School/Faculty/Institute | Faculty of Law | ||||||||||
Course Code | LAW 334 | ||||||||||
Course Title in English | Anti-Corruption and Compliance | ||||||||||
Course Title in Turkish | Yolsuzlukla Mücadele ve Uyum (Compliance) | ||||||||||
Language of Instruction | EN | ||||||||||
Type of Course | Lecture | ||||||||||
Level of Course | Intermediate | ||||||||||
Semester | Bahar | ||||||||||
Contact Hours per Week |
|
||||||||||
Estimated Student Workload | 96 hours per semester | ||||||||||
Number of Credits | 4 ECTS | ||||||||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | ||||||||||
Pre-requisites | None | ||||||||||
Expected Prior Knowledge | None | ||||||||||
Co-requisites | None | ||||||||||
Registration Restrictions | Only Undergraduate Students | ||||||||||
Overall Educational Objective | To learn about international anti-corruption and bribery legislation as a necessary knowledge to understand roles and responsibilities of compliance functions in coorporations. | ||||||||||
Course Description | Legal entities, sometimes as the victim, sometimes the beneficiary, and sometimes the tool for corruption, are the focal point of international discussions and legal developments in anti-corruption. There is an increasing trend of sanctioning legal entities alongside the real persons who participate in the crime, supervising or even terminating activities of legal entities and furthering transparency of legal entity structures. All companies that want a share of the global economy come under the influence of recommendations issued by institutions such as the United Nations, OECD, GRECO and the G-20; as well as international agreements. This increases the need for compliance departments that focus on anti-corruption within company organizations, and thus the need for lawyers with expertise in the field of anti-corruption. The target for this course is to ensure that the attending students have the required technical and practical information in order to join the community of lawyers who are knowledgeable regarding the main principles and regulations in anti-corruption, who can identify risks of corruption, and who are aware of their roles and responsibilities in anti-corruption efforts. | ||||||||||
Course Description in Turkish | Kimi zaman yolsuzluğun mağduru, kimi zaman faydalananı, kimi zaman da paravanı olabilen tüzel kişiler, uluslararası alandaki tartışmalar ve hukuki gelişmeler için bir odak noktasıdır. Tüzel kişilerin, suça iştirak eden gerçek kişiler yanında cezalandırılması, bu şirketlerin faaliyetlerinin kontrol altına alınması, hatta sonlandırılması, tüzel kişilik yapılarının şeffaflaştırılması yönünde eğilimler artmaktadır. Global ekonomiden pay almak isteyen tüm şirketler, Birleşmiş Milletler, OECD, GRECO, G-20 gibi kurumlar tarafından yayınlanan tavsiyeler ve uluslararası anlaşmaların muhatabı olmaktadır. Bu da şirketlerin organizasyonları içinde odağına yolsuzlukla mücadeleyi alan uyum (compliance) departmanlarına ve dolayısıyla yolsuzlukla mücadele alanında uzman hukukçulara duyulan ihtiyacı arttırmaktadır. Bu dersi alacak olan öğrencilerin, meslek hayatlarında, yolsuzlukla mücadele alanında temel prensip ve düzenlemelere hakim, karşı karşıya kaldığı yolsuzluk risklerini öngörebilen, yolsuzlukla mücadele için kendilerine düşen rol ve sorumlulukların farkında olan hukukçular arasına katılmaları için gerekli teknik ve pratik bilgilere sahip olması hedeflenmektedir. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) Uluslararası yolsuzlukla ve rüşvetle mücadele mevzuatı hakkında genel bilgi sahibi olmak 2) Amerika Birleşik Devletleri'nin Yurtdışı Yolsuzluk Faaliyetleri Yasası'nın ("FCPA") ne olduğunu ve uluslararası rüşvetle mücadele kurallarının sürekli gelişimini nasıl etkilediğini bilmek 3) Türkiye'nin üyesi olduğu yolsuzlukla mücadele odaklı uluslararası kuruluşların yapısını tanımak, bu kuruluşların yolsuzlukla mücadele çabalarındaki rolünü, uluslararası anlaşmaları, imzacı devletlerin bu anlaşmalardan kaynaklanan yükümlülüklerini ve ilgili yaptırımları anlamak 4) Türkiye Cumhuriyeti'nin uluslararası anlaşmalardan kaynaklanan yükümlülüklerini ve hükümetin genel sosyal ve ekonomik stratejilerine pratik yansımalarını analiz etmek 5) Yolsuzlukla mücadele alanında faaliyet gösteren ulusal kurumları ve bunların uluslararası kurumlarla işbirliği esaslarını kavramak ve tanımlamak 6) FCPA'nın yeni ulusal rüşvetle mücadele mevzuatlarının geliştirilmesini nasıl gerektirdiği hakkında bilgi toplamak: Birleşik Krallık Rüşvet Yasası, Fransız Yolsuzlukla Mücadele Yasası SAPIN II, bu yasalar arasındaki benzerlikler ve farklılıklar 7) Özel şirketlerin uluslararası yolsuzlukla mücadele çabalarındaki rollerinin anlaşılması, UNCOMPACT ilke 10 analizi 8) "Uyumluluğun" anlamını kavramak ve anlamak 9) Şirket yöneticilerinin ve çalışanlarının sorumluluklarını anlamak 10) Uyum departmanlarının işlevleri ve görevleri hakkında yüksek düzeyde farkındalık sahibi olmak 11) Yeni bir uzmanlık alanı olarak "uyum yönetiminde" yer almayı hedeflemek için beceriler geliştirmek |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1) Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular. | |||||||||||
2) Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular. | |||||||||||
3) Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir. | |||||||||||
4) Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. | |||||||||||
5) Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar. | |||||||||||
6) Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur. | |||||||||||
7) Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir. | |||||||||||
8) Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır. | |||||||||||
9) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |||||||||||
10) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. | |||||||||||
11) Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur. | |||||||||||
12) Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular. | H | Participation |
2) | Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular. | H | Participation,Presentation |
3) | Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir. | H | Participation,Presentation |
4) | Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. | S | Participation |
5) | Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar. | S | Participation |
6) | Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur. | H | Participation,Presentation |
7) | Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir. | H | Participation |
8) | Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır. | H | Participation,Presentation |
9) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | S | Participation,Presentation |
10) | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. | S | Participation |
11) | Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur. | H | Participation |
12) | Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur. | H | Participation |
Prepared by and Date | ELVAN SEVİ BOZOĞLU , January 2024 |
Course Coordinator | ELVAN SEVİ BOZOĞLU |
Semester | Bahar |
Name of Instructor | Öğr. Gör. ELVAN SEVİ BOZOĞLU |
Hafta | Konu |
1) | Giriş - Neden yolsuzlukla mücadele |
2) | Yolsuzluk türleri ve en yaygın yolsuzluk yöntemi: Rüşvet |
3) | Türk Hukukunda Rüşvet |
4) | Bireysel sorumluluğa vs. kurumsal sorumluluk |
5) | Uluslararası kuruluşlar yolsuzlukla mücadele konusunda bize ne söylüyor- BM, OECD, GRECO ve diğerleri |
6) | FCPA'in Hikayesi |
7) | OECD Uluslararası Ticari İşlemlerde Yabancı Kamu Görevlilerine Rüşvet Verilmesinin Önlenmesi Sözleşmesi - Gerçekten işe yarıyor mu? |
8) | İnceleme prosedürleri ve Uluslararası Şeffaflık Örgütü'nün rolü |
9) | Steroidler üzerinde FCPA: Birleşik Krallık Rüşvetle Mücadele Yasası - Steroid gerçekten işe yaradı mı? |
10) | Diğer ülkeler: Fransa, Almanya - Farklı yaklaşımlar |
11) | Kurumsal sorumluluk: Derin bakış |
12) | Kurumsal uyum programları - UNCOMPACT |
13) | Bireylerin, avukatların ve aracıların rolü |
14) | Vaka İncelemesi |
Required/Recommended Readings | Spahn, Elizabeth. «International Bribery: The Moral Imperalism Critiques.» Minn. Journal of Int'l Law, Vol.18:1 2009: 155-232. Koehler, Mike. «The Story of Foreign Corrupt Practices Act.» Ohio State Journal Vol.75.5 (2012). U.S. Department of Justice. «A Lay Person's Guide to the FCPA.» U.S. Department of Justice Spahn, Elizabeth K. «Implementing Global Anti-Bribery Norms From The Foreign Corrupt Practices Act To The Oecd Anti-Bribery Convention To The U.N. Convention Against Corruption.» Indiana International & Comparative Law Review 9 October 2013 Vol. 23, p.1. Tomasic, Roman. «Global corporations, bribery and corrupt practices: Anti-bribery laws and the limits of state action.» Law and Financial Markets Review 2018, 12:1. Bucy, Pamela. «Corporate Ethos: A Standard for Imposing Corporate Criminal Liability.» Minn. L. Rev. Vol. 75 1990-1991: 1095- 1184. Khanna, V. S. «Corporate Criminal Liability: What Purpose Does It Serve?» Harvard Law Review, Vol. 109, No. 7 (1996): 1477-1534. Smith, Lena E. «Is Strict Liability the Answer in the Battle against Foreign Corporate Bribery?» Brooklyn Law Review 2014, Vol. 79, Issue 4, Article 10. Rübenstahl, Markus ve Christian Brauns. «Trial and Error—A Critique of the New German Draft Code for a Genuine Corporate Criminal Liability.» German Law Journal, Vol 16 2015: 871-886. Ar, Carna. «The Criminal Liability of Companies, An International Comparison: The Case of USA, UK, Spain and Italy.» Civil & Legal Sciences, Vol 4, Issue 2 (2015). Bryan Cave Leighton Paisner. «Corporate Criminal Liability – Perspectives from the US, UK and France.» 2018. (Other reading materials will be provided before the classes.) | |||||||||||||||
Teaching Methods | Lecture & open class discussion | |||||||||||||||
Homework and Projects | Students are required to submit a paper, a presentation and a case study. | |||||||||||||||
Laboratory Work | None | |||||||||||||||
Computer Use | None | |||||||||||||||
Other Activities | None | |||||||||||||||
Assessment Methods |
|
|||||||||||||||
Course Administration |
bozoglus@mef.edu.tr |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 2 | 1 | 70 | ||
Ara Sınavlar | 1 | 8 | 2 | 10 | |||
Final | 1 | 14 | 2 | 16 | |||
Total Workload | 96 | ||||||
Total Workload/25 | 3.8 | ||||||
ECTS | 4 |