School/Faculty/Institute Faculty of Economics, Administrative and Social Sciences
Course Code PSYC 375
Course Title in English Eating Disorders
Course Title in Turkish Yeme Bozuklukları
Language of Instruction EN
Type of Course Flipped Classroom
Level of Course Intermediate
Semester Spring,Fall
Contact Hours per Week
Lecture: 3 Recitation: Lab: Other:
Estimated Student Workload 140 hours per semester
Number of Credits 6 ECTS
Grading Mode Standard Letter Grade
Pre-requisites PSYC 208 - Adult Psychopathology | PSYC 301 - Child and Adolescent Psychopathology
Expected Prior Knowledge Adult psychopathology or child and adolescent psychopathology
Co-requisites None
Registration Restrictions Only Undergraduate Students
Overall Educational Objective To become familiar with the theoretical background of eating disorders as well as clinical and research applications in the eating disorders field.
Course Description This course aims to provide an overview of the etiology, epidemiology, diagnosis, prevention and treatment of eating disorders. Students will be introduced several theories related to the development and management of eating disorders. Students will also be encouraged to discuss relevant scientific literature and transfer their knowledge into the academic setting.
Course Description in Turkish Bu ders yeme bozukluklarının etiyolojisi, epidemiyolojisi, tanılanması, önlenmesi ve tedavisi hakkında genel bir bakış sunmayı amaçlamaktadır. Öğrencilere yeme bozukluklarının gelişimi ve yönetimi ile ilgili çeşitli teoriler tanıtılacaktır. Öğrenciler ayrıca ilgili bilimsel literatürü tartışmaya ve bilgilerini akademik ortama aktarmaya teşvik edilecektir.

Course Learning Outcomes and Competences

Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) Yeme bozukluklarının etiyolojisi, tedavisi ve önlenmesi konusundaki çeşitli yaklaşımları anlamak;
2) Yeme bozukluklarının belirtilerini ve semptomlarını tanımlamak ve tanı ile değerlendirme için uygun kaynakları belirlemek;
3) Farklı topluluklarda yeme bozukluklarını tanımlamak;
4) Alana ilişkin araştırmaları eleştirel bir şekilde analiz etmek ve bunları popüler bilgiyle (kanıta dayalı olmayan) ayırt etmek;
5) Alana ilişkin klinik/araştırma çalışmalarını açıklamak.
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes 1 2 3 4 5
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi.
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi.
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği.
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi.
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi.
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması.
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme.
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi.
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme.
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme.
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi.
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi.
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme.

Relation to Program Outcomes and Competences

N None S Supportive H Highly Related
     
Program Outcomes and Competences Level Assessed by
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. H Exam
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. N
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. H HW
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. S Participation
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. N
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. S Participation
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. N
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. H Exam,HW,Participation
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. H Exam
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. N
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. N
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. H HW,Participation
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. H HW
Prepared by and Date SENA CÜRE ACER , December 2023
Course Coordinator SENA CÜRE ACER
Semester Spring,Fall
Name of Instructor Öğr. Gör. ZEYNEP ŞAHİN TEKE

Course Contents

Hafta Konu
1) Tanım ve Sınıflandırma
2) Epidemiyoloji ve Süreç
3) Risk ve Koruyucu Faktörler & Tanı ve Değerlendirme
4) Biyopsikiyatrik Teori & Bilişsel-Davranışsal Teori
5) Psikodinamik Teori & Feminist Teori
6) Sosyokültürel Teoriler
7) Ara Sınav
8) Kanıta Dayalı Tedaviler
9) Önleme
10) Çocuklar ve Ergenlerde Yeme Bozuklukları
11) Erkekler ve Erkek Çocuklarda Yeme Bozuklukları
12) Özel Popülasyonlarda Yeme Bozuklukları
13) Vaka Sunumları
14) Gözden Geçirme
15) Final Sınav Dönemi
16) Final Sınav Dönemi
Required/Recommended ReadingsRequired Textbooks (Related chapters from the books below will be assigned.) Agras, W. S. (Ed.). (2010). The Oxford handbook of eating disorders. Oxford University Press. Fries, J., & Sullivan, V. (Eds.). (2017). Eating Disorders in Special Populations: Medical, Nutritional, and Psychological Treatments. CRC Press. Smolak, L., & Levine, M. P. (2015). The Wiley handbook of eating disorders. John Wiley & Sons. Thompson-Brenner, H. (Ed.). (2015). Casebook of evidence-based therapy for eating disorders. Guilford Publications.
Teaching MethodsThis course will be taught entirely in the flipped format. The instructor will provide each week’s content beforehand, and students will be expected to acquire the relevant knowledge before the class. Classroom time will be used to discuss relevant topics and create ideas for research and clinical applications through group interaction. Students will be expected and encouraged to actively contribute to the discussions.
Homework and ProjectsStudent will be asked to write short response papers based on the assigned topics. There will be four papers assigned to each student, and students will be encouraged to share what they have learned while writing these papers to their classmates.
Laboratory Work-
Computer UseAssignments on the Blackboard Platform should be followed and completed.
Other ActivitiesStudents will be asked to read relevant book chapter/article for each week prior to classroom session. Classroom discussions will be based on these readings.
Assessment Methods
Assessment Tools Count Weight
Devam 1 % 15
Ara Sınavlar 1 % 30
Rapor Teslimi 1 % 20
Final 1 % 35
TOTAL % 100
Course Administration acers@mef.edu.tr

Attendance at all classes is mandatory. Students arriving late or unprepared will be barred from that class, which will impact upon their continuous assessment grade. Students must provide a legitimate, acceptable and documented excuse for missing a scheduled exam. There will be a make-up exam if students miss the midterm. Make-up exams could be in a different format than midterm or final exam. Students are expected to treat university personnel and one another respectfully at all times; this includes showing respect for class content and for others’ opinions. The commitment of acts of cheating, lying, and deceit in any of their diverse forms such as plagiarism, and copying during examinations is dishonest and will not be tolerated. Academic dishonesty and plagiarism: YÖK Disciplinary Regulation.

ECTS Student Workload Estimation

Activity No/Weeks Calculation
No/Weeks per Semester
Ders Saati 28 84
Sınıf Dışı Ders Çalışması 28 112
Ara Sınavlar 2 24
Rapor Teslimi 2 28
Final 2 32
Total Workload 280
Total Workload/25 11.2
ECTS 6