School/Faculty/Institute | Faculty of Economics, Administrative and Social Sciences | ||||
Course Code | MKTG 339 | ||||
Course Title in English | International Marketing | ||||
Course Title in Turkish | Uluslararası Pazarlama | ||||
Language of Instruction | EN | ||||
Type of Course | Flipped Classroom | ||||
Level of Course | Intermediate | ||||
Semester | Fall | ||||
Contact Hours per Week |
|
||||
Estimated Student Workload | 134 hours per semester | ||||
Number of Credits | 5 ECTS | ||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | ||||
Pre-requisites |
MKTG 201 - Marketing |
||||
Co-requisites | None | ||||
Expected Prior Knowledge | Basic knowledge of marketing concepts | ||||
Registration Restrictions | Only Undergraduate Students | ||||
Overall Educational Objective | To learn and understand the concepts, principles and application of the principles of international marketing strategies and operations. | ||||
Course Description | This course is designed to serve as an introduction and development to the principles and concepts of international marketing operations practices, and the application of these practices. This course examines our present-day international marketing system from a managerial point of view and has a current events component to help emphasize the international marketing and operations concepts in today’s business world. Subjects covered include international marketing and sales environment, social-cultural-political-legal and regulatory environments, segmentation, targeting and positioning, international market entry strategies, decisions of brand-product-pricing- international marketing communications, importing, exporting operations, sourcing, incoterms, international supply chain management. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) Global pazarlama operasyonları ve lojistik kavramını, amaçlarını, kapsamını ve unsurlarını anlamak 2) Uluslararası pazarlama ile satış, lojistik ve diğer tedarik zinciri operasyonları arasındaki etkileşimi anlamak 3) Uluslararası pazarı analiz etmek ve değerlendirmek, global tüketici kültürünü ve çok uluslu stratejideki artan seçenek çeşitliliğini incelemek 4) Küresel çevre faktörlerinin (ekonomik, sosyal, yasal, sosyal) pazara giriş, ürün geliştirme, fiyatlandırma, tutundurma ve dağıtım gibi pazarlama kararlarına etkisini anlamak ve değerlendirmek 5) Analitik ve stratejik olarak uluslararası pazar seçme ve pazarlama iletişimi kararları verme |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
---|---|---|---|---|---|
1) Matematik, tarih, ekonomi ve sosyal bilimlere maruz kalarak geniş bir temele ve entelektüel farkındalığa sahip olmak | |||||
2) İşletmenin farklı işlevsel alanlarında (muhasebe, finans, operasyon, pazarlama, strateji ve organizasyon) bilgi ve becerilere sahip olduğunu ve bunların çeşitli endüstri sektörlerindeki etkileşimlerine ilişkin bir anlayışa sahip olduğunu gösterir | |||||
3) Karmaşık teknik veya profesyonel faaliyetleri veya projeleri yönetmek için teorik bilginin yanı sıra yaratıcı, analitik ve eleştirel düşünmeyi uygular | |||||
4) İşletme sürdürülebilirliği için küresel, çevresel, ekonomik, yasal ve düzenleyici bağlamlara ilişkin bir anlayış sergiler | |||||
5) Bireysel ve mesleki etik davranış ve sosyal sorumluluk gösterir | |||||
6) Etnik, kültürel ve cinsiyet çeşitliliği değerlerine ve konularına duyarlılık gösterir | |||||
7) Bilgi, fikir, sorun ve çözümleri iletmek için yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanır (en azından CEFR B2 seviyesi) | |||||
8) Veri ve bilgi edinme, analiz etme, yorumlama ve raporlama konusunda beceriler gösterir | |||||
9) Problem çözme ve karar vermeyi desteklemek için bilgisayar yeterliliğini gösterir | |||||
10) Takım çalışması, liderlik ve girişimcilik becerilerini gösterir | |||||
11) Yüksek derecede özerklikle ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergiler |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Matematik, tarih, ekonomi ve sosyal bilimlere maruz kalarak geniş bir temele ve entelektüel farkındalığa sahip olmak | S | Derse Katılım |
2) | İşletmenin farklı işlevsel alanlarında (muhasebe, finans, operasyon, pazarlama, strateji ve organizasyon) bilgi ve becerilere sahip olduğunu ve bunların çeşitli endüstri sektörlerindeki etkileşimlerine ilişkin bir anlayışa sahip olduğunu gösterir | S | Derse Katılım |
