School/Faculty/Institute Faculty of Economics, Administrative and Social Sciences
Course Code ECON 348
Course Title in English Digital Media Broadcasting
Course Title in Turkish Dijital Medya Yayıncılığı
Language of Instruction EN
Type of Course Ters-yüz öğrenme
Level of Course Seçiniz
Semester Spring
Contact Hours per Week
Lecture: 3 Recitation: Lab: Other:
Estimated Student Workload 125 hours per semester
Number of Credits 5 ECTS
Grading Mode Standard Letter Grade
Pre-requisites None
Co-requisites None
Expected Prior Knowledge None
Registration Restrictions Only Undergraduate Students
Overall Educational Objective To learn the basics of Digital Media and its economy. To broadcast in digital media industry and establish a personal media.
Course Description This course aims to give specific information about how digital media changed the world. The lecture will focus on the economic effects of digitization in media. The second aim of the course will be to give the basic information of “web radio” – “web tv” – “podcasting” and “digital newspaper”, applications on how to establish them and how to broadcast and put on air personal content.

Course Learning Outcomes and Competences

Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) Türkiye'deki medya pazarını anlamak
2) Türkiye medya pazarının geçmişten günümüze yoğunlaşma oranlarını ve pazar yapısını kavrayabilme
3) Medya şirketlerinin nasıl yönetildiğini ve en uygun modellerin neler olduğunu analiz etmek
4) Medya endüstrisi ekonomisinin genel ekonomiden nasıl farklılaştığını açıklayınız.
5) Siyasetin ve diğer sosyal faktörlerin medya endüstrisine etkilerini anlamak
6) Medya şirketlerinin pazarlama karmasını nasıl kullandığını analiz edin
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes 1 2 3 4 5 6
1) Matematik, tarih, ekonomi ve sosyal bilimlere maruz kalarak geniş bir temele ve entelektüel farkındalığa sahip olmak
2) İşletmenin farklı işlevsel alanlarında (muhasebe, finans, operasyon, pazarlama, strateji ve organizasyon) bilgi ve becerilere sahip olduğunu ve bunların çeşitli endüstri sektörlerindeki etkileşimlerine ilişkin bir anlayışa sahip olduğunu gösterir
3) Karmaşık teknik veya profesyonel faaliyetleri veya projeleri yönetmek için teorik bilginin yanı sıra yaratıcı, analitik ve eleştirel düşünmeyi uygular
4) İşletme sürdürülebilirliği için küresel, çevresel, ekonomik, yasal ve düzenleyici bağlamlara ilişkin bir anlayış sergiler
5) Bireysel ve mesleki etik davranış ve sosyal sorumluluk gösterir
6) Etnik, kültürel ve cinsiyet çeşitliliği değerlerine ve konularına duyarlılık gösterir
7) Bilgi, fikir, sorun ve çözümleri iletmek için yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanır (en azından CEFR B2 seviyesi)
8) Veri ve bilgi edinme, analiz etme, yorumlama ve raporlama konusunda beceriler gösterir
9) Problem çözme ve karar vermeyi desteklemek için bilgisayar yeterliliğini gösterir
10) Takım çalışması, liderlik ve girişimcilik becerilerini gösterir
11) Yüksek derecede özerklikle ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergiler

