School/Faculty/Institute Faculty of Economics, Administrative and Social Sciences
Course Code PSYC 347
Course Title in English Systemic Family Therapy
Course Title in Turkish Sistemik Aile Terapisi
Language of Instruction EN
Type of Course Flipped Classroom
Level of Course Introductory
Semester Fall
Contact Hours per Week
Lecture: 3 Recitation: Lab: Other:
Estimated Student Workload 144 hours per semester
Number of Credits 6 ECTS
Grading Mode Standard Letter Grade
Pre-requisites PSYC 101 - Introduction to Psychology
Expected Prior Knowledge Introduction to psychology
Co-requisites None
Registration Restrictions Only Undergraduate Students
Overall Educational Objective To become familiar with the basic theoretical background of major approaches about systemic family therapy.
Course Description This course will provide students with a broad overview of the field of family therapy; its evolution, distinct concepts, models, and research. Students will mainly be introduced to an integrative approach to systemic thinking and understand major family therapy models such as intergenerational, experiential, structural and strategic.
Course Description in Turkish Bu ders öğrencilerin aile terapisinin gelişimi, ana kavramları, terapi modelleri ve araştırmaları ile ilgili genel bir bakış açısı kazanmalarını sağlayacaktır. Aile terapisinin ana terapi modelleri entegratif bir yaklaşımla sistemik bakış açısı kazandırılarak aktarılacaktır.

Course Learning Outcomes and Competences

Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) aile terapisi alanının tarihini, gelişimini ve evrimini bilmek;
2) aile sistemleri teorisini aile terapisinin temeli olarak kabul etmek;
3) aile ve oyun terapisinin bütünleşmesini tanımak;
4) başlıca aile terapisi yaklaşımlarını, müdahalelerini ve uygulamalarını anlamak ve eleştirel bir şekilde incelemek;
5) vakaları aile terapisi bakış açısıyla kavramsallaştırmak;
6) kendi ailenizin kökenlerindeki kalıpların farkında olmak;
7) alanında değerlendirme ve araştırmayı bilmek
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes 1 2 3 4 5 6 7
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi.
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi.
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği.
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi.
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi.
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması.
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme.
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi.
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme.
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme.
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi.
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi.
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme.

Relation to Program Outcomes and Competences

N None S Supportive H Highly Related
     
Program Outcomes and Competences Level Assessed by
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. H Exam
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. S Participation
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. S Project
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. S Project
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. S Participation
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. N
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. N
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. H Exam,Participation
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. S Participation
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. S Participation
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. H Exam
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. H Project
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. H Exam,HW
Prepared by and Date SENA CÜRE ACER , December 2023
Course Coordinator SENA CÜRE ACER
Semester Fall
Name of Instructor Öğr. Gör. SELMA ÖZDEMİR

Course Contents

Hafta Konu
1) Ders Tanıtımı ve Müfredat İncelemesi
2) Aile Terapisinin Temel Kavramları
3) Teori ve Pratiğin Bütünleştirilmesi
4) Desenlerin Nesiller Arası Aktarımı (Bowen Aile Sistemleri Yaklaşımı)
5) Müdahale Olarak İlişkisel Değerlendirmeler
6) Stratejik Aile Terapisi
7) Yapısal Aile Terapisi
8) Aile Oyun Terapisi
9) Aile Oyun Terapisi Uygulamaları
10) Deneyimsel Aile Terapisi
11) Psikanalitik Aile Terapisi
12) 21. Yüzyılda Aile Terapisi - Çözüm Odaklı Aile Terapisi
13) Anlatı Terapisi ve Duygusal Odaklı Terapi
14) Aile Müdahaleleri Üzerine Araştırma ve Dönemin Gözden Geçirilmesi
15) Final Sınav Dönemi
16) Final Sınav Dönemi
Required/Recommended ReadingsNichols, M. P. (2013). Family Therapy: Concepts and Methods. New York: Pearson. Hanna, S.M. (2018). The Practice of Family Therapy: Key Elements Across Models. Routledge. Akyıl, Güven (2016) Yüz Yüze Türkiye’den Çift ve Aile Terapisi Öyküleri. Pegasus Yayınları
Teaching MethodsThis course will be taught in the flipped format. Students will be assigned an introductory online lecture every week as well as an empirical article. During class time, I will first assess and reinforce the students’ grasp of basic concepts from the online lecture. They will also be expected to contribute appropriately to class discussions and to assisting the learning of other students. I as the instructor commit to preparing and selecting high-quality materials for each class, at an appropriate level of English. This course also aims students to gain practical experience through voluntary family interview and genogram homework.
Homework and ProjectsVoluntary Family Interview, Genogram and Family of Origin Paper
Laboratory Work
Computer Use
Other Activities
Assessment Methods
Assessment Tools Count Weight
Devam 1 % 20
Uygulama 1 % 10
Küçük Sınavlar 5 % 5
Projeler 1 % 5
Ara Sınavlar 1 % 15
Rapor Teslimi 1 % 15
Final 1 % 30
TOTAL % 100
Course Administration acers@mef.edu.tr

Rules for attendance, late submissions, missing an exam, etc. A reminder of proper classroom behavior, code of student conduct. Statement on plagiarism. Other comments, if any. Academic dishonesty and plagiarism: YÖK Disciplinary Regulation.

ECTS Student Workload Estimation

Activity No/Weeks Hours Calculation
No/Weeks per Semester Preparing for the Activity Spent in the Activity Itself Completing the Activity Requirements
Ders Saati 14 2 3 70
Uygulama 1 12 1 13
Proje 1 12 12
Küçük Sınavlar 5 2 10
Ara Sınavlar 1 8 2 10
Rapor Teslimi 1 15 15
Final 1 12 2 14
Total Workload 144
Total Workload/25 5.8
ECTS 6