School/Faculty/Institute | Faculty of Economics, Administrative and Social Sciences | ||||
Course Code | PSYC 375 | ||||
Course Title in English | Eating Disorders | ||||
Course Title in Turkish | Yeme Bozuklukları | ||||
Language of Instruction | EN | ||||
Type of Course | Flipped Classroom | ||||
Level of Course | Intermediate | ||||
Semester | Spring,Fall | ||||
Contact Hours per Week |
|
||||
Estimated Student Workload | 140 hours per semester | ||||
Number of Credits | 6 ECTS | ||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | ||||
Pre-requisites |
PSYC 208 - Adult Psychopathology | PSYC 301 - Child and Adolescent Psychopathology |
||||
Expected Prior Knowledge | Adult psychopathology or child and adolescent psychopathology | ||||
Co-requisites | None | ||||
Registration Restrictions | Only Undergraduate Students | ||||
Overall Educational Objective | To become familiar with the theoretical background of eating disorders as well as clinical and research applications in the eating disorders field. | ||||
Course Description | This course aims to provide an overview of the etiology, epidemiology, diagnosis, prevention and treatment of eating disorders. Students will be introduced several theories related to the development and management of eating disorders. Students will also be encouraged to discuss relevant scientific literature and transfer their knowledge into the academic setting. | ||||
Course Description in Turkish | Bu ders yeme bozukluklarının etiyolojisi, epidemiyolojisi, tanılanması, önlenmesi ve tedavisi hakkında genel bir bakış sunmayı amaçlamaktadır. Öğrencilere yeme bozukluklarının gelişimi ve yönetimi ile ilgili çeşitli teoriler tanıtılacaktır. Öğrenciler ayrıca ilgili bilimsel literatürü tartışmaya ve bilgilerini akademik ortama aktarmaya teşvik edilecektir. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) Yeme bozukluklarının etiyolojisi, tedavisi ve önlenmesi konusundaki çeşitli yaklaşımları anlamak; 2) Yeme bozukluklarının belirtilerini ve semptomlarını tanımlamak ve tanı ile değerlendirme için uygun kaynakları belirlemek; 3) Farklı topluluklarda yeme bozukluklarını tanımlamak; 4) Alana ilişkin araştırmaları eleştirel bir şekilde analiz etmek ve bunları popüler bilgiyle (kanıta dayalı olmayan) ayırt etmek; 5) Alana ilişkin klinik/araştırma çalışmalarını açıklamak. |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
---|---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | |||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | |||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | |||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | |||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | |||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | |||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | |||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | |||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | |||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | |||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | |||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | |||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | H | Exam |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | N | |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | HW |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | S | Participation |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | N | |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | S | Participation |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | H | Exam,HW,Participation |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | H | Exam |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | N | |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | N | |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | H | HW,Participation |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | HW |
Prepared by and Date | SENA CÜRE ACER , December 2023 |
Course Coordinator | SENA CÜRE ACER |
Semester | Spring,Fall |
Name of Instructor | Öğr. Gör. ZEYNEP ŞAHİN TEKE |
Hafta | Konu |
1) | Tanım ve Sınıflandırma |
2) | Epidemiyoloji ve Süreç |
3) | Risk ve Koruyucu Faktörler & Tanı ve Değerlendirme |
4) | Biyopsikiyatrik Teori & Bilişsel-Davranışsal Teori |
5) | Psikodinamik Teori & Feminist Teori |
6) | Sosyokültürel Teoriler |
7) | Ara Sınav |
8) | Kanıta Dayalı Tedaviler |
9) | Önleme |
10) | Çocuklar ve Ergenlerde Yeme Bozuklukları |
11) | Erkekler ve Erkek Çocuklarda Yeme Bozuklukları |
12) | Özel Popülasyonlarda Yeme Bozuklukları |
13) | Vaka Sunumları |
14) | Gözden Geçirme |
15) | Final Sınav Dönemi |
16) | Final Sınav Dönemi |
Required/Recommended Readings | Required Textbooks (Related chapters from the books below will be assigned.) Agras, W. S. (Ed.). (2010). The Oxford handbook of eating disorders. Oxford University Press. Fries, J., & Sullivan, V. (Eds.). (2017). Eating Disorders in Special Populations: Medical, Nutritional, and Psychological Treatments. CRC Press. Smolak, L., & Levine, M. P. (2015). The Wiley handbook of eating disorders. John Wiley & Sons. Thompson-Brenner, H. (Ed.). (2015). Casebook of evidence-based therapy for eating disorders. Guilford Publications. | ||||||||||||||||||
Teaching Methods | This course will be taught entirely in the flipped format. The instructor will provide each week’s content beforehand, and students will be expected to acquire the relevant knowledge before the class. Classroom time will be used to discuss relevant topics and create ideas for research and clinical applications through group interaction. Students will be expected and encouraged to actively contribute to the discussions. | ||||||||||||||||||
Homework and Projects | Student will be asked to write short response papers based on the assigned topics. There will be four papers assigned to each student, and students will be encouraged to share what they have learned while writing these papers to their classmates. | ||||||||||||||||||
Laboratory Work | - | ||||||||||||||||||
Computer Use | Assignments on the Blackboard Platform should be followed and completed. | ||||||||||||||||||
Other Activities | Students will be asked to read relevant book chapter/article for each week prior to classroom session. Classroom discussions will be based on these readings. | ||||||||||||||||||
Assessment Methods |
|
||||||||||||||||||
Course Administration |
acers@mef.edu.tr Attendance at all classes is mandatory. Students arriving late or unprepared will be barred from that class, which will impact upon their continuous assessment grade. Students must provide a legitimate, acceptable and documented excuse for missing a scheduled exam. There will be a make-up exam if students miss the midterm. Make-up exams could be in a different format than midterm or final exam. Students are expected to treat university personnel and one another respectfully at all times; this includes showing respect for class content and for others’ opinions. The commitment of acts of cheating, lying, and deceit in any of their diverse forms such as plagiarism, and copying during examinations is dishonest and will not be tolerated. Academic dishonesty and plagiarism: YÖK Disciplinary Regulation. |
Activity | No/Weeks | Calculation | |||
No/Weeks per Semester | |||||
Ders Saati | 28 | 84 | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 28 | 112 | |||
Ara Sınavlar | 2 | 24 | |||
Rapor Teslimi | 2 | 28 | |||
Final | 2 | 32 | |||
Total Workload | 280 | ||||
Total Workload/25 | 11.2 | ||||
ECTS | 6 |