Relation to Program Outcomes and Competences

N None S Supportive H Highly Related
     
Program Outcomes and Competences Level Assessed by
1) Matematik, tarih, ekonomi ve sosyal bilimlere maruz kalarak geniş bir temele ve entelektüel farkındalığa sahip olmak N
2) İşletmenin farklı işlevsel alanlarında (muhasebe, finans, operasyon, pazarlama, strateji ve organizasyon) bilgi ve becerilere sahip olduğunu ve bunların çeşitli endüstri sektörlerindeki etkileşimlerine ilişkin bir anlayışa sahip olduğunu gösterir N
3) Karmaşık teknik veya profesyonel faaliyetleri veya projeleri yönetmek için teorik bilginin yanı sıra yaratıcı, analitik ve eleştirel düşünmeyi uygular N
4) İşletme sürdürülebilirliği için küresel, çevresel, ekonomik, yasal ve düzenleyici bağlamlara ilişkin bir anlayış sergiler N
5) Bireysel ve mesleki etik davranış ve sosyal sorumluluk gösterir N
6) Etnik, kültürel ve cinsiyet çeşitliliği değerlerine ve konularına duyarlılık gösterir N
7) Bilgi, fikir, sorun ve çözümleri iletmek için yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanır (en azından CEFR B2 seviyesi) S Sunum
8) Veri ve bilgi edinme, analiz etme, yorumlama ve raporlama konusunda beceriler gösterir S Derse Katılım
9) Problem çözme ve karar vermeyi desteklemek için bilgisayar yeterliliğini gösterir N
10) Takım çalışması, liderlik ve girişimcilik becerilerini gösterir S Derse Katılım
11) Yüksek derecede özerklikle ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergiler S Derse Katılım
Prepared by and Date MICHAEL KUYUCU , December 2023
Course Coordinator MUHAMMED ABDULLAH ALTUNDAL
Semester Spring
Name of Instructor Prof. Dr. MICHAEL KUYUCU

Course Contents

Hafta Konu
1) Son 5 yılda dünya genelinde dijital medya tüketimi. Dijital medya / Yeni Medya kavramları ile geleneksel medya kavramlarının teknolojik terimlere dayalı olarak tarihsel gelişimleri.
2) 2022'de Türkiye'deki dijital medya tüketimi verileri. Son on yılda dijital medyanın nasıl arttığı.
3) Reklam ekonomisinde "Dijital"ın yeri.
4) Web Radyo Kavramı - Tarihçesi, Özellikleri, Dijital Medya ile Geleneksel Medya açısından Web Radyo'nun Ekonomisi.
5) Bir web radyo kurma, araçlar, çevrimiçi unsurlar ve bir web radyo (uygulama) açmak için gerekli tüm bilgileri sağlama.
6) Web TV Kavramı - Tarihçesi, Özellikleri ve dünya genelindeki web TV pazarının ekonomisi. Bir Web TV kurmanın temel unsurları. Teknik bilgiler, çevrimiçi araçlar ve bir web TV açmaya yardımcı olan hizmetler.
7) Dijital medyada videonun önemi. Dijital video platformları: "YouTube", "Vimeo", "Daily Motion", "İzlesene", "YouKnow". "YouTube"un küresel dijital yayıncılıktaki yeri.
8) Sosyal medya ve dijital yayıncılık
9) Yayıncılık için sosyal medya platformları: "TikTok", "Instagram", "Pinterest".
10) Dijital Müzik Tarihi. Dijitalleşmenin müzik endüstrisine etkileri.
11) Podcast Kavramı - Tarihçesi, içerik ve dağıtımı. Bir podcast nasıl açılır? Podcastlerin penetrasyon tarihi ve ekonomisi. Dijital medyada podcastin önemi. Podcastlerin iTunes, Spotify, Google ve Deezer'daki dağıtımı. Popüler podcast örnekleri üzerine vaka çalışması atölyesi. Anchor.fm
12) Geleneksel Gazetelerden Çevrimiçi Gazetelere ve Vatandaş Gazeteciliğine.
13) Dijital medyada QR Kodun kullanımı ve önemi ile dijital haber yayıncılığı için "Flipboard".
14) Final projeleri ve sunumlar
Required/Recommended ReadingsLecture notes will be given by the instructor before the lecture date weekly base.
Teaching MethodsFlipped learning
Homework and Projects1 Homework + 1 Final Project
Laboratory WorkNone
Computer UseYes
Other ActivitiesNone
Assessment Methods
Assessment Tools Count Weight
Küçük Sınavlar 3 % 30
Sunum 1 % 20
Rapor Teslimi 1 % 10
Final 1 % 40
TOTAL % 100
Course Administration kuyucum@mef.edu.tr

Attendance is required. Academic Dishonesty and Plagiarism: YOK Regulation

ECTS Student Workload Estimation

Activity No/Weeks Hours Calculation
No/Weeks per Semester Preparing for the Activity Spent in the Activity Itself Completing the Activity Requirements
Ders Saati 14 2 3 70
Ödevler 3 6 9 45
Ara Sınavlar 1 1 1 2
Final 1 3 5 8
Total Workload 125
Total Workload/25 5.0
ECTS 5