School/Faculty/Institute Faculty of Economics, Administrative and Social Sciences
Course Code FIN 339
Course Title in English Financial Leadership Development
Course Title in Turkish Finansal Liderlik Gelişimi
Language of Instruction EN
Type of Course Flipped Classroom
Level of Course Advanced
Semester Fall
Contact Hours per Week
Lecture: 3 Recitation: Lab: Other:
Estimated Student Workload 125 hours per semester
Number of Credits 5 ECTS
Grading Mode Standard Letter Grade
Pre-requisites FIN 202 - Finance | FIN 204 - Corporate Finance
Expected Prior Knowledge Basic concepts of finance and accounting.
Co-requisites None
Registration Restrictions Undergraduate and Graduate Students
Overall Educational Objective To learn and understand how to become the leader of financial management of companies, make finance-related decisions correctly and increase the financial and overall performance in a firm.
Course Description This course is designed to help the students to interpret main financial indicators of companies (from different samples/ sectors); make future finance decisions and analyze the financial statements better.
Course Description in Turkish Bu ders öğrencilerin firmaların temel finansal göstergelerini analiz edebilmeleri, gelecek finans kararlarının daha doğru alabilmeleri ve finansal tablolarını daha iyi yorumlayabilmeleri konusunda yardımcı olmayı amaçlamaktadır.

Course Learning Outcomes and Competences

Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) Bir firmanın temel finansal göstergelerini analiz etmek.
2) Finansal tabloları detaylı bir şekilde analiz etmek.
3) Daha iyi anlamak ve karar vermek için farklı finansal teknikler ve modeller kullanmak.
4) Finansal oranların değerlendirilmesi yoluyla şirketin kredi itibarını anlamak.
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes 1 2 3 4
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi.
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi.
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği.
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi.
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi.
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması.
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme.
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi.
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme.
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme.
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi.
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi.
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme.

Relation to Program Outcomes and Competences

N None S Supportive H Highly Related
     
Program Outcomes and Competences Level Assessed by
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. N
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. N
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. H Exam,HW,Participation
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. N
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. N
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. N
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. N
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. N
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. S Participation
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. S HW,Participation
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. N
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. S Exam,HW
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. H Exam,HW
Prepared by and Date , May 2023
Course Coordinator MERVE ÖZ
Semester Fall
Name of Instructor

Course Contents

Hafta Konu
1) Giriş- Kavramsal Çerçeve
2) Genel Bakış-Finansal Göstergelerin Temelleri
3) Finansal Analiz- Bilanço Değerlendirmesi
4) Finansal Analiz- Bilanço Değerlendirmesi
5) Finansal Analiz- Kar veya Zarar Tablosu Değerlendirmesi
6) Şirket Performansı- Maliyet Yönetimi
7) Şirket Performansı- Nakit Yönetimi
8) Proje Finansmanı ve Değerlendirmesi
9) Proje Finansmanı ve Değerlendirmesi
10) Vaka Çalışması
11) Vaka Çalışması
12) Vaka Çalışması
13) Vaka Çalışması
14) Vaka Çalışması
15) Final Sınavı Dönemi (proje sunumları)
16) Final Sınavı Dönemi (proje sunumları)
Required/Recommended ReadingsText and cases from the following textbook will be used throughout the course: Financial Accounting, Global Edition, 11/E Themin Suwardy, Singapore Management University Walter T. Harrison, Baylor University Wendy M. Tietz, Kent State University Charles T. Horngren C. William Thomas, Baylor University ©2019 • Pearson • Paper
Teaching MethodsVideos, powerpoint presentations for each session, cases and group projects. The students are expected to come each session having read and watched the course material. The course involves cases and projects, students are expected to engage in the class discussion and apply the knowledge acquired in a team setting.
Homework and Projects
Laboratory Work
Computer UseEach session requires use of Blackboard; therefore, use of computer is a must.
Other ActivitiesGuest speakers will be invited for giving practical aspects of related theoretical concepts.
Assessment Methods
Assessment Tools Count Weight
Devam 1 % 20
Ödev 1 % 10
Projeler 1 % 40
Ara Sınavlar 1 % 30
TOTAL % 100
Course Administration yavuzas@mef.edu.tr

Asu Ulutürk Yavuz In this course, active participation is key to learning and applying. Thus the grading of the class participation will be done based on the quality of active student participation and contribution to in-class activities. Students are expected to attend all sessions and be in class on time. When they cannot attend due to a sickness (which should require a report from a full facility hospital) or an excuse accepted my MEF regulations, they should inform the instructors by mail. As the feedback and questions are very valuable for making the course a distinctive learning experience, students may visit the instructors during virtual office hours or send e mails, for any course related issues. Academic Honesty: Academic dishonesty and plagiarism will be subject to the YÖK Disciplinary Regulation.

ECTS Student Workload Estimation

Activity No/Weeks Hours Calculation
No/Weeks per Semester Preparing for the Activity Spent in the Activity Itself Completing the Activity Requirements
Ders Saati 14 2 3 1 84
Proje 1 3 4 7
Ara Sınavlar 1 10 3 13
Final 1 15 6 21
Total Workload 125
Total Workload/25 5.0
ECTS 5