School/Faculty/Institute | Faculty of Economics, Administrative and Social Sciences | ||||
Course Code | PSYC 372 | ||||
Course Title in English | Modern Psychoanalytic Thought | ||||
Course Title in Turkish | Modern Psikanalitik Kuramlar | ||||
Language of Instruction | EN | ||||
Type of Course | Flipped Classroom | ||||
Level of Course | Introductory | ||||
Semester | Fall | ||||
Contact Hours per Week |
|
||||
Estimated Student Workload | 148 hours per semester | ||||
Number of Credits | 6 ECTS | ||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | ||||
Pre-requisites |
PSYC 208 - Adult Psychopathology |
||||
Expected Prior Knowledge | Adult psychopathology | ||||
Co-requisites | None | ||||
Registration Restrictions | Only Undergraduate Students | ||||
Overall Educational Objective | To become familiar with the theoretical background of the psychoanalytic thought and to be able to understand and critique empirical materials written in the psychoanalytic concept. | ||||
Course Description | The course aims to enable student to understand the history of modern psychoanalytic models such as classical psychoanalytic tradition, ego psychology, interpersonal psychoanalysis, Klenian theories, object relations, identity and self, contemporary Freudian Revisionists. At the end of this course, students will be gained the knowledge of how psychoanalytic thought was evolved since Sigmund Freud. Also, student will be able to evaluate the different perspectives in psychopathologies and developmental issues. | ||||
Course Description in Turkish | Bu ders, öğrencinin modern psikanalitik modellerin tarihini öğretmesini amaçlamaktadır. Dönemin sonunda öğrenci, Sigmund Freud’dan itibaren psikanalitik kuramların nasıl değiştiğine dair bilgi sahibi olacaktır. Ayrıca, öğrenci psikopatolojileri ve gelişimsel meseleleri farklı açılardan değerlendirebilme becerisine sahip olacaktır. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) Psikanalitik düşüncedeki temel teorileri anlamak; 2) Modern psikanalitik düşünce ile ilgili bilimsel makaleleri değerlendirmek; 3) Gelişimsel sorunları ve psikopatoloji ile ilgili fikirleri tartışmak; 4) Psikanalitik anlayıştaki düşünceleri ve teknikleri karşılaştırmak; 5) Fikirlerdeki farklılıklara karşı açık fikirli bir yaklaşım sergilemek ve gruplar arasında hoşgörü ile anlayışı teşvik etmek. |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
---|---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | |||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | |||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | |||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | |||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | |||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | |||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | |||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | |||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | |||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | |||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | |||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | |||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | H | Exam,Participation,Project |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | N | |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Participation,Project |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | S | Select,Participation,Project |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | S | Project |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | S | Participation |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | H | Exam,Participation,Project |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | H | Participation,Project |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | Participation |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | H | Exam,Project |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Participation |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Exam,Participation,Project |
Prepared by and Date | ECE KARABAĞIR AYTAR , March 2022 |
Course Coordinator | SENA CÜRE ACER |
Semester | Fall |
Name of Instructor | Öğr. Gör. TUBA GÜLER |
Hafta | Konu |
1) | Sigmund Freud ve Klasik Psikanalitik Gelenek |
2) | Sigmund Freud ve Klasik Psikanalitik Gelenek (devam) |
3) | Ego Psikolojisi |
4) | İlişki Psikanalizi |
5) | Melanie Klein ve Çağdaş Klein Teorisi |
6) | Britanya Nesne İlişkileri Okulu |
7) | Ara Sınav |
8) | Britanya Nesne İlişkileri Okulu (devam) |
9) | Kimlik ve Benlik Psikolojileri |
10) | Çağdaş Freudcu Revizyonistler |
11) | Çağdaş Freudcu Revizyonistler (devam) |
12) | Düşüncenin Gözden Geçirilmesi |
13) | Teorideki Tartışmalar |
14) | Teknikteki Tartışmalar |
15) | Final Sınav Dönemi |
16) | Final Sınav Dönemi |
Required/Recommended Readings | Required Textbook: Mitchell, S. A., & Black, M. J. (1995). Freud and beyond. New York: BasicBooks. | ||||||||||||||||||
Teaching Methods | This course will be taught in the flipped format. Students will be assigned an introductory online lecture every week. During class time, I will first assess and reinforce the students’ grasp of basic concepts from the online lecture. I as the instructor commit to preparing and selecting popular readings in the concept for each class. Students will be expected to prepare for class by spending sufficient time to master the preparatory materials. They will also be expected to contribute appropriately to class discussions. Classroom discussions will also be based on the suggested readings as well as various videos. | ||||||||||||||||||
Homework and Projects | Students will be asked to watch the suggested movie and write an evaluation about the leading character, based on the concepts are taught. | ||||||||||||||||||
Laboratory Work | |||||||||||||||||||
Computer Use | |||||||||||||||||||
Other Activities | |||||||||||||||||||
Assessment Methods |
|
||||||||||||||||||
Course Administration |
ecekarabagir@gmail.com Attendance at all classes is optional. Students must provide a legitimate, acceptable and documented excuse for missing scheduled exams. Make-up exams could be in a different format than midterm or final exam. Students are expected to treat university personnel and one another respectfully at all times; this includes showing respect for class content and for others’ opinions. The commitment of acts of cheating, lying, and deceit in any of their diverse forms such as plagiarism, and copying during examinations is dishonest and will not be tolerated. Academic dishonesty and plagiarism: YÖK Disciplinary Regulation |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 3 | 2 | 98 | ||
Proje | 1 | 12 | 8 | 20 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 12 | 3 | 15 | |||
Final | 1 | 12 | 3 | 15 | |||
Total Workload | 148 | ||||||
Total Workload/25 | 5.9 | ||||||
ECTS | 6 |