School/Faculty/Institute Faculty of Economics, Administrative and Social Sciences
Course Code IR 434
Course Title in English Crises and Current Issues in the EU
Course Title in Turkish AB'de Krizler ve Guncel Konular
Language of Instruction EN
Type of Course Flipped Classroom
Level of Course Advanced
Semester Spring
Contact Hours per Week
Lecture: 3 Recitation: 0 Lab: 0 Other: 0
Estimated Student Workload 128 hours per semester
Number of Credits 5 ECTS
Grading Mode Standard Letter Grade
Pre-requisites None
Expected Prior Knowledge Students are expected to have familiarity with the EU and European integration.
Co-requisites None
Registration Restrictions Only Undergraduate Students
Overall Educational Objective To help students understand and critically evaluate the EU’s internal and external differentiated integration processes.
Course Description This course is an advanced course on European integration. It offers a comprehensive analysis of growing differentiated integration (DI) in the EU from conceptual, theoretical and empirical angles. Relying on the findings and contributions of the latest, state-of-the-art research on this topic, it first studies the conceptualizations of the different DI modes, and the theories for their emergence as well as consequences for old and new EU member states. It then focuses on DI’s empirical extensions by studying how it influenced (and was influenced by) the EU’s crises in the past decade, such as the Euro crisis, Brexit, the refugee crisis and rising populism. Finally, it studies external differentiated integration (EDI), focusing on its different institutional models and relation with internal DI. It ends by discussing the EU’s differentiated future, both internally and externally.
Course Description in Turkish

Course Learning Outcomes and Competences

Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) AB'nin karmaşık ve artan farklılaşmış bütünleşme sürecini anlamak ve eleştirel olarak değerlendirmek.
2) İç ve dış farklılaşmış bütünleşmeyi birbiriyle kıyaslamak.
3) AB'nin son dönemdeki krizleri ve farklılaşma bağlamında Avrupa bütünleşmesini değerlendirmek.
4) AB'nin geleceğine dair düşünceler geliştirmek.
5) İç ve dış farklılaşmış bütünleşme arasındaki etkileşimleri anlamak.
6) AB-Türkiye ilişkilerinin geleceği bağlamında dış farklılaşmış bütünleşmeyi tartışmak.
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes 1 2 3 4 5 6
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi.
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi.
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği.
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi.
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi.
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması.
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme.
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi.
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme.
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme.
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi.
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi.
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme.

Relation to Program Outcomes and Competences

N None S Supportive H Highly Related
     
Program Outcomes and Competences Level Assessed by
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. N
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. N
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. H Exam,HW,Participation
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. N
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. N
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. N
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. N
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. N
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. S Participation
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. S HW,Participation
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. N
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. S Exam,HW
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. H Exam,HW
Prepared by and Date BEKEN SAATÇİOĞLU , January 2024
Course Coordinator BEKEN SAATÇİOĞLU
Semester Spring
Name of Instructor Prof. Dr. BEKEN SAATÇİOĞLU

Course Contents

Hafta Konu
1)
2)
3)
4)
5)
6)
7)
8)
9)
10)
11)
12)
13)
14)
15)
Required/Recommended Readings• Frank Schimmelfennig and Thomas Winzen (2020) Ever Looser Union? Differentiated European Integration (Oxford: Oxford University Press). • Chapters from other edited volumes and scholarly journal articles.
Teaching MethodsLectures, class discussions, group work.
Homework and ProjectsNone
Laboratory WorkNone
Computer UseYes
Other ActivitiesNone
Assessment Methods
Assessment Tools Count Weight
Devam 14 % 10
Küçük Sınavlar 3 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
TOTAL % 100
Course Administration beken.saatcioglu@mef.edu.tr
02123953678
Office Hours: 1.5 hours per week & by appointment Rules for attendance: Students are not graded based on class attendance alone but they are expected to attend regularly and are graded based on class participation. Missing a quiz: Missed quizzes cannot be made up. A reminder of proper classroom behavior, code of student conduct: Students are expected to show full respect vis-à-vis the professor and fellow students. Individuals who consistently act inappropriately in the classroom will be asked to leave. Statement on cheating: Cheating is a serious offense and will be treated according to the university’s regulations. Students caught cheating will be reported to the Dean and risk facing further disciplinary action. Any improper behavior, academic dishonesty or plagiarism is subject to the YÖK Disciplinary Regulation. --

ECTS Student Workload Estimation

Activity No/Weeks Hours Calculation
No/Weeks per Semester Preparing for the Activity Spent in the Activity Itself Completing the Activity Requirements
Ders Saati 14 2 2 56
Küçük Sınavlar 3 6 0.5 19.5
Ara Sınavlar 1 23 2.5 25.5
Final 1 27 2 29
Total Workload 130
Total Workload/25 5.2
ECTS 5