School/Faculty/Institute Faculty of Economics, Administrative and Social Sciences
Course Code MGMT 345
Course Title in English Diversity, Equity, and Inclusion (DEI)
Course Title in Turkish Çeşitlilik, Hakkaniyet ve Kapsayıcılık
Language of Instruction EN
Type of Course Flipped Classroom
Level of Course Intermediate
Semester Fall
Contact Hours per Week
Lecture: 3 Recitation: Lab: Other:
Estimated Student Workload 137 hours per semester
Number of Credits 5 ECTS
Grading Mode Standard Letter Grade
Pre-requisites None
Expected Prior Knowledge None
Co-requisites None
Registration Restrictions Only Undergraduate Students
Overall Educational Objective To develop competence and knowledge of how to build an inclusive society in terms of current business and cultural challenges and critically engage some of this era’s most pressing social issues.
Course Description The global workforce has become more diverse in recent decades and is projected to be more so in the coming years. Organizations have already realized the importance of their people irrespective of gender, age, race/ethnicity, sexual orientation, religion and other dimensions of diversity in order to remain competitive on the global stage. Hence, the management of diversity and inclusion has evolved to a new level including “Equity” this time. This course will include conceptual frameworks as well as cases and real implementers of DEI to show how it is not only a legal or moral requirement but also a competitive advantage for organizations.
Course Description in Turkish Küresel işgücünün son on yıllarda daha da çeşitli hale gelmesiyle birlikte önümüzdeki yıllarda bu çeşitliğin artacağı tahmin edilmektedir.. Örgütler, küresel sahnede rekabetçi kalabilmek için cinsiyet, yaş, ırk/etnik köken, cinsel yönelim, din ve çeşitliliğin diğer boyutlarından bağımsız olarak çalışanlarının önemini artık fark etmiş durumdalardır. Bu nedenle, çeşitlilik ve kapsayıcılık yönetimi bu kez "Hakkaniyet" i de içine alan yeni bir seviyeye evrilmiştir. Bu ders, DEI'nin kuruluşlar için sadece yasal veya ahlaki bir gereklilik değil aynı zamanda bir rekabet avantajı olduğunu göstermek için kavramsal çerçevelerin yanı sıra vakaları ve gerçek uygulayıcıları da içerecektir.

Course Learning Outcomes and Competences

Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) anahtar yapıları (yaş, etnik köken, cinsiyet, yetenek, cinsel yönelim, Sosyo Ekonomik Statü gibi) ve bunların karar alma üzerindeki bireysel ve sosyal etkilerini tanımlamak
2) DEI'yi tanımlamak ve günümüz toplumunda neden önemli olduğunu açıklamak
3) sosyal önyargıları tanımak
4) farklı insan gruplarıyla verimli bir şekilde çalışma becerileri kazanmak
5) güç, ayrıcalık, ayrımcılık, ön yargı, eşitlik ve hakkaniyet konularının organizasyonlarda hem yerel, hem yerel hem de küresel bağlamlarda fırsat ve etkinliği nasıl etkileyebileceğini açıklamak
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes 1 2 3 4 5
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi.
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi.
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği.
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi.
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi.
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması.
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme.
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi.
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme.
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme.
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi.
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi.
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme.

Relation to Program Outcomes and Competences

N None S Supportive H Highly Related
     
Program Outcomes and Competences Level Assessed by
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. N
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. N
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. H Exam,HW,Participation
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. N
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. N
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. N
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. N
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. N
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. S Participation
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. S HW,Participation
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. N
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. S Exam,HW
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. H Exam,HW
Prepared by and Date EVRİM KURAN , May 2023
Course Coordinator HIZIR KONUK
Semester Fall
Name of Instructor Öğr. Gör. EVRİM KURAN

