Course Description |
This lecture examines central political thoughts and ideologies in their historical context, taking also into account their impact for nowadays world. It introduces and investigates the ideas and arguments of the main political ideas and their theorists, their methods of argument, and the historical and political contexts in which they were developed. Among the topics addressed are political obligation (why should one obey the law?), the criteria for legitimate government, the meaning of freedom, the nature and justification of punishment, the role of private property, and various kinds of equality. |
Course Description in Turkish |
Bu ders, günümüz Dünyasındaki etkilerini de dikkate alarak temel düşünceleri ve ideolojileri kendi tarihsel bağlamında incelemektedir. Temel siyasi düşünceleri ve teorisyenlerini, argüman yöntemlerini ve geliştikleri tarihi ve siyasi bağlamlarını aktarmakta ve araştırmaktadır. Ele alınan konular arasında siyasi yükümlülük (neden hukuka uyulmalı?), meşru hükümetin ölçütleri, özgürlüğün anlamı, cezalandırmanın doğası ve gerekçeleri, özel mülkiyetin rolü ve çeşitli eşitlik biçimleri bulunmaktadır. |
|
Program Outcomes and Competences |
Level |
Assessed by |
1) |
Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. |
N |
|
2) |
Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. |
N |
|
3) |
Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. |
H |
Exam,HW,Participation
|
4) |
Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. |
N |
|
5) |
Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. |
N |
|
6) |
Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. |
N |
|
7) |
Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. |
N |
|
8) |
Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. |
N |
|
9) |
Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. |
S |
Participation
|
10) |
Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. |
S |
HW,Participation
|
11) |
Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. |
N |
|
12) |
Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. |
S |
Exam,HW
|
13) |
Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
H |
Exam,HW
|
Hafta |
Konu |
1) |
Dersin konusuna ve kullanılan materyale giriş,
müfredatın duyurulması |
2) |
Modern siyasal düşüncenin şafağında: Machiavelli ve meşrulaştırılmadan siyaset |
3) |
Padua'lı Marsilius ve modernitede anlaşıldığı şekliyle “sivil toplum” |
4) |
Francisco Suarez ve sosyal sözleşme teorisi |
5) |
Jean Bodin ve egemenlik teorisi |
6) |
Modern Devletin Kusursuz Bir Tanımı: Thomas Hobbes'un Leviathan'ı |
7) |
Feminist Teori |
8) |
Vizeler |
9) |
Modernitenin eleştirileri: Jean-Jacques Rousseau ve “asil vahşi” |
10) |
Spinoza ve “çokluk” fikri |
11) |
Karl Marx ve Friedrich Engels: Diyalektik ve Tarihsel Materyalizm |
12) |
Sigmund Freud: Psikanaliz ve İnsan Toplumunun Kökenleri |
13) |
Michel Foucault: Disiplinin gücü |
14) |
Özet |
15) |
Final Sınavları |
16) |
Final Sınavları |