School/Faculty/Institute | Faculty of Arts, Design and Architecture | ||||
Course Code | ARC 486 | ||||
Course Title in English | Urban Metabolism of İstanbul | ||||
Course Title in Turkish | İstanbul’un Kentsel Metabolizması | ||||
Language of Instruction | EN | ||||
Type of Course | Ters-yüz öğrenme | ||||
Level of Course | İleri | ||||
Semester | Spring | ||||
Contact Hours per Week |
|
||||
Estimated Student Workload | 126 hours per semester | ||||
Number of Credits | 5 ECTS | ||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | ||||
Pre-requisites |
ARC 202 - Architectural Design IV | INT 202 - Interior Design II |
||||
Co-requisites | None | ||||
Expected Prior Knowledge | 4 semesters of design studio | ||||
Registration Restrictions | Only Undergraduate Students | ||||
Overall Educational Objective | To learn to comprehend hybrid relations between urban metabolism, architectural practices, the urban agenda, and environmental history in the context of Istanbul | ||||
Course Description | This course addresses the current answers to the urban metabolism debate through different architectural practices and the urban agenda of İstanbul between the 19th and 21st centuries. The course examines paradigm shifts in the ideology of nature through the context of İstanbul, Turkey. Thus, this course aims to speculate about future projections of İstanbul’s urban metabolism to improve architectural thinking. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) İstanbul bağlamında kentsel metabolizmayı kavramak; 2) toplumun refahına katkıda bulunan küresel ve yerel ölçeklerde sosyo-doğal sorumlulukla hareket etmek; 3) yaşanabilir kentsel ortamları analiz etmek; 4) kentlerin kentsel metabolizmasını göz önünde bulundurarak gelecek projeksiyonları geliştirmek. |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 |
---|---|---|---|---|
1) Türkçe ve İngilizce'yi etkin bir şekilde okuyabilme, yazabilme ve konuşabilme becerisi (B2 seviyesine eşdeğer). | ||||
2) Farklı bakış açılarını göz önünde bulundurarak fikirleri sorgulama ve yorumlama, veri toplama ve kullanma, insanlara, yerlere ve çevreye ilişkin kavramlar geliştirme ve bireysel kararlar alma yeteneği. | ||||
3) Tasarım sürecini iletmenin yanı sıra fikirleri geliştirmek için serbest el ve dijital çizim teknikleri de dahil olmak üzere uygun grafik yöntemlerini kullanma becerisi (ECDL ileri seviye). | ||||
4) Mekan, iklim, insan, toplum gibi faktörleri göz önünde bulundurarak mimari tasarımın temel prensiplerini kullanabilme ve mevcut prensipleri eş zamanlı olarak ilgili örneklerde ifade edebilme becerisi. | ||||
5) Mimarlık ve kentsel tasarım projeleri geliştirilirken, tarihi koruma ilkelerinin yanı sıra iklimsel, teknolojik, sosyoekonomik, kültürel etkenlerin şekillendirdiği küresel ve yerel kültürlere ait mimari ilkelerin anlaşılması. | ||||
6) İnsan davranışı ile fiziksel çevre arasındaki ilişkiyi tanımlamak için kullanılan teorileri ve yöntemleri anlamak; aynı zamanda farklı kültürlerin farklı ihtiyaçlarını, değerlerini, davranış normlarını, sosyal ve mekânsal örüntülerini anlamak. | ||||
7) Müşteri ve kullanıcı ihtiyaçlarını, mekan ve ekipman gereksinimlerini, saha koşullarını, ilgili yasa ve standartları da göz önünde bulundurarak tasarım süreçlerinin çeşitli aşamalarını uygulayabilme yeteneği. | ||||
8) İşlev, biçim ve sistemlerin belirlenmesinde uygulamalı araştırmanın rolünü ve bunların insan durumu ve davranışları üzerindeki etkisini anlamak. | ||||
9) Yer çekimi ve yanal kuvvetlere karşı dayanıklı statik ve dinamik yapı davranışının temel prensiplerinin anlaşılması, ayrıca yapısal sistemlerin gelişiminin ve uygulamalarının öğretilmesi. | ||||
10) Doğal ve tarihi kaynakları korumayı ve sağlıklı çevreler oluşturmayı amaçlayan mimari ve kentsel tasarım projelerinde sürdürülebilirlik ilkelerini uygulama becerisi. | ||||