Course Contents

Hafta Konu
1) Çeşitlilik, Eşitlik ve Katılım Ortamı (Denklik ve Eşitliği keşfetmek terminolojisini anlamak)
2) Temel Kimlik Grupları 1: Yaş, Etnik Köken, Sosyoekonomik Statü
3) Temel Kimlik Grupları 2: Cinsiyet, cinsel yönelim, yetenek
4) Bilinçsiz Önyargıların Bilinçli Bir Şekilde Üstesinden Gelmek
5) Çeşitlilik, Eşitlik ve Katılıma Yönelik İletişim Stratejileri
6) Ara Sınav 1 – Proje Sunumları
7) Ayrımcılık, fırsat eşitliği, meritokrasi, güç ve ayrıcalık
8) Örnek Olay 1: Sessizliği Kırmak: Tabu Konular
9) Örnek Olay 2: CIBC: Kapsayıcı Bir Kültürü Teşvik Etmek, Cinsiyete Göre Liderlik Etmek
10) Örnek Olay 3: Yelp'te Çeşitliliği ve Katılımı Yönetmek
11) Ara Sınav 2 – Proje Sunumları
12) Organizasyonlarda DEI / Konuk Konuşmacı 1
13) Organizasyonlarda DEI / Konuk Konuşmacı 2
14) Çeşitlilik, Eşitlik ve Katılıma Yönelik Ölçütlerin Geliştirilmesi
15) Final Proje Dönemi
16) Final Proje Dönemi
Required/Recommended ReadingsRequired: HBR's 10 Must Reads on Diversity, Harvard Business Review Press (2019) Recommended: Jennifer Wisdom, Lisa D. Jenkins, Millennials’ Guide to Diversity, Equity & Inclusion: What No One Ever Told You About The Importance of Diversity, Equity, and Inclusion, Winding Pathway Books (2021) Tiffany Jana, Matthew Freeman, Overcoming Bias: Building Authentic Relationships across Differences. Berrett-Koehler Publishers (2016) Scott E. Page, Difference: How the Power of Diversity Creates Better Groups, Firms, Schools, and Societies. Princeton University Press (2007)
Teaching MethodsVideos, readings, presentations, simulations, lectures, problem-solving activities, interactions with real life businesses, case studies, discussions, quizzes, personal self-assessments, individual and team work activities.
Homework and ProjectsPre & post class work on digital platform, individual & team work, final exam.
Laboratory WorkNone
Computer UsePersonal computer use
Other ActivitiesNone
Assessment Methods
Assessment Tools Count Weight
Devam 1 % 20
Ara Sınavlar 2 % 40
Final 1 % 40
TOTAL % 100
Course Administration kurane@mef.edu.tr

NoneÖğrenciler her zaman öğretim elemanına e-posta yoluyla geri bildirim vermekte ve dersle ilgili sorular sormakta özgürdür ve teşvik edilmektedir.(evrim@evrimkuran.com). Dersin içeriği nedeniyle kavramları anlamak, aktif düşünme ve tartışarak bunlar üzerinde düşünmek oldukça önemlidir. Bu nedenle ders kitabının ilgili bölümünün ve varsa verilen diğer materyallerin ders öncesi okunması esastır. Ayrıca ders içi katılım da öğretilen içeriğin anlamlandırılması açısından oldukça önemlidir. Sınıfta birbirlerinden öğrenmek için sorgulama, beyin fırtınası ve tartışma yaratılması kuvvetle bekleniyor. Öğrencilerin tüm oturumlara katılmaları ve zamanında derste bulunmaları beklenmektedir. Hastalık (tam donanımlı bir hastane raporu gerektirir) veya MEF yönetmeliklerinde kabul edilen bir mazeret nedeniyle katılamayacakları durumlarda, eğitmenlere posta yoluyla bilgi vermeleri gerekmektedir. Akademik sahtekarlık ve intihal YÖK Disiplin Yönetmeliğine tabi olacaktır. Students are always free and encouraged to give feedback and ask questions about the course via e-mail to instructor (evrim@evrimkuran.com). Due to the course content, it is very important to understand concepts and reflect on them by active thinking and discussion. Therefore, pre-class readings of the related part of the textbook and if any other material given is essential. Also, in-class participation is very important to make sense of the content taught. It is strongly expected to generate questioning, brainstorming and discussion in class to learn from each other. Students are expected to attend all sessions and be in class on time. When they cannot attend due to a sickness (which should require a report from a full facility hospital) or an excuse accepted my MEF regulations, they should inform the instructors by mail. Academic dishonesty and plagiarism will be subject to the YÖK Disciplinary Regulation.

ECTS Student Workload Estimation

Activity No/Weeks Hours Calculation
No/Weeks per Semester Preparing for the Activity Spent in the Activity Itself Completing the Activity Requirements
Ders Saati 14 2 3 1 84
Ara Sınavlar 2 16 2 36
Final 1 15 2 17
Total Workload 137
Total Workload/25 5.5
ECTS 5