School/Faculty/Institute | Faculty of Economics, Administrative and Social Sciences | ||||
Course Code | PSYC 382 | ||||
Course Title in English | Independent Study II | ||||
Course Title in Turkish | Bağımsız Çalışma II | ||||
Language of Instruction | EN | ||||
Type of Course | Independent Studies,Project | ||||
Level of Course | Advanced | ||||
Semester | Fall | ||||
Contact Hours per Week |
|
||||
Estimated Student Workload | 138 hours per semester | ||||
Number of Credits | 6 ECTS | ||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | ||||
Pre-requisites | None | ||||
Co-requisites | None | ||||
Expected Prior Knowledge | None | ||||
Registration Restrictions | Only Undergraduate Students | ||||
Overall Educational Objective | To involve in the scientific research projects conducted by the faculty members from different areas of psychology and to be able to integrate advanced psychological research practice in those research projects. | ||||
Course Description | This course includes advanced and further procedure and analyses of research in independent study in psychology. Students will engage in different steps of research projects including data collection, coding, or writing manuscripts together with the faculty member in a specific project. This course included advanced literature analysis in psychology. At the end of the course students will write a formal research paper or present findings verbally. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) Psikoloji alanındaki ilgi alanlarında ileri düzey literatür bulgularını ve bilimsel makaleleri değerlendirmek; 2) Yoğun ve ileri düzey bir veri kodlama sürecine katılmak; 3) veri toplama (gerekirse); 4) Araştırma bulgularını SPSS aracılığıyla değerlendirmek; 5) Araştırma bulgularını ampirik bir formatta yazmak veya sunmak; |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
---|---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | |||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | |||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | |||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | |||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | |||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | |||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | |||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | |||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | |||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | |||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | |||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | |||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | H | Proje |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | H | Proje |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Proje |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | S | Proje |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | S | Proje |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | H | Proje |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | H | Lab,Proje |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | S | Sunum,Proje |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | H | Proje |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | Proje |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | H | Proje |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | H | Proje |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Proje |
Prepared by and Date | BANU FEMİR GÜRTUNA , March 2022 |
Course Coordinator | BANU FEMİR GÜRTUNA |
Semester | Fall |
Name of Instructor | Dr. Öğr. Üyesi ALİYE CANAN TAŞLIOĞLU SAYINER |
Hafta | Konu |
1) | Projeye giriş |
2) | Okuma-1 |
3) | Okuma-2, Data toplama/Kodlama |
4) | Okuma-3, Data toplama/Kodlama |
5) | Okuma-4, Data toplama/Kodlama |
6) | Data toplama/Kodlama |
7) | Proje toplantısı, Data toplama/Kodlama |
8) | Data toplama/Kodlama |
9) | Data toplama/Kodlama |
10) | Araştırma sorusunu okuma, Data analizi/Kodlama |
11) | Araştırma sorusunu okuma, Data analizi/Kodlama |
12) | Data analizi |
13) | Data analizi |
14) | Sunumlar |
15) | Final |
16) | Final |
Required/Recommended Readings | Course content and assessment methods are provided as a general guideline. Depending on the project needs, the content or assessment is subject to change. | |||||||||||||||||||||
Teaching Methods | Flipped learning | |||||||||||||||||||||
Homework and Projects | Literature search, Data collection, data coding, data analysis. | |||||||||||||||||||||
Laboratory Work | Students will use the lab SPSS facilities to enter and analyse the data they have collected as well as to do literature review for their empirical paper. | |||||||||||||||||||||
Computer Use | Students will work with SPSS to enter and analyse the data they have collected as well as to do literature review for their empirical paper. | |||||||||||||||||||||
Other Activities | Students will be asked to read each week’s articles prior to that week’s classroom session. Data collection or data coding process will also be discussed. | |||||||||||||||||||||
Assessment Methods |
|
|||||||||||||||||||||
Course Administration |
senh@mef.edu.tr Office Hour: TBA This is a joint course meaning that depending on the research projects one or more faculty members might work with independent study students under the same course. Students are expected to prepared for the class materials. Students are expected to treat university personnel and one another respectfully at all times; this includes showing respect for class content and for others’ opinions. The commitment of acts of cheating, lying, and deceit in any of their diverse forms such as plagiarism, and copying during examinations is dishonest and will not be tolerated. Academic dishonesty and plagiarism: YÖK Disciplinary Regulation. |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 3 | 2 | 98 | ||
Sunum / Seminer | 1 | 10 | 10 | ||||
Proje | 1 | 10 | 10 | ||||
Ödevler | 1 | 10 | 10 | ||||
Rapor Teslimi | 1 | 10 | 10 | ||||
Total Workload | 138 | ||||||
Total Workload/25 | 5.5 | ||||||
ECTS | 6 |