School/Faculty/Institute Faculty of Economics, Administrative and Social Sciences
Course Code MKTG 341
Course Title in English Building a Brand
Course Title in Turkish Marka Oluşturma
Language of Instruction EN
Type of Course Flipped Classroom
Level of Course Intermediate
Semester Güz
Contact Hours per Week
Lecture: 3 Recitation: Lab: Other:
Estimated Student Workload 132 hours per semester
Number of Credits 5 ECTS
Grading Mode Standard Letter Grade
Pre-requisites MKTG 201 - Marketing
Expected Prior Knowledge None
Co-requisites None
Registration Restrictions None
Overall Educational Objective To gain in-depth understanding of building a sustainable and profitable brand from scratch.
Course Description Those who are born to build; a company employee or an entrepreneur, ultimately seek to implement a business idea and make a difference. In today's world in which entrepreneurship, local/micro brands or spin-offs are on the rise, this course will summarize the steps to be taken and the processes to be followed while establishing a brand, starting from the mindset and competencies required to create a brand from scratch up until growing/maintaining the brand. The course will mostly be covered through executive storytelling, real life experiences and the guest speakers/founders of distinguished brands.
Course Description in Turkish Bir şeyler inşa etmek için doğmuş insanlar gerek bir şirket çalışanı olarak gerekse bir girişimci olarak eninde sonunda bir iş fikrini hayata geçirmek ve fark yaratmak isterler. Bu ders, girişimciliğin, lokal/mikro markaların veya yan faaliyet alanlarının artışta olduğu günümüzde, sıfırdan bir marka yaratmak için gereken bakış açısı ve yetkinliklerden başlayarak bir marka kurarken atılacak adımlar, takip edilecek süreçler ve markayı büyütmek ya da sürdürebilmek için gerekenler hakkında bilgi verecektir. Ders çoğunlukla uygulama hikâyelerinin anlatımı, sektörel deneyimler ve konuk olacak kurucuların hikayeleri üzerinden işlenecektir.

Course Learning Outcomes and Competences

Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) değerlerin ve yeteneklerin nasıl bir markaya dönüştürüleceğini keşfetmek
2) bir inşa edicinin zihniyetini anlamak ve geliştirilmesi gereken yetkinlikleri anlamak
3) marka oluşturmanın farklı aşamalarını anlamak ve her aşamada başarılı bir girişim için atılması gereken adımları kavramak
4) farklı olmak ve buna daha fazla ücret talep etmek için marka kişiliği oluşturmak
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes 1 2 3 4
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi.
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi.
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği.
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi.
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi.
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması.
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme.
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi.
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme.
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme.
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi.
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi.
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme.

Relation to Program Outcomes and Competences

N None S Supportive H Highly Related
     
Program Outcomes and Competences Level Assessed by
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. N
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. N
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. H Exam,HW,Participation
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. N
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. N
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. N
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. N
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. N
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. S Participation
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. S HW,Participation
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. N
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. S Exam,HW
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. H Exam,HW
Prepared by and Date , May 2023
Course Coordinator ŞİRİN GİZEM KÖSE
Semester Güz
Name of Instructor

