School/Faculty/Institute Faculty of Economics, Administrative and Social Sciences
Course Code BUS 306
Course Title in English Business Law
Course Title in Turkish Ticaret Hukuku
Language of Instruction EN
Type of Course Flipped Classroom
Level of Course Intermediate
Semester Spring
Contact Hours per Week
Lecture: 3 Recitation: Lab: Other:
Estimated Student Workload 130 hours per semester
Number of Credits 5 ECTS
Grading Mode Standard Letter Grade
Pre-requisites None
Co-requisites None
Expected Prior Knowledge None
Registration Restrictions Only Undergraduate Students
Overall Educational Objective To acquire the ability to identify legal and ethical issues arising in today’s global business together with the relevant applicable laws.
Course Description The course will conduct a general review of the meaning, sources and administration of business law and provide in-depth coverage of the following areas required to be elaborated and applied before and during business operations; law of contracts, corporate law, intellectual property rights, labor law and ethics & compliance will be examined. The course will also address various legal relationships in the concepts of private law, legislation regulating business, and practices may potentially affect the business climate. Although the course is not designed to make the student a lawyer, it will aim to provide the student with sufficient background in legal concepts and competency to understand circumstances that require a legal consultant.

Course Learning Outcomes and Competences

Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) Hukukun kaynaklarını ve genel olarak Türk hukuk sistemini belirlemek;
2) Özellikle işletme faaliyetlerini etkileyen yasaların temel prensiplerini anlamak;
3) Şirketle ilgili farklı çıkarları ve yasal mekanizmaları özetlemek;
4) Sözleşmeler hukukunu, ilkelerini ve çeşitli ticari durumlara uygulanmasını ayrıntılı olarak kavramak;
5) yerel ve/veya sınır ötesi işlemlerde yer alan etik ve uyumluluk kurallarını tartışmak;
6) Hukuki ilkeleri iş ortamında ortaya çıkabilecek ekonomik, politik ve sosyal durumlara bağlamak;
7) Hukuki emsallerin oluşturulma ve uygulanma yöntemlerini açıklamak
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes 1 2 3 4 5 6 7
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi.
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi.
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği.
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi.
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi.
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması.
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme.
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi.
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme.
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme.
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi.
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi.
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme.

Relation to Program Outcomes and Competences

N None S Supportive H Highly Related
     
Program Outcomes and Competences Level Assessed by
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. N
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. N
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. H Sınav,Ödev,Derse Katılım
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. N
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. N
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. N
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. N
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. N
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. S Derse Katılım
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. S Ödev,Derse Katılım
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. N
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. S Sınav,Ödev
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. H Sınav,Ödev
Prepared by and Date HANDE KARADAĞ , May 2023
Course Coordinator CEYHAN MUTLU
Semester Spring
Name of Instructor Öğr. Gör. BURCU ÖZSEVİNÇ

