School/Faculty/Institute | Faculty of Engineering | |||||
Course Code | IE 399 | |||||
Course Title in English | IE Summer Practice II | |||||
Course Title in Turkish | Endüstri Mühendisliği Stajı II | |||||
Language of Instruction | EN | |||||
Type of Course | Internship | |||||
Level of Course | Select | |||||
Semester | Fall | |||||
Contact Hours per Week |
|
|||||
Estimated Student Workload | 75 hours per semester | |||||
Number of Credits | 3 ECTS | |||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | |||||
Pre-requisites | None | |||||
Co-requisites | None | |||||
Expected Prior Knowledge | None | |||||
Registration Restrictions | Minimum five semesters of engineering education | |||||
Overall Educational Objective | To practice basic science, engineering, design and general education in a company in a field of industrial engineering. | |||||
Course Description | This course will provide students with an understanding about the kinds of work industrial engineers do in an organization. Students will obtain practice about product/process design, manufacturing or service systems, maintenance, quality control. They will develop self-learning skills and practice engineering by working in a company for minimum 20 working days. Students will analyze an activity, describe it in details, suggest an improvement for an existing activity, and provide and interpret necessary data to generate relevant performance measure(s). |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) Bir endüstri mühendisliği faaliyetini, performans göstergelerini tanımlar ve ilgili veri/bilgi analizi temelinde sorunlu alanları belirtir. 2) Kapsamlı bir raporda etkili yazılı, sanal ve grafiksel iletişimi düzenler ve sunar. 3) Endüstri mühendisliği çözümlerinin/faaliyetlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal bağlamdaki mesleki, etik sorumluluklarını ve etkilerini açıklar. 4) Bir ekibin yapısını, organizasyonunu ve performansını tanımlar, açıklar ve değerlendirir. 5) Mesleki uygulama için uygun olan ek bilgi, beceri ve tutumları belirler ve açıklar. 6) İlgili veri analizi ve literatürdeki alternatif iyileştirme/çözüm yaklaşımlarına dayanarak mevcut bir endüstri mühendisliği faaliyeti/uygulaması için iyileştirme önerir. |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
---|---|---|---|---|---|---|
1) Mühendislik, bilim ve matematik prensiplerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi | ||||||
2) Halk sağlığı, güvenlik ve refahın yanı sıra, küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik faktörleri dikkate alarak, ihtiyaçları karşılayan çözümler üretmek için mühendislik tasarımını uygulama becerisi | ||||||
3) Farklı kitlelerle etkili bir şekilde iletişim kurma becerisi | ||||||
4) Mühendislik durumlarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal etkilerini göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme becerisi | ||||||
5) Takım üyeleriyle birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam oluşturan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedeflere ulaşan bir ekipte etkili bir şekilde çalışma becerisi | ||||||
6) Uygun deneyler geliştirme ve yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve mühendislik değerlendirmesi yaparak sonuçlara ulaşma becerisi | ||||||
7) Gerekli olduğunda yeni bilgileri edinme ve uygun öğrenme stratejilerini kullanarak bu bilgileri uygulama becerisi |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Mühendislik, bilim ve matematik prensiplerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi | H | Proje |
2) | Halk sağlığı, güvenlik ve refahın yanı sıra, küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik faktörleri dikkate alarak, ihtiyaçları karşılayan çözümler üretmek için mühendislik tasarımını uygulama becerisi | H | Proje |
3) | Farklı kitlelerle etkili bir şekilde iletişim kurma becerisi | H | Proje |
4) | Mühendislik durumlarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal etkilerini göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme becerisi | S | Proje |
5) | Takım üyeleriyle birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam oluşturan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedeflere ulaşan bir ekipte etkili bir şekilde çalışma becerisi | S | Proje |
6) | Uygun deneyler geliştirme ve yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve mühendislik değerlendirmesi yaparak sonuçlara ulaşma becerisi | N | |
7) | Gerekli olduğunda yeni bilgileri edinme ve uygun öğrenme stratejilerini kullanarak bu bilgileri uygulama becerisi | S | Proje |
Prepared by and Date | UTKU KOÇ , November 2023 |
Course Coordinator | UTKU KOÇ |
Semester | Fall |
Name of Instructor | Dr. Öğr. Üyesi UTKU KOÇ |
Hafta | Konu |
1) | Report submission |
2) | Report submission |
3) | Evaluation/feedback/rewrite/submission |
4) | Evaluation/feedback/rewrite/submission |
5) | Evaluation/feedback/rewrite/submission |
6) | Evaluation/feedback/rewrite/submission |
7) | Evaluation/feedback/rewrite/submission |
8) | Evaluation/rewrite/submission |
9) | Evaluation |
10) | Evaluation |
11) | Evaluation |
12) | Evaluation |
13) | Evaluation |
14) | Evaluation |
15) | Letter Grade Assessment |
16) | Letter Grade Assessment |
Required/Recommended Readings | ||||||||||
Teaching Methods | ||||||||||
Homework and Projects | ||||||||||
Laboratory Work | ||||||||||
Computer Use | ||||||||||
Other Activities | ||||||||||
Assessment Methods |
|
|||||||||
Course Administration |
kocu@mef.edu.tr Internship Regulations: Engineering Faculty and Industrial Engineering Program Internship Regulations. Available on the Blackboard and MEF University website. Internship Report Rules: Report should be written in English in the format required by the Faculty of Engineering. Report template available on the Blackboard. Company Survey Results: Student is responsible to bring company evaluation survey. It should be filled out and sealed by the responsible person in the company; and delivered to MEF University in the closed envelope. Academic integrity: All students of MEF University are expected to be honest and comply with academic integrity. Students are expected to do their own work and neither give nor receive unauthorized assistance. |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Rapor Teslimi | 1 | 75 | 75 | ||||
Total Workload | 75 | ||||||
Total Workload/25 | 3.0 | ||||||
ECTS | 3 |