Course Contents

Hafta Konu
1) Giriş
2) Kişisel değerler/ yetenekler markaya nasıl dönüştürülür? Dersten Önce İzlenmesi Gerekenler: TOMS https://www.youtube.com/watch?v=C3eCo-El_RY (4:36 dakika) BEYOND MEAT https://www.youtube.com/watch?v=jnkDLyqrpYo (8:50 dakika) CHANEL https://www.youtube.com/watch?v=2G88zqPxJ00 (2:57 dakika) https://www.youtube.com/watch?v=Sq6vqY7tWuU (3:09 dakika) https://www.youtube.com/watch?v=tGpLB6fpKuM (3:28 dakika) https://www.youtube.com/watch?v=4RI-dBu-Mm4 (1:51 dakika)
3) Atölye çalışması 3 Desteli Oyun Kendini Tanıma Tuvali Dersten Önce İzlenmesi Gerekenler: Jobs (2013) https://www.youtube.com/watch?v=vALEFaBENYY (2 saat)
4) İnşa Etmek için mi Doğdunuz? Dersten Önce Okunması Gerekenler: (eğitimci tarafından dağıtılacaktır) Gallup Born to Build Parts (“What are you building?” & “The Builder’s Mindset”) Örnek Rapor
5) Bir marka oluşturmak için gerekenler nelerdir? Neden bir marka oluşturursunuz? İş Fikri Markalaşma Süreci ile Karlılık, Markanın Olmazsa Olmazları Kuşak Değişimi, Tüketici Davranışlarını Etkileyen Yükselen Trendler ve Değişen Satın Alma Kriterleri Dersten Önce İzlenmesi Gerekenler: So who is this Elon Musk guy: https://www.youtube.com/watch?v=hQXLrPlcbeo (15:38 dakika) It will give you goosebumps: https://www.youtube.com/watch?v=t1XCzWlYWeA (6:31 dakika) Elon Musk’s Daily Schedule: https://www.youtube.com/watch?v=9WBAduCwpYo (9:31 dakika) How Elon Musk Got $126 Billion Richer In A Single Year: https://www.youtube.com/watch?v=esGgOycoHyw (3:36 dakika)
6) Bir marka oluşturmaya başlamadan önce atılacak ilk adımlar nelerdir? İlerlemeden önce neyi netleştirmelisiniz? Pazar ve Rakip Analizleri Marka amacı, vaadi, değerleri 10 Adımlı Marka Geliştirme Stratejisi Sermaye, mevcut sermaye, bütçe Tedarik planlaması Operasyonel süreçler ve sorumlular Pazarlama planı Dersten Önce İzlenmesi Gerekenler: NETFLIX:https://www.youtube.com/watch?v=qYqrTTXmHaE (2:56 dakika) SHOPIFY:https://youtu.be/6HOVX0wQOFY (6:08 dakika) Syrup 2013 https://www.youtube.com/watch?v=7TxYZW-mQG0 (1,5 saat)
7) Markanın büyümesini/sürdürülmesini sağlamak için hangi konular gözden geçirilmelidir? Marka imajı, değerleri, kişiliği Marka iletişimi Güncel kalma Ürün/Hizmet ve Deneyim Müşteri Odaklılık Operasyonel Verimlilik 80/20 Kuralı Dersten Önce İzlenmesi Gerekenler: LULULEMON:https://www.youtube.com/watch?v=98KPfTDMCbA&t=7s (36:36 dakika)
8) Konuk Konuşmacı (Feride Tansug, L’Appart PR Kurucu Ortak & Genel Müdür )
9) Sunum
10) Hangi zorluklarla karşılaşırdınız/ karşılaşacaksınız?
11) Başarılı kurucuların sahip olması/geliştirmesi gereken yetkinlikler nelerdir? Dersten Önce Dinlenmesi Gerekenler: Bünyamin Aydın Her Gün Mutlaka Ne Yapar? Spotify podcast (8 dakika) Simon Sinek's Advice https://www.youtube.com/watch?v=4oN5JShOs2I (13:48 dakika)
12) Konuk Konuşmacı (Bunyamin Aydin, Les Benjamins'ın Kurucusu ve Yaratıcı Direktörü)
13) Konuk Konuşmacı
14) Mevcut bir kurumsal yapıda yeni bir marka oluşturma Kontrol listesi
15) Final dönemi
16) Final dönemi
Required/Recommended ReadingsPhilip Kotler, Kevin Lane Keller, Marketing Management, Pearson Jim Clifton, Sangeeta Badal, Born To Build, Gallup Press Malcolm Gladwell, Outliers: The Story of Success, Little, Brown and Company Blake Mycoskie, Start Something That Matters, Random House Paul Arden, It’s Not How Good You Are It’s How Good You Want To Be, Phaidon Students do not have to purchase the books. Some readings will be shared during the semester by the instructor. Yet, they are all highly recommended. For some of them, free audio versions are available as well.
Teaching MethodsThe instructor will summarize and explain the key concepts regarding each week’s topic. Students are expected to actively participate in class discussions. With videos, case studies, and real-life examples, the students will have the chance to expand their perspectives of marketing, branding and entrepreneurship. Students are expected to share their opinions, ideas and questions in class. The instructor will facilitate learning as the responsibility of learning falls mainly on students by reading/watching pre-class assignments, searching for more; and working with classmates to deliver the final project.
Homework and ProjectsStudents will make a group presentation. The details of the term project will be announced by the instructor.
Laboratory Work
Computer UsePersonal notebook
Other Activities
Assessment Methods
Assessment Tools Count Weight
Devam 1 % 25
Küçük Sınavlar 1 % 10
Ödev 1 % 10
Sunum 2 % 25
Projeler 1 % 30
TOTAL % 100
Course Administration ilgin@accouchee.com

Students can send an e-mail or contact the instructor on office hours. E-mail: ilgin@accouchee.com Students are expected to attend all sessions timely. In case they cannot attend, students must inform the lecturer with an e-mail regarding emergency situations, health problems that can be supported by reports, or other excuses that are eligible to MEF University regulations. Academic dishonesty and plagiarism will be subject to the YÖK disciplinary regulation.

ECTS Student Workload Estimation

Activity No/Weeks Hours Calculation
No/Weeks per Semester Preparing for the Activity Spent in the Activity Itself Completing the Activity Requirements
Ders Saati 14 2 3 1 84
Sunum / Seminer 2 8 6 4 36
Proje 1 10 1 1 12
Total Workload 132
Total Workload/25 5.3
ECTS 5