School/Faculty/Institute | Faculty of Engineering | |||||
Course Code | EE 479 | |||||
Course Title in English | Power Electronics Circuits | |||||
Course Title in Turkish | Güç Elektroniği Devreleri | |||||
Language of Instruction | EN | |||||
Type of Course | Flipped Classroom | |||||
Level of Course | Introductory | |||||
Semester | Fall | |||||
Contact Hours per Week |
|
|||||
Estimated Student Workload | 155 hours per semester | |||||
Number of Credits | 6 ECTS | |||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | |||||
Pre-requisites |
EE 206 - Analysis of Microelectronic Circuits and Devices |
|||||
Co-requisites | None | |||||
Expected Prior Knowledge | Prior knowledge in different fields of Electrical and Electronics Engineering. | |||||
Registration Restrictions | Only Undergraduate Students | |||||
Overall Educational Objective | To learn the fundamentals, design, and implementation of power electronics circuits | |||||
Course Description | This course provides a broad knowledge about power electronics circuits for modern electronic systems. The following topics are covered: fundamentals of power conversion circuits, power electronics devices, AC-AC conversion using transformers, AC-DC conversion circuits, linear and switching mode DC-DC converters, introduction to DC-AC conversion methods (inverters), simulation of power electronics circuits, thermal design and management, and design experience through a team project with demonstration and a final report. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) gereksinimlerden anahtar tasarım parametrelerini tanımlar, 2) simülasyon için doğru modeller geliştirir ve uygun tasarım araçlarını kullanır, 3) belirli uygulama ve gereksinimler için en iyi tasarım topolojisini belirler, 4) bir ekibin parçası olarak bir mühendislik tasarım projesini tamamlar, 5) teknik raporlar ve sunumlar ile bir mühendislik tasarımını gösterir, 6) gerekli donanım ve yazılım araçlarını kullanarak bir tasarımı kurar ve test eder. |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
---|---|---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | ||||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | ||||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | ||||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | ||||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | ||||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | ||||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | ||||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | ||||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | ||||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | ||||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | ||||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | ||||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | N | |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | N | |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Sınav,Ödev,Derse Katılım |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | N | |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | N | |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | N | |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | N | |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Derse Katılım |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | Ödev,Derse Katılım |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | N | |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Sınav,Ödev |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Sınav,Ödev |
Prepared by and Date | ARİF MUSTAFAZADE , December 2020 |
Course Coordinator | TUBA AYHAN |
Semester | Fall |
Name of Instructor | Dr. Öğr. Üyesi ARİF MUSTAFAZADE |
Hafta | Konu |
1) | Güç Elektroniği Devrelerine Giriş, |
2) | Güç Dönüştürücüler ve Anahtar Tasarım Parametreleri, |
3) | AC Gücün Gözden Geçirilmesi, |
4) | AC'den AC'ye Dönüşüm (Güç Transformatörleri), |
5) | AC'den DC'ye Dönüşüm (Diyotlar), |
6) | Doğrusal DC-DC Dönüşüm, |
7) | Anahtarlamalı DC-DC Dönüşüm, |
8) | Anahtarlamalı DC-DC Dönüşüm, |
9) | Anahtarlamalı DC-DC Dönüşüm, |
10) | Anahtarlamalı DC-DC Dönüşüm, |
11) | Termal Tasarım ve Yönetim, |
12) | DC-AC Dönüşüme Giriş (Inverterler), |
13) | Proje Tasarımı/Uygulaması/Test Dönemi, |
14) | Proje Tasarımı/Uygulaması/Test Dönemi, |
15) | Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi, |
16) | Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi. |
Required/Recommended Readings | TBA | |||||||||||||||
Teaching Methods | Lectures/contact hours using “flipped classroom” as an active learning technique | |||||||||||||||
Homework and Projects | There will be 7 lab reports (see Laboratory Work section). One group project is assigned. Project is demonstrated and reported. The report should contain all the design procedure, calculations, simulation results, schematics, experimental measurements of the project, prepared in the form of a scientific paper. | |||||||||||||||
Laboratory Work | 7 laboratory sessions on power electronics devices, Rectifier circuits, linear regulators and DC-DC switched mode converters. Students are required to give a Laboratory Report explaining all the circuit details, simulation results and measured values using the tools they have practiced in the lab. | |||||||||||||||
Computer Use | Students design their projects using simulation tools. | |||||||||||||||
Other Activities | - | |||||||||||||||
Assessment Methods |
|
|||||||||||||||
Course Administration |
mustafazadea@mef.edu.tr Instructor’s office: TBA office hours: TBA email address: mustafazadea@mef.edu.tr Rules for attendance: - Missing midterm: Provided that proper documents of excuse are presented, a make-up exam will be given for missed midterm. Report submissions: Late reports are not accepted unless student(s) provide faculty approved excuse. Submission dues are announced on Blackboard. A reminder of proper classroom behavior, code of student conduct: YÖK Regulations Statement on plagiarism: YÖK Regulations http://3fcampus.mef.edu.tr/uploads/cms/webadmin.mef.edu.tr/4833_2.pdf |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 0 | 3 | 42 | |||
Laboratuvar | 7 | 0 | 2 | 5 | 49 | ||
Sunum / Seminer | 1 | 1 | 1 | 2 | |||
Proje | 1 | 0 | 20 | 20 | 40 | ||
Ara Sınavlar | 1 | 10 | 2 | 12 | |||
Rapor Teslimi | 1 | 0 | 10 | 10 | |||
Total Workload | 155 | ||||||
Total Workload/25 | 6.2 | ||||||
ECTS | 6 |