School/Faculty/Institute | Faculty of Law | ||||
Course Code | LAW 335 | ||||
Course Title in English | Positive Obligations Under the European Convention on Human Rights | ||||
Course Title in Turkish | Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi Kapsamında Pozitif Yükümlülükler | ||||
Language of Instruction | EN | ||||
Type of Course | Lecture | ||||
Level of Course | Introductory | ||||
Semester | Spring,Fall | ||||
Contact Hours per Week |
|
||||
Estimated Student Workload | 96 hours per semester | ||||
Number of Credits | 4 ECTS | ||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | ||||
Pre-requisites | None | ||||
Expected Prior Knowledge | None | ||||
Co-requisites | None | ||||
Registration Restrictions | Only Undergraduate Students | ||||
Overall Educational Objective | To gain basic knowledge about the positive duty of the state to protect and guarantee human rights; to learn and critically analyze positive obligations of the state with regard to fundamental rights as imposed by the jurisprudence of the European Court of Human Rights (ECtHR); to be able to apply fundamental principles of international human rights to the national context | ||||
Course Description | The essential aim of this course is to explore the concept of ‘positive obligation of the state’ as it is developed and implemented by the ECtHR. The concept of positive obligation refers to the duty of the state to take the necessary measures for an effective guarantee of fundamental rights and freedoms protected by the Convention system. The responsibility of the state in terms of positive obligations is a self-standing imperative within the Convention system, which is defined by the extensive case law of the ECtHR. Drawing on this, the goal of this course is to undertake a comprehensive study of various positive obligations of the state by analyzing the ECtHR’s case law with regard to the right to life, gender-based violence, migrants’ and prisoners’ rights, freedom of expression and discrimination. | ||||
Course Description in Turkish | Bu dersin temel amacı, Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi’nin geliştirdiği ve hayata geçirdiği haliyle ‘devletin pozitif yükümlülüğü’ kavramını ele almaktır. Pozitif yükümlülük kavramı, devletin Sözleşme sistemiyle korunan temel hak ve özgürlüklerini etkili biçimde güvenceye almak için gerekli tedbirleri alma görevini ifade eder. Devletin pozitif yükümlülüklerini yerine getirme sorumluluğu, Sözleşme sisteminde bağımsız bir sorumluluktur. Bu sorumluluğun kapsamı AİHM’in kapsamlı içtihadıyla belirlenmiştir. Bu çerçevede dersin amacı, AİHM içtihadının analizi temelinde, devletin, yaşama hakkı, toplumsal cinsiyete dayalı şiddet, göçmenlerin ve mahpusların hakları, ifade özgürlüğü ve ayrımcılık yasağı alanlarındaki pozitif yükümlülüklerinin kapsamlı ve bütünlüklü bir bakışla incelenmesidir. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) Devletin pozitif yükümlülüklerinin tanımını, kapsamını ve içeriğini anlamak 2) Pozitif yükümlülüklerin uygulanmasına ilişkin Avrupa koruma sisteminin temel ilkelerini bilmek 3) Pozitif yükümlülüklerin geçerli olduğu kritik insan hakları konularını belirlemek 4) AİHM'in devletin pozitif yükümlülükleri üzerine olan içtihadını analiz etmek ve yorumlamak 5) Pozitif yükümlülüklere ilişkin ilkelerin iç hukukta uygulamak |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
---|---|---|---|---|---|
1) Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular. | |||||
2) Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular. | |||||
3) Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir. | |||||
4) Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. | |||||
5) Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar. | |||||
6) Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur. | |||||
7) Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir. | |||||
8) Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır. | |||||
9) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |||||
10) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. | |||||
11) Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur. | |||||
12) Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular. | H | Exam |
2) | Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular. | H | Exam |
3) | Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir. | S | Exam |
4) | Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. | N | |
5) | Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar. | S | Exam |
6) | Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur. | H | Exam |
7) | Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir. | H | Exam |
8) | Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır. | N | |
9) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | S | Exam |
10) | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. | N | |
11) | Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur. | H | Exam |
12) | Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur. | H | Exam |
Prepared by and Date | HÜLYA DİNÇER , January 2024 |
Course Coordinator | HÜLYA DİNÇER |
Semester | Spring,Fall |
Name of Instructor | Dr. Öğr. Üyesi HÜLYA DİNÇER |
Hafta | Konu |
1) | ‘Pozitif yükümlülüğün’ kavramsallaştırılması: Sözleşmenin yatay etkisi |
2) | Hayatı ve beden bütünlüğünü koruma görevi: kuvvet kullanımının düzenlenmesi; tıbbi yardım sağlamak |
3) | Usul görevi: Soruşturma yükümlülüğü |
4) | Mahkumların hakları ve devletin pozitif yükümlülükleri |
5) | Toplumsal cinsiyet temelli şiddet ve koruma görevi |
6) | Cinsel kimlik, üreme hakları ve pozitif yükümlülükler |
7) | Vize Sınavı |
8) | İfade özgürlüğünün şiddete karşı korunması ve nefret söylemine karşı koruma |
9) | İfade özgürlüğünün şiddete karşı korunması ve nefret söylemine karşı koruma |
10) | Barışçıl toplanma hakkının korunması |
11) | Ayrımcılık yasağı |
12) | Dil ve kültürel hakların korunması |
13) | Çevre Hakları |
14) | Göçmen hakları |
15) | Final Sınavları |
16) | Final Sınavları |
Required/Recommended Readings | - Alistair R. Mowbray, The Development of Positive Obligations Under the European Convention on Human Rights by the European Court of Human Rights, Bloomsbury, 2004. - Jean-François Akandji-Kombe, Positive obligations under the European Convention on Human Rights, Human Rights Handbook, No. 7, https://rm.coe.int/168007ff4d - Cultural rights in the case-law of the European Court of Human Rights, https://www.echr.coe.int/documents/research_report_cultural_rights_eng.pdf | ||||||||||||
Teaching Methods | lecture | ||||||||||||
Homework and Projects | none | ||||||||||||
Laboratory Work | none | ||||||||||||
Computer Use | none | ||||||||||||
Other Activities | none | ||||||||||||
Assessment Methods |
|
||||||||||||
Course Administration |
dincerhu@mef.edu.tr Office Hours: By Appointment |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 2 | 1 | 70 | ||
Ara Sınavlar | 1 | 8 | 2 | 10 | |||
Final | 1 | 14 | 2 | 16 | |||
Total Workload | 96 | ||||||
Total Workload/25 | 3.8 | ||||||
ECTS | 4 |