School/Faculty/Institute Faculty of Education
Course Code PCG 312
Course Title in English Behavioral Disorders
Course Title in Turkish Davranış Bozuklukları
Language of Instruction EN
Type of Course Flipped Classroom
Level of Course Introductory
Semester Bahar
Contact Hours per Week
Lecture: 3 Recitation: Lab: Other:
Estimated Student Workload 28 hours per semester
Number of Credits 4 ECTS
Grading Mode Standard Letter Grade
Pre-requisites EDS 103 - Educational Psychology
PCG 211 - Theories of Personality
PCG 214 - Developmental Psychology II
Expected Prior Knowledge Yok
Co-requisites None
Registration Restrictions Only Undergraduate Students
Overall Educational Objective
Course Description This course aims students to learn the definitions and characteristics of emotional and behavioral disorders. The focus will be the study of thoughts, feeling and behaviors that interfere with psychologically adaptive functioning.
Course Description in Turkish Bu ders öğrencilerin duygusal ve davranışsal bozuklukların tanımlarını ve özelliklerini öğrenmelerini amaçlamaktadır. Odak noktası, psikolojik olarak uyum sağlayıcı işlevselliğe müdahale eden düşünce, duygu ve davranışların incelenmesi olacaktır.

Course Learning Outcomes and Competences

Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) Duygusal bozuklukları ve davranış bozukluklarını bilir
2) Farklı etki düzeylerinin (örneğin doğa ve yetiştirme) zihinsel bozuklukları oluşturmak ve sürdürmek için nasıl bir araya geldiğini veya etkileşime girdiğini anlayın.
3) Değerlendirme ve teşhis sürecini bilmek
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes 1 2 3
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi.
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi.
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği.
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi.
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi.
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması.
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme.
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi.
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme.
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme.
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi.
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi.
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme.

Relation to Program Outcomes and Competences

N None S Supportive H Highly Related
     
Program Outcomes and Competences Level Assessed by
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. N
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. N
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. H Exam,HW,Participation
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. N
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. N
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. N
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. N
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. N
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. S Participation
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. S HW,Participation
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. N
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. S Exam,HW
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. H Exam,HW
Prepared by and Date SERVET ALTAN , February 2024
Course Coordinator SERVET ALTAN
Semester Bahar
Name of Instructor Öğr. Gör. NAZLI MEREY

Course Contents

Hafta Konu
1) Anormal Psikolojiye Giriş: Duygusal ve Davranışsal Bozukluklar
2) Tarihsel Bir Perspektif
3) Tanımlama ve Değerlendirme
4) Biyofiziksel Model
5) Psikodinamik Model
6) Bilişsel Model
7) Davranış Modeli
8) İçselleştirme Bozuklukları-1 : Depresyon
9) İçselleştirme Bozuklukları-2 : Anksiyete Bozuklukları
10) Dışsallaştırıcı Bozukluklar
11) Gençlik
12) Madde bağımlılığı
13) Gençlik Şiddeti
14) Özet & Gözden Geçirme
15) Final Sınavı Haftası
16) Final Sınavı Haftası
Required/Recommended ReadingsJo Webber & Cynthia A. Plotts. Emotional and Behavioral Disorders: Theory and Practice. 5th edition. Pearson
Teaching MethodsFlipped Learning
Homework and Projects
Laboratory Work
Computer Use
Other Activities
Assessment Methods
Assessment Tools Count Weight
Devam 1 % 10
Ödev 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
TOTAL % 100
Course Administration acarmel@mef.edu.tr

Dr. Melike Acar, PCG Department Chair

ECTS Student Workload Estimation

Activity No/Weeks Hours Calculation
No/Weeks per Semester Preparing for the Activity Spent in the Activity Itself Completing the Activity Requirements
Ders Saati 3 0 0
Ara Sınavlar 1 8 2 10
Final 1 16 2 18
Total Workload 28
Total Workload/25 1.1
ECTS 4