3) | Karmaşık teknik veya profesyonel faaliyetleri veya projeleri yönetmek için teorik bilginin yanı sıra yaratıcı, analitik ve eleştirel düşünmeyi uygular | S | Derse Katılım |
4) | İşletme sürdürülebilirliği için küresel, çevresel, ekonomik, yasal ve düzenleyici bağlamlara ilişkin bir anlayış sergiler | S | Derse Katılım |
5) | Bireysel ve mesleki etik davranış ve sosyal sorumluluk gösterir | S | Derse Katılım |
6) | Etnik, kültürel ve cinsiyet çeşitliliği değerlerine ve konularına duyarlılık gösterir | S | Derse Katılım |
7) | Bilgi, fikir, sorun ve çözümleri iletmek için yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanır (en azından CEFR B2 seviyesi) | H | Proje |
8) | Veri ve bilgi edinme, analiz etme, yorumlama ve raporlama konusunda beceriler gösterir | N | |
9) | Problem çözme ve karar vermeyi desteklemek için bilgisayar yeterliliğini gösterir | S | Proje |
10) | Takım çalışması, liderlik ve girişimcilik becerilerini gösterir | N | |
11) | Yüksek derecede özerklikle ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergiler | N |
Prepared by and Date | RÜYA YÜKSEL , May 2023 |
Course Coordinator | CEYHAN MUTLU |
Semester | Fall |
Name of Instructor | Öğr. Gör. IRMAK BAKİOĞLU |
Hafta | Konu |
1) | Uluslararası Pazarlamaya Giriş |
2) | Uluslararası Pazarlama ve Ticaret Çevresi |
3) | Uluslararası Sosyal ve Kültürel, Siyasi, Hukuki ve Düzenleyici Çevre |
4) | İthalat, İhracat ve Kaynak Temini |
5) | Incoterms (Uluslararası Ticari Terimler) |
6) | Uluslararası Pazarlama Kanalları ve Fiziksel Dağıtım |
7) | Uluslararası Tedarik Zinciri Yönetimi / Operasyonlar ve Lojistik Yönetimi |
8) | Pazar Bölümlendirme, Hedefleme ve Konumlandırma |
9) | Uluslararası Pazara Giriş Stratejileri: Lisanslama, Yatırım ve Stratejik İşbirlikleri |
10) | Küresel Pazarlamada Marka ve Ürün Kararları |
11) | Fiyatlandırma Kararları |
12) | Uluslararası Pazarlama İletişim Kararları I: Reklam ve Halkla İlişkiler |
13) | Uluslararası Pazarlama İletişim Kararları II: Satış Promosyonu, Kişisel Satış ve Pazarlamanın Özel Biçimleri |
14) | Uluslararası Pazarlama ve Dijital Devrim |
15) | Final Dönemi |
16) | Final Dönemi |
Required/Recommended Readings | Required: Keegan, Warren J. and Mark C. Green (2014), Global Marketing, 9th Edition, Pearson. Recommended: Heizer, Render, Munson (2017) Operations Management: Sustainability and Supply Chain Management, 12th Edition, Global Edition, Pearson. | ||||||||||||||||||
Teaching Methods | Flipped classroom. Participation, active learning and learning by discussion are essential. Every member of the class is expected to contribute to the subject and freely share her/his knowledge, ideas and questions. Throughout the course, experiential, research-based and reflective teaching strategies are used. Real life case studies, group projects, presentations, in-class discussions, brainstorming and key note speakers will be the essential part of the course. | ||||||||||||||||||
Homework and Projects | Participants are expected to: study the assigned reading/ videos attend in class or online sessions on time prepare the final project | ||||||||||||||||||
Laboratory Work | None | ||||||||||||||||||
Computer Use | Use of personal laptops during regular lectures | ||||||||||||||||||
Other Activities | None | ||||||||||||||||||
Assessment Methods |
|
||||||||||||||||||
Course Administration |
ruya.yuksel@mef.edu.tr In this course, active participation is key to learning and applying. Thus the grading of the class participation will be done based on the quality of active student participation and contribution to in-class activities. Students are expected to attend all sessions and be in class on time. When they can not attend due to a sickness (which should require a report from a full facility hospital) or an excuse accepted my MEF regulations, they should inform the instructors by mail. As the feedback and questions are very valuable for making the course a distinctive learning experience, students may visit the instructors during office hours or send e mails, for any course related issues. Academic dishonesty and plagiarism will be subject to the YÖK disciplinary regulation. |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 1 | 3 | 56 | |||
Proje | 1 | 20 | 6 | 26 | |||
Ödevler | 9 | 2 | 18 | ||||
Ara Sınavlar | 2 | 15 | 2 | 34 | |||
Total Workload | 134 | ||||||
Total Workload/25 | 5.4 | ||||||
ECTS | 5 |