School/Faculty/Institute | Faculty of Economics, Administrative and Social Sciences | ||||
Course Code | POLS 437 | ||||
Course Title in English | Sociology of Music | ||||
Course Title in Turkish | Müzik Sosyolojisi | ||||
Language of Instruction | EN | ||||
Type of Course | Flipped Classroom | ||||
Level of Course | Intermediate | ||||
Semester | Fall | ||||
Contact Hours per Week |
|
||||
Estimated Student Workload | 131 hours per semester | ||||
Number of Credits | 5 ECTS | ||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | ||||
Pre-requisites | None | ||||
Expected Prior Knowledge | None | ||||
Co-requisites | None | ||||
Registration Restrictions | Only undergraduate students | ||||
Overall Educational Objective | To become familiar with the intersections between music, society and the individual | ||||
Course Description | This course enables students to become familiar with the intersections between music, society and the individual. It will give a wide range of perspectives covering topics such as music and the sociological imagination, music and rationalization, art worlds, music and culture industries, musical taste and cultural consumption. The first part of the course mainly aims to discuss theoretical approaches used to explore sociology of music and various other topics that are inherently linked with music. The second part of the course offers a range of articles in the field of sociology of music. In this part, students are also expected to make presentations that relate to the course subjects and materials. There will be also guest musicians who will provide an interactive class experience. | ||||
Course Description in Turkish | Bu ders, öğrencilerin müzik, toplum ve birey arasındaki kesişme noktalarına aşina olmalarını sağlar. Bu ders öğrencilere müzik ve sosyolojik tahayyül, müzik ve rasyonelleşme, sanat dünyaları, müzik ve kültür endüstrileri, müzikal beğeni ve kültürel tüketim gibi konuları kapsayan çok çeşitli perspektifler sağlayacaktır. Dersin ilk bölümü, müziği ve doğal olarak müzikle bağlantılı diğer çeşitli konuları tartışmak için kullanılan teorik yaklaşımları incelemeyi amaçlamaktadır. Kursun ikinci bölümünde müzik sosyolojisi alanında bir dizi makale tartışılacaktır. Bu bölümde öğrencilerden ayrıca ders konuları ve materyalleri ile ilgili sunumlar yapmaları beklenmektedir. Ayrıca interaktif bir sınıf deneyimi sağlayacak konuk müzisyenler de olacaktır. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) müzik, toplum ve birey arasındaki ilişkiye dair eleştirel düşünmeyi geliştirir, 2) fikirleri sağlam teorik temeller üzerinde ifade etmek 3) Belirli müzik türlerinin sözlerini ve müzik biçimlerini sosyolojik açıdan tartışmak 4) Müziğin farklı ülkelerde verdiği farklı anlamları ve mesajları anlamak 5) Sanat eserlerini politik, kültürel ve sosyo-ekonomik bağlamla ilişkilendirmek |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
---|---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | |||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | |||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | |||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | |||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | |||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | |||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | |||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | |||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | |||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | |||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | |||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | |||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | N | |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | N | |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Exam,HW,Participation |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | N | |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | N | |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | N | |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | N | |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Participation |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | HW,Participation |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | N | |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Exam,HW |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Exam,HW |
Prepared by and Date | CANSU GÜLEÇ , January 2024 |
Course Coordinator | CANSU GÜLEÇ |
Semester | Fall |
Name of Instructor | Dr. Öğr. Üyesi OZAN EREN |
Hafta | Konu |
1) | Giriş ve İlkeler |
2) | Müzik ve Sosyolojik Hayal Gücü |
3) | Max Weber'in Müzik Sosyolojisi'ne Katkıları |
4) | Kültür Endüstrisi – Adorno ve Horkheimer |
5) | Müziğin Standardizasyonu ve Metalaştırılması |
6) | Howard S. Becker’in “Sanat Dünyaları” Yaklaşımı |
7) | Kültürel Tüketim |
8) | Arasınav |
9) | Müziğin Kutsanması – Klasik Müzik |
10) | Müzik, Kimlik ve Tanıma - Roma (Çingene) Müziği Örneği |
11) | Çalgılar üzerine etnografik araştırmalar – Türkiye'de Gitar |
12) | Müzisyenler – Kısıtlamalar ve Fırsatlar |
13) | Müzik Türleri – Küresel Bağlam |
14) | Dersin Genel Değerlendirmesi ve Tartışmalar |
15) | Sunumlar |
16) | Sunumlar |
Required/Recommended Readings | Required Adorno, T. & Horkheimer, M. (2012). The culture industry: Enlightenment as mass deception. In dialectic of enlightenment. Noerr, G.Z. (eds.), Jephcott, E. (trans.). Stanford, California: Stanford University Press, 94-136. Becker, H. (1974). Art as a collective action. American Sociological Review, (39), 6, 767-776. Çoğulu, T. (2014, June, 1). Gitarda sınırları kaldırmak. [Video]. YouTube. https://www.youtube.com/watch?v=Gq9cokFwWpI Dawe, K. & Eroğlu, S. C. (2013). The guitar in Turkey: Erkan Oğur and the Istanbul guitarscape Ethnomusicology Forum, 22 (1), 49-70, DOI: 10.1080/17411912.2013.774157 Değirmenci, K. (2011). Local music from out there': Roman (Gypsy) music as world music in Turkey. International Review of the Aesthetics and Sociology of Music, 42 (1), 97-124 DeNora, T. (1991). Musical patronage and social change in Beethoven's Vienna. American Journal of Sociology, 97 (2), 310-346 Eren, O. (2015). “Suffering”: Commodification of music and the effects of 1980 military coup on the music industry in Turkey. Academic Journal of Interdisciplinary Studies, 4 (3), 103-108. Harris, K. (2000). Roots? The relationship between the global and the local within the extreme metal scene. Popular Music, 19, 13–30. Lizardo, O. & Skiles, S. (2008). Cultural consumption in the fine and popular art realms, Sociology Compass 2, 485-502 Murninghan, K. K. & Conlon, D. E. (1991). “The dynamics of intense work groups: A study of British string quartets.” Administrative Science Quarterly, 36, 165-186. Shepherd, J. & Devine, K. (2015). Music and the sociological imagination – pasts and prospects. In The Routledge Reader on the Sociology of Music. Shepherd, J. & Devine, K. (eds.). New York and London: Routledge, 1-21. Turley, A. C. (2001). Max Weber and the sociology of music. Sociological Forum, 16 (4), 633-653 | ||||||||||||||||||
Teaching Methods | Lectures and class discussions | ||||||||||||||||||
Homework and Projects | None | ||||||||||||||||||
Laboratory Work | None | ||||||||||||||||||
Computer Use | None | ||||||||||||||||||
Other Activities | None | ||||||||||||||||||
Assessment Methods |
|
||||||||||||||||||
Course Administration |
gulecc@mef.edu.tr : (212) 395 3610 Missing a quiz: Missing a midterm: Missing a final: Faculty regulations. A reminder of proper classroom behavior, code of student conduct: YÖK Regulations Statement on plagiarism: YÖK Regulations |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 1 | 3 | 56 | |||
Sunum / Seminer | 1 | 20 | 1 | 21 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 20 | 2 | 22 | |||
Rapor Teslimi | 2 | 14 | 2 | 32 | |||
Total Workload | 131 | ||||||
Total Workload/25 | 5.2 | ||||||
ECTS | 5 |