School/Faculty/Institute | Faculty of Economics, Administrative and Social Sciences | ||||||
Course Code | PSYC 347 | ||||||
Course Title in English | Systemic Family Therapy | ||||||
Course Title in Turkish | Sistemik Aile Terapisi | ||||||
Language of Instruction | EN | ||||||
Type of Course | Flipped Classroom | ||||||
Level of Course | Introductory | ||||||
Semester | Fall | ||||||
Contact Hours per Week |
|
||||||
Estimated Student Workload | 144 hours per semester | ||||||
Number of Credits | 6 ECTS | ||||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | ||||||
Pre-requisites |
PSYC 101 - Introduction to Psychology |
||||||
Expected Prior Knowledge | Introduction to psychology | ||||||
Co-requisites | None | ||||||
Registration Restrictions | Only Undergraduate Students | ||||||
Overall Educational Objective | To become familiar with the basic theoretical background of major approaches about systemic family therapy. | ||||||
Course Description | This course will provide students with a broad overview of the field of family therapy; its evolution, distinct concepts, models, and research. Students will mainly be introduced to an integrative approach to systemic thinking and understand major family therapy models such as intergenerational, experiential, structural and strategic. | ||||||
Course Description in Turkish | Bu ders öğrencilerin aile terapisinin gelişimi, ana kavramları, terapi modelleri ve araştırmaları ile ilgili genel bir bakış açısı kazanmalarını sağlayacaktır. Aile terapisinin ana terapi modelleri entegratif bir yaklaşımla sistemik bakış açısı kazandırılarak aktarılacaktır. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) aile terapisi alanının tarihini, gelişimini ve evrimini bilmek; 2) aile sistemleri teorisini aile terapisinin temeli olarak kabul etmek; 3) aile ve oyun terapisinin bütünleşmesini tanımak; 4) başlıca aile terapisi yaklaşımlarını, müdahalelerini ve uygulamalarını anlamak ve eleştirel bir şekilde incelemek; 5) vakaları aile terapisi bakış açısıyla kavramsallaştırmak; 6) kendi ailenizin kökenlerindeki kalıpların farkında olmak; 7) alanında değerlendirme ve araştırmayı bilmek |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | |||||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | |||||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | |||||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | |||||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | |||||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | |||||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | |||||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | |||||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | |||||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | |||||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | |||||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | |||||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | H | Exam |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | S | Participation |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | S | Project |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | S | Project |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | S | Participation |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | N | |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | H | Exam,Participation |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Participation |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | Participation |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | H | Exam |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | H | Project |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Exam,HW |
Prepared by and Date | SENA CÜRE ACER , December 2023 |
Course Coordinator | SENA CÜRE ACER |
Semester | Fall |
Name of Instructor | Öğr. Gör. SELMA ÖZDEMİR |
Hafta | Konu |
1) | Ders Tanıtımı ve Müfredat İncelemesi |
2) | Aile Terapisinin Temel Kavramları |
3) | Teori ve Pratiğin Bütünleştirilmesi |
4) | Desenlerin Nesiller Arası Aktarımı (Bowen Aile Sistemleri Yaklaşımı) |
5) | Müdahale Olarak İlişkisel Değerlendirmeler |
6) | Stratejik Aile Terapisi |
7) | Yapısal Aile Terapisi |
8) | Aile Oyun Terapisi |
9) | Aile Oyun Terapisi Uygulamaları |
10) | Deneyimsel Aile Terapisi |
11) | Psikanalitik Aile Terapisi |
12) | 21. Yüzyılda Aile Terapisi - Çözüm Odaklı Aile Terapisi |
13) | Anlatı Terapisi ve Duygusal Odaklı Terapi |
14) | Aile Müdahaleleri Üzerine Araştırma ve Dönemin Gözden Geçirilmesi |
15) | Final Sınav Dönemi |
16) | Final Sınav Dönemi |
Required/Recommended Readings | Nichols, M. P. (2013). Family Therapy: Concepts and Methods. New York: Pearson. Hanna, S.M. (2018). The Practice of Family Therapy: Key Elements Across Models. Routledge. Akyıl, Güven (2016) Yüz Yüze Türkiye’den Çift ve Aile Terapisi Öyküleri. Pegasus Yayınları | |||||||||||||||||||||||||||
Teaching Methods | This course will be taught in the flipped format. Students will be assigned an introductory online lecture every week as well as an empirical article. During class time, I will first assess and reinforce the students’ grasp of basic concepts from the online lecture. They will also be expected to contribute appropriately to class discussions and to assisting the learning of other students. I as the instructor commit to preparing and selecting high-quality materials for each class, at an appropriate level of English. This course also aims students to gain practical experience through voluntary family interview and genogram homework. | |||||||||||||||||||||||||||
Homework and Projects | Voluntary Family Interview, Genogram and Family of Origin Paper | |||||||||||||||||||||||||||
Laboratory Work | ||||||||||||||||||||||||||||
Computer Use | ||||||||||||||||||||||||||||
Other Activities | ||||||||||||||||||||||||||||
Assessment Methods |
|
|||||||||||||||||||||||||||
Course Administration |
acers@mef.edu.tr Rules for attendance, late submissions, missing an exam, etc. A reminder of proper classroom behavior, code of student conduct. Statement on plagiarism. Other comments, if any. Academic dishonesty and plagiarism: YÖK Disciplinary Regulation. |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 3 | 70 | |||
Uygulama | 1 | 12 | 1 | 13 | |||
Proje | 1 | 12 | 12 | ||||
Küçük Sınavlar | 5 | 2 | 10 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 8 | 2 | 10 | |||
Rapor Teslimi | 1 | 15 | 15 | ||||
Final | 1 | 12 | 2 | 14 | |||
Total Workload | 144 | ||||||
Total Workload/25 | 5.8 | ||||||
ECTS | 6 |