turkey: Erkan Oğur and the Istanbul guitarscape Ethnomusicology Forum, 22 (1), 49-70, DOI: 10.1080/17411912.2013.774157 Değirmenci, K. (2011). Local music from out there': Roman (Gypsy) music as world music in Turkey. International Review of the Aesthetics and Sociology of Music, 42 (1), 97-124 DeNora, T. (1991). Musical patronage and social change in Beethoven's Vienna. American Journal of Sociology, 97 (2), 310-346 Eren, O. (2015). “Suffering”: Commodification of music and the effects of 1980 military coup on the music industry in Turkey. Academic Journal of Interdisciplinary Studies, 4 (3), 103-108. Harris, K. (2000). Roots? The relationship between the global and the local within the extreme metal scene. Popular Music, 19, 13–30. Lizardo, O. & Skiles, S. (2008). Cultural consumption in the fine and popular art realms, Sociology Compass 2, 485-502 Murninghan, K. K. & Conlon, D. E. (1991). “The dynamics of intense work groups: A study of British string quartets.” Administrative Science Quarterly, 36, 165-186. Shepherd, J. & Devine, K. (2015). Music and the sociological imagination – pasts and prospects. In The Routledge Reader on the Sociology of Music. Shepherd, J. & Devine, K. (eds.). New York and London: Routledge, 1-21. Turley, A. C. (2001). Max Weber and the sociology of music. Sociological Forum, 16 (4), 633-653 | ||||||||||||||||||
Teaching Methods | Lectures and class discussions | ||||||||||||||||||
Homework and Projects | None | ||||||||||||||||||
Laboratory Work | None | ||||||||||||||||||
Computer Use | None | ||||||||||||||||||
Other Activities | None | ||||||||||||||||||
Assessment Methods |
|
||||||||||||||||||
Course Administration |
ereno@mef.edu.tr : (212) 395 3610 Missing a quiz: Missing a midterm: Missing a final: Faculty regulations. A reminder of proper classroom behavior, code of student conduct: YÖK Regulations Statement on plagiarism: YÖK Regulations Within the framework of MEF University's Artificial Intelligence Policy, it is aimed to integrate artificial intelligence into educational processes and promote its ethical use. The full text of the policy document can be accessed here: https://www.mef.edu.tr/tr/duyurular/mef-universitesi-yapay-zeka-politikasi-v2-yayimlandi |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 1 | 3 | 56 | |||
Sunum / Seminer | 1 | 20 | 1 | 21 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 20 | 2 | 22 | |||
Rapor Teslimi | 2 | 14 | 2 | 32 | |||
Total Workload | 131 | ||||||
Total Workload/25 | 5.2 | ||||||
ECTS | 5 |