11) Erişilebilirlik ilkelerinin yanı sıra mekanik, elektrik, yangın önleme, düşey sirkülasyon gibi yapı ve güvenlik sistemlerinin temel prensiplerini bina tasarımına uygulayabilme becerisi. | ||||
12) Malzeme, ürün, bileşen ve montajların özelliklerine ve performanslarına, çevresel etkilerine ve yeniden kullanım olanaklarına bağlı olarak seçiminde temel prensiplerin anlaşılması. | ||||
13) Şematik tasarım aşamasından tasarım geliştirme aşamasına kadar yapısal sistemler, can güvenliği ve sürdürülebilirlik prensiplerini bir arada barındıran kapsamlı bir mimari proje üretebilme yeteneği. | ||||
14) Enerji tasarrufu, aktif ve pasif ısıtma ve soğutma sistemleri, hava kalitesi, güneş yönelimi, gün ışığı ve yapay aydınlatma, akustik gibi çevre sistemlerinin prensiplerinin anlaşılması; ayrıca uygun performans değerlendirme araçlarının kullanılması. | ||||
15) Bina kabuk sistemlerinin tasarımında uygun malzeme, ürün ve bileşenleri seçebilme yeteneği. | ||||
16) Çok disiplinli tasarım süreçlerinde farklı alanların prensiplerini ve kavramlarını anlayabilme ve tasarım ekibinin bir üyesi olarak başkalarıyla işbirliği içinde çalışabilme becerisi. | ||||
17) Mimarın, toplumun çevresel, sosyal ve estetik konularını dikkate alarak tasarım ve inşaat süreçlerini organize etme ve yönetme sorumluluğunu anlamak. | ||||
18) Bir binanın tasarım ve inşasını etkileyen mimarın kamu sağlığı ve güvenliği, erişilebilirlik, koruma, yapı kodları ve yönetmelikleri ile kullanıcı hakları gibi yasal sorumluluklarını anlamak. | ||||
19) Binaların tasarımı ve inşasında yer alan etik sorunları anlayabilme ve toplum yararına hizmet sunabilme yeteneği. Ayrıca, toplumun refahına katkıda bulunan küresel ve yerel ölçeklerde sosyal sorumlulukla hareket edebilme yeteneği. | ||||
20) İşler için rekabet etme, danışman seçme ve ekip oluşturma yöntemlerini anlamak, finansal yönetim ve iş planlamasını, zaman yönetimini, risk yönetimini, arabuluculuğu ve tahkimi içeren proje teslim yöntemlerini önermek. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Türkçe ve İngilizce'yi etkin bir şekilde okuyabilme, yazabilme ve konuşabilme becerisi (B2 seviyesine eşdeğer). | H | |
2) | Farklı bakış açılarını göz önünde bulundurarak fikirleri sorgulama ve yorumlama, veri toplama ve kullanma, insanlara, yerlere ve çevreye ilişkin kavramlar geliştirme ve bireysel kararlar alma yeteneği. | H | |
3) | Tasarım sürecini iletmenin yanı sıra fikirleri geliştirmek için serbest el ve dijital çizim teknikleri de dahil olmak üzere uygun grafik yöntemlerini kullanma becerisi (ECDL ileri seviye). | S | |
4) | Mekan, iklim, insan, toplum gibi faktörleri göz önünde bulundurarak mimari tasarımın temel prensiplerini kullanabilme ve mevcut prensipleri eş zamanlı olarak ilgili örneklerde ifade edebilme becerisi. | S | |
5) | Mimarlık ve kentsel tasarım projeleri geliştirilirken, tarihi koruma ilkelerinin yanı sıra iklimsel, teknolojik, sosyoekonomik, kültürel etkenlerin şekillendirdiği küresel ve yerel kültürlere ait mimari ilkelerin anlaşılması. | H | |
6) | İnsan davranışı ile fiziksel çevre arasındaki ilişkiyi tanımlamak için kullanılan teorileri ve yöntemleri anlamak; aynı zamanda farklı kültürlerin farklı ihtiyaçlarını, değerlerini, davranış normlarını, sosyal ve mekânsal örüntülerini anlamak. | H | |
7) | Müşteri ve kullanıcı ihtiyaçlarını, mekan ve ekipman gereksinimlerini, saha koşullarını, ilgili yasa ve standartları da göz önünde bulundurarak tasarım süreçlerinin çeşitli aşamalarını uygulayabilme yeteneği. | S | |
8) | İşlev, biçim ve sistemlerin belirlenmesinde uygulamalı araştırmanın rolünü ve bunların insan durumu ve davranışları üzerindeki etkisini anlamak. | S | |
9) | Yer çekimi ve yanal kuvvetlere karşı dayanıklı statik ve dinamik yapı davranışının temel prensiplerinin anlaşılması, ayrıca yapısal sistemlerin gelişiminin ve uygulamalarının öğretilmesi. | S | |
