School/Faculty/Institute Faculty of Engineering
Course Code EE 479
Course Title in English Power Electronics Circuits
Course Title in Turkish Güç Elektroniği Devreleri
Language of Instruction EN
Type of Course Flipped Classroom
Level of Course Introductory
Semester Fall
Contact Hours per Week
Lecture: 3 Recitation: - Lab: 1 Other: -
Estimated Student Workload 155 hours per semester
Number of Credits 6 ECTS
Grading Mode Standard Letter Grade
Pre-requisites EE 206 - Analysis of Microelectronic Circuits and Devices
Co-requisites None
Expected Prior Knowledge Prior knowledge in different fields of Electrical and Electronics Engineering.
Registration Restrictions Only Undergraduate Students
Overall Educational Objective To learn the fundamentals, design, and implementation of power electronics circuits
Course Description This course provides a broad knowledge about power electronics circuits for modern electronic systems. The following topics are covered: fundamentals of power conversion circuits, power electronics devices, AC-AC conversion using transformers, AC-DC conversion circuits, linear and switching mode DC-DC converters, introduction to DC-AC conversion methods (inverters), simulation of power electronics circuits, thermal design and management, and design experience through a team project with demonstration and a final report.

Course Learning Outcomes and Competences

Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) gereksinimlerden anahtar tasarım parametrelerini tanımlar,
2) simülasyon için doğru modeller geliştirir ve uygun tasarım araçlarını kullanır,
3) belirli uygulama ve gereksinimler için en iyi tasarım topolojisini belirler,
4) bir ekibin parçası olarak bir mühendislik tasarım projesini tamamlar,
5) teknik raporlar ve sunumlar ile bir mühendislik tasarımını gösterir,
6) gerekli donanım ve yazılım araçlarını kullanarak bir tasarımı kurar ve test eder.
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes 1 2 3 4 5 6
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi.
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi.
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği.
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi.
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi.
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması.
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme.
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi.
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme.
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme.
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi.
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi.
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme.

Relation to Program Outcomes and Competences

N None S Supportive H Highly Related
     
Program Outcomes and Competences Level Assessed by
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. N
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. N
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. H Sınav,Ödev,Derse Katılım
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. N
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. N
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. N
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. N
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. N
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. S Derse Katılım
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. S Ödev,Derse Katılım
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. N
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. S Sınav,Ödev
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. H Sınav,Ödev
Prepared by and Date ARİF MUSTAFAZADE , December 2020
Course Coordinator TUBA AYHAN
Semester Fall
Name of Instructor Dr. Öğr. Üyesi ARİF MUSTAFAZADE

Course Contents

Hafta Konu
1) Güç Elektroniği Devrelerine Giriş,
2) Güç Dönüştürücüler ve Anahtar Tasarım Parametreleri,
3) AC Gücün Gözden Geçirilmesi,
4) AC'den AC'ye Dönüşüm (Güç Transformatörleri),
5) AC'den DC'ye Dönüşüm (Diyotlar),
6) Doğrusal DC-DC Dönüşüm,
7) Anahtarlamalı DC-DC Dönüşüm,
8) Anahtarlamalı DC-DC Dönüşüm,
9) Anahtarlamalı DC-DC Dönüşüm,
10) Anahtarlamalı DC-DC Dönüşüm,
11) Termal Tasarım ve Yönetim,
12) DC-AC Dönüşüme Giriş (Inverterler),
13) Proje Tasarımı/Uygulaması/Test Dönemi,
14) Proje Tasarımı/Uygulaması/Test Dönemi,
15) Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi,
16) Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi.
Required/Recommended ReadingsTBA
Teaching MethodsLectures/contact hours using “flipped classroom” as an active learning technique
Homework and ProjectsThere will be 7 lab reports (see Laboratory Work section). One group project is assigned. Project is demonstrated and reported. The report should contain all the design procedure, calculations, simulation results, schematics, experimental measurements of the project, prepared in the form of a scientific paper.
Laboratory Work7 laboratory sessions on power electronics devices, Rectifier circuits, linear regulators and DC-DC switched mode converters. Students are required to give a Laboratory Report explaining all the circuit details, simulation results and measured values using the tools they have practiced in the lab.
Computer UseStudents design their projects using simulation tools.
Other Activities-
Assessment Methods
Assessment Tools Count Weight
Laboratuar 7 % 35
Projeler 1 % 25
Ara Sınavlar 1 % 40
TOTAL % 100
Course Administration mustafazadea@mef.edu.tr

Instructor’s office: TBA office hours: TBA email address: mustafazadea@mef.edu.tr Rules for attendance: - Missing midterm: Provided that proper documents of excuse are presented, a make-up exam will be given for missed midterm. Report submissions: Late reports are not accepted unless student(s) provide faculty approved excuse. Submission dues are announced on Blackboard. A reminder of proper classroom behavior, code of student conduct: YÖK Regulations Statement on plagiarism: YÖK Regulations http://3fcampus.mef.edu.tr/uploads/cms/webadmin.mef.edu.tr/4833_2.pdf

ECTS Student Workload Estimation

Activity No/Weeks Hours Calculation
No/Weeks per Semester Preparing for the Activity Spent in the Activity Itself Completing the Activity Requirements
Ders Saati 14 0 3 42
Laboratuvar 7 0 2 5 49
Sunum / Seminer 1 1 1 2
Proje 1 0 20 20 40
Ara Sınavlar 1 10 2 12
Rapor Teslimi 1 0 10 10
Total Workload 155
Total Workload/25 6.2
ECTS 6