School/Faculty/Institute | Faculty of Economics, Administrative and Social Sciences | ||||
Course Code | ENTR 390 | ||||
Course Title in English | Entrepreneurship Minor Capstone Project | ||||
Course Title in Turkish | Girişimcilik Yandal Bitirme Projesi | ||||
Language of Instruction | TR | ||||
Type of Course | Flipped Classroom | ||||
Level of Course | Select | ||||
Semester | Fall | ||||
Contact Hours per Week |
|
||||
Estimated Student Workload | 124 hours per semester | ||||
Number of Credits | 5 ECTS | ||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | ||||
Pre-requisites |
|
||||
Expected Prior Knowledge | None | ||||
Co-requisites |
MKTG 201 - Marketing FIN 204 - Corporate Finance ENTR 301 - Entrepreneurship |
||||
Registration Restrictions | Only Undergraduate Students | ||||
Overall Educational Objective | |||||
Course Description | This course provides an opportunity for students to integrate and apply the knowledge, skills, and methodologies acquired throughout their entrepreneurship minor coursework to address real-world challenges or opportunities faced by entrepreneurs and start-up ventures. | ||||
Course Description in Turkish | Bu ders, öğrencilere girişimcilik alanındaki yandal derslerinde edindikleri bilgi, beceri ve yöntemleri entegre etme ve uygulama fırsatı sunar. Girişimciler ve yeni girişimler tarafından karşılaşılan gerçek dünya zorluklarına veya fırsatlara çözüm üretmek amacıyla yapılacak bir proje üzerinde çalışma fırsatı sağlar. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) Çeşitli girişimcilik kurslarından edinilen bilgi, kavram ve metodolojileri tutarlı ve kapsamlı bir girişimcilik projesine entegre etmek 2) Girişimcilerin ve yeni kurulan girişimlerin karşılaştığı gerçek dünyadaki zorlukları veya fırsatları tanımlamak ve analiz etmek 3) Pazar analizi, rekabetçi konumlandırma ve finansal tahminler de dahil olmak üzere, belirlenen fırsatlarla uyumlu veya zorlukları ele alan iş planlarını ve stratejilerini uygulamaya koymak 4) Belirli bir zaman çerçevesinde projeleri etkili bir şekilde planlayarak, organize ederek ve yürüterek proje yönetimi becerilerini sergilemek |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 |
---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | ||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | ||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | ||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | ||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | ||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | ||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | ||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | ||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | ||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | ||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | ||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | ||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | N | |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | N | |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Exam,HW,Participation |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | N | |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | N | |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | N | |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | N | |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Participation |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | HW,Participation |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | N | |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Exam,HW |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Exam,HW |
Prepared by and Date | , |
Course Coordinator | BÜŞRA AYAN |
Semester | Fall |
Name of Instructor |
Hafta | Konu |
1) | Dersin Tanıtımı ve Bitirme Projesine Genel Bakış Potansiyel Girişimcilik Fikirleri için Beyin Fırtınası |
2) | Girişimcilik ve temel yeterliliklere ilişkin ön bilgi |
3) | Proje Teklifi Sunumları Proje Kapsamının ve Hedeflerinin Tanımlanması |
4) | Geribildirim Oturumları Proje Konseptlerinin İyileştirilmesi Değer Önerileri Hazırlamak Vaka Analizi |
5) | İş Modellerinin Geliştirilmesi Vaka Analizi |
6) | Sunumlar ve Geribildirim Girişimcilikte Etik Hususlar |
7) | Ara Dönem Proje Sunumları (İlerleme Raporları) Geribildirim ve Soru-Cevap Oturumu |
8) | Bütçeleme ve planlama Vaka Çalışması |
9) | Pazarlama ve Marka Stratejileri |
10) | Proje Yönetimi ve Zaman Yönetimi Proje Zorluklarının ve Risklerinin Ele Alınması |
11) | İş Planlarının ve Stratejilerinin Sonuçlandırılması |
12) | Final Sunumlarının Pratiği Akran ve eğitmen geribildirimi |
13) | Final Sunumları Akran ve eğitmen geribildirimi |
14) | Düşünme ve Alınan Dersler Özet ve Ders Sonucu |
15) | Final Sınav Dönemi |
16) | Final Sınav Dönemi |
Required/Recommended Readings | ||||||||||||||||
Teaching Methods | ||||||||||||||||
Homework and Projects | ||||||||||||||||
Laboratory Work | ||||||||||||||||
Computer Use | ||||||||||||||||
Other Activities | ||||||||||||||||
Assessment Methods |
|
|||||||||||||||
Course Administration |
|
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 3 | 1 | 84 | ||
Ödevler | 2 | 16 | 4 | 40 | |||
Total Workload | 124 | ||||||
Total Workload/25 | 5.0 | ||||||
ECTS | 5 |