10) | Doğal ve tarihi kaynakları korumayı ve sağlıklı çevreler oluşturmayı amaçlayan mimari ve kentsel tasarım projelerinde sürdürülebilirlik ilkelerini uygulama becerisi. | S | |
11) | Erişilebilirlik ilkelerinin yanı sıra mekanik, elektrik, yangın önleme, düşey sirkülasyon gibi yapı ve güvenlik sistemlerinin temel prensiplerini bina tasarımına uygulayabilme becerisi. | S | |
12) | Malzeme, ürün, bileşen ve montajların özelliklerine ve performanslarına, çevresel etkilerine ve yeniden kullanım olanaklarına bağlı olarak seçiminde temel prensiplerin anlaşılması. | S | |
13) | Şematik tasarım aşamasından tasarım geliştirme aşamasına kadar yapısal sistemler, can güvenliği ve sürdürülebilirlik prensiplerini bir arada barındıran kapsamlı bir mimari proje üretebilme yeteneği. | S | |
14) | Enerji tasarrufu, aktif ve pasif ısıtma ve soğutma sistemleri, hava kalitesi, güneş yönelimi, gün ışığı ve yapay aydınlatma, akustik gibi çevre sistemlerinin prensiplerinin anlaşılması; ayrıca uygun performans değerlendirme araçlarının kullanılması. | S | |
15) | Bina kabuk sistemlerinin tasarımında uygun malzeme, ürün ve bileşenleri seçebilme yeteneği. | S | |
16) | Çok disiplinli tasarım süreçlerinde farklı alanların prensiplerini ve kavramlarını anlayabilme ve tasarım ekibinin bir üyesi olarak başkalarıyla işbirliği içinde çalışabilme becerisi. | S | |
17) | Mimarın, toplumun çevresel, sosyal ve estetik konularını dikkate alarak tasarım ve inşaat süreçlerini organize etme ve yönetme sorumluluğunu anlamak. | S | |
18) | Bir binanın tasarım ve inşasını etkileyen mimarın kamu sağlığı ve güvenliği, erişilebilirlik, koruma, yapı kodları ve yönetmelikleri ile kullanıcı hakları gibi yasal sorumluluklarını anlamak. | S | |
19) | Binaların tasarımı ve inşasında yer alan etik sorunları anlayabilme ve toplum yararına hizmet sunabilme yeteneği. Ayrıca, toplumun refahına katkıda bulunan küresel ve yerel ölçeklerde sosyal sorumlulukla hareket edebilme yeteneği. | S | |
20) | İşler için rekabet etme, danışman seçme ve ekip oluşturma yöntemlerini anlamak, finansal yönetim ve iş planlamasını, zaman yönetimini, risk yönetimini, arabuluculuğu ve tahkimi içeren proje teslim yöntemlerini önermek. | S |
Prepared by and Date | ESRA SERT , December 2023 |
Course Coordinator | AKTS1 |
Semester | Spring |
Name of Instructor | Dr. Öğr. Üyesi ESRA SERT |
Hafta | Konu |
1) | Giriş |
2) | Kentsel Metabolizma Bağlamı |
3) | 19. Yüzyıl Sonları İstanbul |
4) | İstanbul: Kara ve Su Arasında |
5) | Yeni Bir Kentsel Metabolizmanın Ortaya Çıkışı |
6) | 20. Yüzyıl: Siyasi Bir Proje Olarak Cumhuriyet Rejimi |
7) | Prost’un Planları ve Raporları ile Kentsel Gündem |
8) | Yüksek Karbon Toplumunun İnşası ve Mobil Hayat |
9) | 21. Yüzyıl İstanbul'u: Yeni Bir Meydan Okuma mı? |
10) | Sermaye Yoğun İstanbul Kentsel Metabolizması |
11) | Sahil Şeridini Yeniden Şekillendirmek: Kıyı Arazi İhya Çalışmaları |
12) | İstanbul’un Gelecekteki Kentsel Metabolizması Üzerine Spekülasyonlar |
13) | Hazırlık & Tartışmalar |
14) | Final Teslimi & Sunumlar |
15) | Final Değerlendirme Dönemi |
16) | Final Değerlendirme Dönemi |
Required/Recommended Readings | Required Readings: Arkitekt. “İstanbul Çevre Yolu ve Boğaziçi Köprüsü Projesinin Tarihçesi ve Gelişmesi.” Arkitekt 1975-01, no. 357 (home edt.) (1975): 22-27. Bilsel, F. Cana and Pinon, Pierre Eds. From the Imperial Capital to the Republican Modern City: Henri Prost’s Planning of İstanbul (1936-1951). İstanbul Research Institute Catalogues 7, 2010. Çelik, Zeynep. The Remaking of İstanbul: Portrait of an Ottoman City in the Nineteenth Century. University of California Press, 1986. Daver, Abidin. Dünkü Bugünkü Yarınki İstanbul, İstanbul Radyosundan Konuşmalar. Belediye Matbaası, İstanbul, 1944. Evren, Burçak. İstanbul’un Hamamları ve Plajları. Seçkin İstanbul Kitaplığı, İnkılap Kitabevi, 