School/Faculty/Institute | Faculty of Economics, Administrative and Social Sciences | ||||
Course Code | IR 326 | ||||
Course Title in English | Security and Intelligence | ||||
Course Title in Turkish | Güvenlik ve İstihbahrat | ||||
Language of Instruction | EN | ||||
Type of Course | Flipped Classroom | ||||
Level of Course | Intermediate | ||||
Semester | Fall | ||||
Contact Hours per Week |
|
||||
Estimated Student Workload | 135 hours per semester | ||||
Number of Credits | 5 ECTS | ||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | ||||
Pre-requisites | None | ||||
Expected Prior Knowledge | None | ||||
Co-requisites | None | ||||
Registration Restrictions | None | ||||
Overall Educational Objective | To learn to analyze basic security and intelligence issues and processes | ||||
Course Description | This course aims at facilitating students’ understanding of security and intelligence concept, better understanding the intelligence requirements of today’s world. The course explains main objectives, functions and structures of security at all levels. There is a major disagreement about whether the main focus of inquiry should be on “individual”, “national” or “international” security. The course discusses “the key issue is for whom security becomes a consideration in relation to whom”. The course explains main objectives of intelligence. Also it explores how and where that information is to come from ? | ||||
Course Description in Turkish | Bu ders, öğrencilerin güvenlik ve istihbarat kavramını anlamalarını kolaylaştırmayı ve günümüz dünyasının istihbarat gereksinimlerini daha iyi anlamalarını amaçlamaktadır. Ders, bütün seviyelerde güvenliğin temel amaçlarını, işlevlerini ve yapılarını açıklar. Güvenliğin ana odağının "bireysel", "ulusal" veya "uluslararası" güvenlik olması gerektiği konusunda büyük bir anlaşmazlık vardır. Ders, “kimin güvenliğinin kiminle ilgisiolduğu”kritik konu dikkate alınarak tartışılır. Kurs, istihbaratın temel amaçlarını açıklar. Ayrıca bu bilginin nasıl ve nereden geldiğini inceler? |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) Describe the historical background and theoretical approaches in the establishment and evolution of security concerns; 2) list basic security and intelligence issues and processes; 3) discuss reasons why states create intelligence organizations; 4) demonstrate situational awareness of intelligence and process. |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 |
---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | ||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | ||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | ||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | ||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | ||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | ||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | ||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | ||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | ||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | ||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | ||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | ||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | N | |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | N | |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Exam,HW,Participation |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | N | |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | N | |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | N | |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | N | |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Participation |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | HW,Participation |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | N | |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Exam,HW |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Exam,HW |
Prepared by and Date | MEHMET ALKANALKA , December 2023 |
Course Coordinator | AYŞEGÜL KİBAROĞLU |
Semester | Fall |
Name of Instructor |
Hafta | Konu |
1) | |
2) | |
3) | |
4) | |
5) | |
6) | |
7) | |
8) | Homework |
9) | |
10) | |
11) | |
12) | |
13) | |
14) | Homework: Group Debate |
Required/Recommended Readings | People, States, andFear: National Security Problem in International Relations, BarryBuzan, Sussex, WheatsheafBooks LTD, 1983. IntelligenceandNational Security: A Reference Handbook, J.RansomClark, Praeger Security International, 2007. Paradoxes of Strategic Intelligence: Essays in Honor of Michael I.Handel, Richard K.Betts, Thomas G.Mahnken, Frank Cass Publisher,2003. Open Source Intelligence in TheTwenty-First Century New ApproachesandOpportunities, ChristopherHobbs, MatthewMoranand Daniel Salisbury, PalgraveMacmillan, 2014. | |||||||||||||||
Teaching Methods | Manner of telling with with memorable examples from history and up to date world | |||||||||||||||
Homework and Projects | Two Main Homework will be given to learn aspects of Security and Intelligence | |||||||||||||||
Laboratory Work | - | |||||||||||||||
Computer Use | - | |||||||||||||||
Other Activities | - | |||||||||||||||
Assessment Methods |
|
|||||||||||||||
Course Administration |
mehmet.alkanalka@mef.edu.tr 05433149870 MEF university values academic integrity. Therefore, all students must understand the meaning and consequences of cheating, plagiarism and other academic offences under the code of student conduct and disciplinary procedures. Any improper behavior, academic dishonesty or plagiarism is subject to the YÖK Disciplinary Regulation. |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 3 | 3 | 2 | 112 | ||
Sunum / Seminer | 1 | 6 | 1 | 7 | |||
Proje | 1 | 8 | 1 | 9 | |||
Ödevler | 1 | 6 | 1 | 7 | |||
Total Workload | 135 | ||||||
Total Workload/25 | 5.4 | ||||||
ECTS | 5 |