Course Contents

Hafta Konu
1) Hukuk Kuralları ve Kurallar Hiyerarşisi Hukuk, Adalet ve Toplumsal Düzen Dünyadaki Hukuk Sistemlerine Kısa Bir Giriş: Ortak Hukuk, Medeni Hukuk, İslam Hukuku Türk Hukukunun Kaynakları
2) Hukukun Önemli Alanları Kamu Hukuku ve Özel (Medeni) Hukuk Kamu Hukukunun Dalları: Anayasa, İdari ve Ceza Özel Hukukun Dalları: Kişiler, Mülkiyet ve Yükümlülükler
3) Sözleşme Hukuku Sözleşme Özgürlüğü Doktrini Sözleşmelerin Oluşumu Temsil Uygulanabilirlik Geçersizlik Kavramı Sözleşmelerin Feshi Zarar Kavramı Kişisel Güvenlik Sözleşmeleri: Kefalet Sözleşmeleri ve Garanti Anlaşmaları
4) Sözleşme Hukuku Sözleşme Özgürlüğü Doktrini Sözleşmelerin Oluşumu Temsil Uygulanabilirlik Geçersizlik Kavramı Sözleşmelerin Feshi Zarar Kavramı Kişisel Güvenlik Sözleşmeleri: Kefalet Sözleşmeleri ve Garanti Anlaşmaları
5) Şirketler Hukuku “Şirket” Kavramı Türk Hukukunda Şirket Türleri Şirket Kuruluşu Anonim Şirket ve Limited Şirket Ortaklığı Sorumluluk
6) Şirketler Hukuku “Şirket” Kavramı Türk Hukukunda Şirket Türleri Şirket Kuruluşu Anonim Şirket ve Limited Şirket Ortaklığı Sorumluluk
7) Ara Sınav
8) Şirketlerin Yeniden Yapılandırılması Birleşmeler ve Satın Almalar Spin-off Ticari İşletmenin Devri Durum Tespiti Kavramı
9) Şirketlerin Yeniden Yapılandırılması Birleşmeler ve Satın Almalar Spin-off Ticari İşletmenin Devri Durum Tespiti Kavramı
10) İş Hukuku 4857 Sayılı Kanunun Amacı ve Kapsamı Eşit Muamele İlkesi İş Sözleşmelerinin Türleri İşin Organizasyonu İşyeri Uygulamaları İş Sözleşmelerinin Feshi
11) İş Hukuku 4857 Sayılı Kanunun Amacı ve Kapsamı Eşit Muamele İlkesi İş Sözleşmelerinin Türleri İşin Organizasyonu İşyeri Uygulamaları İş Sözleşmelerinin Feshi
12) Fikri Mülkiyet Fikri Mülkiyet Korumasına Kısa Giriş Patentler Ticari Markalar Telif Hakları
13) Fikri Mülkiyet Fikri Mülkiyet Korumasına Kısa Giriş Patentler Ticari Markalar Telif Hakları
14) Rekabet Hukuku (Opsiyonel) Türk Rekabet Sistemine Kısa Bir Giriş Türk Rekabet Hukuku Haksız Rekabet Hukuku ve Rekabet (Antitrust) Hukuku İşletmeler Tarafından Yapılan Anlaşmalar/Ortak Uygulamalar Hakim Durumun Kötüye Kullanılması Birleşme Kontrolü Para Cezaları
15) Final Sınav Dönemi
16) Final Sınav Dönemi
Required/Recommended ReadingsThe Legal Environment of Business: Don Mayer, Daniel Warner, George Siedel, Jethro K. Lieberman The Business Ethics Workshop: James Brusseau Good to Great: Why Some Companies Make the Leap…and Others Don’t. Jim Collins
Teaching MethodsThis course was developed from an active and collaborative learning perception. The active learning perspective is based on collaborative, inquiry-based, student–centered approach for teaching, in which students are actively involved in their current knowledge accumulation. The course will cover basic terminology and theoretical structure together with the associated practical implications. The methods to be used are introduction to legal concepts in general, case studies and in-class discussions.
Homework and ProjectsNone
Laboratory WorkNone
Computer UsePersonal Notebook
Other ActivitiesNone
Assessment Methods
Assessment Tools Count Weight
Devam 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 40
TOTAL % 100
Course Administration ozsevincb@mef.edu.tr

The instructor may act as facilitator for class/group discussions and observe how each student contributes / adds value to the discussed topic. The topic may either cover previous material or assigned new material from videos and book chapters. Homework, if assigned, must be submitted on time and in the requested format. Late submission will not be accepted. This is a flipped course where each student is expected to read assigned material and watch videos in advance, follow class and Blackboard, and actively participate. If you are sick on the day of the exam you need to submit a legitimate doctor’s report explicitly stating that your excuse prevents you from taking the exam in line with university regulations. Academic dishonesty and plagiarism will be subject to the YÖK disciplinary regulation.

ECTS Student Workload Estimation

Activity No/Weeks Hours Calculation
No/Weeks per Semester Preparing for the Activity Spent in the Activity Itself Completing the Activity Requirements
Ders Saati 14 2 3 2 98
Ara Sınavlar 1 10 2 2 14
Final 1 16 2 18
Total Workload 130
Total Workload/25 5.2
ECTS 5