School/Faculty/Institute | Faculty of Law | ||||
Course Code | LAW 132 | ||||
Course Title in English | History of Political Thought | ||||
Course Title in Turkish | Siyasal Düşünceler Tarihi | ||||
Language of Instruction | EN | ||||
Type of Course | Lecture | ||||
Level of Course | Intermediate | ||||
Semester | Spring | ||||
Contact Hours per Week |
|
||||
Estimated Student Workload | 100 hours per semester | ||||
Number of Credits | 4 ECTS | ||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | ||||
Pre-requisites | None | ||||
Expected Prior Knowledge | None | ||||
Co-requisites | None | ||||
Registration Restrictions | Only Undergraduate Students | ||||
Overall Educational Objective | Enabling the students to understand the different forms and concepts of political thought | ||||
Course Description | This lecture examines central political thoughts and ideologies in their historical context, taking also into account their impact for nowadays world. It introduces and investigates the ideas and arguments of the main political ideas and their theorists, their methods of argument, and the historical and political contexts in which they were developed. Among the topics addressed are political obligation (why should one obey the law?), the criteria for legitimate government, the meaning of freedom, the nature and justification of punishment, the role of private property, and various kinds of equality. | ||||
Course Description in Turkish | Bu ders, günümüz Dünyasındaki etkilerini de dikkate alarak temel düşünceleri ve ideolojileri kendi tarihsel bağlamında incelemektedir. Temel siyasi düşünceleri ve teorisyenlerini, argüman yöntemlerini ve geliştikleri tarihi ve siyasi bağlamlarını aktarmakta ve araştırmaktadır. Ele alınan konular arasında siyasi yükümlülük (neden hukuka uyulmalı?), meşru hükümetin ölçütleri, özgürlüğün anlamı, cezalandırmanın doğası ve gerekçeleri, özel mülkiyetin rolü ve çeşitli eşitlik biçimleri bulunmaktadır. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) 1) have a critical view on current politics and their ideological background |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 1 |
---|---|---|
1) Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular. | ||
2) Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||
3) Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir. | ||
4) Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. | ||
5) Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar. | ||
6) Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur. | ||
7) Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir. | ||
8) Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır. | ||
9) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||
10) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. | ||
11) Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur. | ||
12) Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular. | N | |
2) | Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular. | N | |
3) | Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir. | N | |
4) | Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. | S | Exam |
5) | Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar. | N | |
6) | Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur. | N | |
7) | Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir. | N | |
8) | Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır. | N | |
9) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | S | Exam |
10) | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. | N | |
11) | Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur. | H | Exam |
12) | Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur. | N |
Prepared by and Date | ZEYNEP ÖZEN , January 2023 |
Course Coordinator | HÜLYA DİNÇER |
Semester | Spring |
Name of Instructor |
Hafta | Konu |
1) | Dersin konusuna ve kullanılan materyale giriş, müfredatın duyurulması |
2) | Modern siyasal düşüncenin şafağında: Machiavelli ve meşrulaştırılmadan siyaset |
3) | Padua'lı Marsilius ve modernitede anlaşıldığı şekliyle “sivil toplum” |
4) | Francisco Suarez ve sosyal sözleşme teorisi |
5) | Jean Bodin ve egemenlik teorisi |
6) | Modern Devletin Kusursuz Bir Tanımı: Thomas Hobbes'un Leviathan'ı |
7) | Feminist Teori |
8) | Vizeler |
9) | Modernitenin eleştirileri: Jean-Jacques Rousseau ve “asil vahşi” |
10) | Spinoza ve “çokluk” fikri |
11) | Karl Marx ve Friedrich Engels: Diyalektik ve Tarihsel Materyalizm |
12) | Sigmund Freud: Psikanaliz ve İnsan Toplumunun Kökenleri |
13) | Michel Foucault: Disiplinin gücü |
14) | Özet |
15) | Final Sınavları |
16) | Final Sınavları |
Required/Recommended Readings | All course materials will be provided by the lecturer. The students don't need to buy any books etc. For the research on the internet the students should be equipped with a laptop or tablet each lesson. | ||||||||||||
Teaching Methods | Flipped classroom | ||||||||||||
Homework and Projects | none | ||||||||||||
Laboratory Work | none | ||||||||||||
Computer Use | none | ||||||||||||
Other Activities | none | ||||||||||||
Assessment Methods |
|
||||||||||||
Course Administration |
dincerhu@mef.edu.tr Office Hours: By Appointment |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 2 | 2 | 84 | ||
Ara Sınavlar | 1 | 4 | 2 | 6 | |||
Final | 1 | 8 | 2 | 10 | |||
Total Workload | 100 | ||||||
Total Workload/25 | 4.0 | ||||||
ECTS | 4 |