2000. Güvenç, Murat. Port of İstanbul: A Short Story. Port City Talks, İstanbul- Antwerp, 2016. Hamdi, Ahmet. İstanbul Limanı. Akşam Matbaası, 1929. Işın, Ekrem. Everyday Life in İstanbul. YKY, 2001. Keil, Roger. “Progress Report: Urban Political Ecology." Urban Geography 26, no.7. (October 2005):640-651 Keyder, Çağlar. “İstanbul into the 21st Century.” In Orienting İstanbul. Routledge, 2010. Sert, Esra. (2019). Mobility of Land in İstanbul: Production of Nature as Space in 2000’s. 6th International Congress Livable Environments & Architecture LIVENARCH VI-2019: Replacing Architecture, Proceedings Book Vol II, pp. 640-649. Swyngedouw, Erik. 2009. “Circulations and Metabolisms: (Hybrid) Natures and (Cyborg) Cities.” In Technonatures: Environments, Technologies, Spaces, and Places in the Twenty-first Century, edited by Chris Wilbert, and Damian White, 63. Wilfrid Laurier University Press. Tekeli, İ. İstanbul’un Planlanmasının ve Gelişmesinin Öyküsü. Tarih Vakfı Yurt Yayınları, 2013. Recommended Readings: Daver, A., Günay, S., Resmor, M. N. Güzelleşen İstanbul XX.NCi YIL. İstanbul Maarif Matbaası, 1944. Gandy, M. (2004) Rethinking urban metabolism: water, space and the modern city, City: Analysis of Urban Trend, Culture, Theory, Policy and Action, 8: 3, pp: 363-379. Gül, Murat. The Emergence of Modern İstanbul: Transformation and Modernization of a City. I. B. Tauris, 2012. Harvey, D. A Brief History of Neoliberalism. Oxford University Press, 2005. İnal, Onur. “Environmental History as an Emerging Field in Ottoman Studies: An Historiographical Overview.” The Journal of Ottoman Studies ISAM 38, (2011). Kuban, Doğan. İstanbul Bir Kent Tarihi: Bizantion, Konstantinopolis, İstanbul. Translated by Zeynep Rona. Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, 2010. Logie, Sinan and Morvan, Yoann. İstanbul 2023. İletişim Yayınevi, 2017. Özler, Şener. Ed. İstanbul’un Nazım Planını İzah Eden Rapor in Cumhuriyet Dönemi İstanbul Planlama Raporları 1934-1995. TMMOB Mimarlar Odası İstanbul Büyükkent Şubesi, 2007. Sengupta, Dhritiraj & Chen, Ruishan & Meadows, Michael. “Building beyond land: An overview of coastal land reclamation in 16 global megacities.” Applied Geography 90 (2018): 229-280. Urry, John. Societies Beyond Oil: Oil Dregs and Social Futures. Zed Books, 2013. | ||||||
Teaching Methods | Selected topics are going to be studied, researched and discussed in the studio. Students are expected to read, make research about the topics for each lecture and prepare short presentations for each lecture: brief commentaries on selected topics in the assigned readings of each lecture or prepare visual material for each lecture like collage, table, photo shopped images (to be ready the day of the course meeting stated in syllabus and submitted as one single file at the end of the term). Short videos about the topics will be shown in lectures. Final submission will be a power point presentation or a poster presentation. Detailed research on the selected context. | ||||||
Homework and Projects | 9 Assignments and 1 Power Point Presentation \ Poster Presentation | ||||||
Laboratory Work | - | ||||||
Computer Use | Yes | ||||||
Other Activities | Watching Short Videos, Field Trip | ||||||
Assessment Methods |
|
||||||
Course Administration |
serte@mef.edu.tr Block A, Floor 5 Office: Esra Sert: Block A, Floor 4. Email: serte@mef.edu.tr Student participation will be essential for the course. Attending both reviews including the Final Review are crucial elements in the final grade. Late submissions will not be accepted. 80% attendance is compulsory for a successful outcome. Academic Dishonesty and Plagiarism: YOK Disciplinary Regulation. |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 1 | 3 | 1 | 70 | ||
Ödevler | 14 | 4 | 56 | ||||
Total Workload | 126 | ||||||
Total Workload/25 | 5.0 | ||||||
ECTS | 5 |