School/Faculty/Institute Faculty of Economics, Administrative and Social Sciences
Course Code FIN 436
Course Title in English Project Finance
Course Title in Turkish Proje Finansmanı
Language of Instruction EN
Type of Course Flipped Classroom
Level of Course Advanced
Semester Spring
Contact Hours per Week
Lecture: 3 Recitation: Lab: Other:
Estimated Student Workload 132 hours per semester
Number of Credits 5 ECTS
Grading Mode Standard Letter Grade
Pre-requisites None
Expected Prior Knowledge None
Co-requisites None
Registration Restrictions Only undergraduate students
Overall Educational Objective To learn to evaluate the financials of projects and to support project decision processes
Course Description The aim of this course is to develop an ability to gain a financial understanding when evaluating projects, build and estimate the financial figures over projects, and create a basis for decision-making.
Course Description in Turkish Bu dersin amacı, projeleri değerlendirirken finansal bir anlayış kazanma, projeler üzerinden finansal rakamları oluşturma ve tahmin etme ve karar verme için bir temel oluşturma becerisi geliştirmektir.

Course Learning Outcomes and Competences

Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) proje finansman tekniklerini anlamak
2) farklı proje senaryolarına finansal yöntemlerin farklı analizlerini uygulayabilir;
3) Finansal ortakların şirketlerin gelecekteki kararlarını nasıl destekleyebileceğini anlamak.
4) Alternatif projeleri gelecekteki getirileri ve maliyetleri açısından analiz etmek.
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes 1 2 3 4
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi.
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi.
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği.
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi.
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi.
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması.
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme.
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi.
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme.
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme.
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi.
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi.
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme.

Relation to Program Outcomes and Competences

N None S Supportive H Highly Related
     
Program Outcomes and Competences Level Assessed by
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. N
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. N
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. H Exam,HW,Participation
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. N
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. N
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. N
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. N
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. N
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. S Participation
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. S HW,Participation
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. N
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. S Exam,HW
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. H Exam,HW
Prepared by and Date , May 2023
Course Coordinator MERVE ÖZ
Semester Spring
Name of Instructor

Course Contents

Hafta Konu
1) Giriş- Kavramsal Çerçeve (Proje- Proje Kararları)
2) Temel Finansal Tablolar
3) Paranın Zaman Değeri
4) Faiz Oranları
5) PW Analizi/ Yıllık Değer Analizi/ Getiri Oranı Analizi
6) PW Analizi/ Yıllık Değer Analizi/ Getiri Oranı Analizi
7) Başabaş/ Geri Ödeme Analizi
8) Değerlendirme
9) Sermaye Bütçelemesi Teknikleri
10) Sermaye Bütçelemesinde Risk
11) Finansman Yöntemleri-Kaldıraç ve Sermaye Yapısı
12) Finansman Yöntemleri-Kaldıraç ve Sermaye Yapısı
13) Proje Risk Tanımı Yöntemleri (Hassasiyet/Başabaş/Senaryo)
14) Proje Finansmanı ve Ekonomik Olmayan Nitelikler
15) Final Proje Sunumları
16) Final Sınavı Dönemi
Required/Recommended ReadingsThe textbook and cases will be declared by the instructor. Engineering Economy, 8/e Leland Blank, Texas A & M University Anthony Tarquin, University of Texas at El Paso
Teaching MethodsVideos, powerpoint presentations for each session, cases and group projects. The students are expected to come each session having read and watched the course material. The course involves cases and projects, students are expected to engage in the class discussion and apply the knowledge acquired in a team setting.
Homework and Projects
Laboratory Work
Computer UseEach session requires use of Blackboard; therefore, use of computer is a must.
Other ActivitiesGuest speakers will be invited for giving practical aspects of related theoretical concepts.
Assessment Methods
Assessment Tools Count Weight
Devam 1 % 20
Küçük Sınavlar 4 % 20
Ödev 4 % 20
Projeler 1 % 40
TOTAL % 100
Course Administration yavuzas@mef.edu.tr

Asu Ulutürk Yavuz Phone: 0 549 772 82 77 Email: yavuzas@mef.edu.tr In this course, active participation is key to learning and applying. Thus the grading of the class participation will be done based on the quality of active student participation and contribution to in-class activities. Students are expected to attend all sessions and be in class on time. When they cannot attend due to a sickness (which should require a report from a full facility hospital) or an excuse accepted my MEF regulations, they should inform the instructors by mail. As the feedback and questions are very valuable for making the course a distinctive learning experience, students may visit the instructors during office hours or send e mails, for any course related issues. Academic dishonesty and plagiarism will be subject to the YÖK Disciplinary Regulation.

ECTS Student Workload Estimation

Activity No/Weeks Hours Calculation
No/Weeks per Semester Preparing for the Activity Spent in the Activity Itself Completing the Activity Requirements
Ders Saati 14 2 3 1 84
Proje 3 13 3 48
Total Workload 132
Total Workload/25 5.3
ECTS 5