Course Description |
Those who are born to build; a company employee or an entrepreneur, ultimately seek to implement a business idea and make a difference.
In today's world in which entrepreneurship, local/micro brands or spin-offs are on the rise, this course will summarize the steps to be taken and the processes to be followed while establishing a brand, starting from the mindset and competencies required to create a brand from scratch up until growing/maintaining the brand.
The course will mostly be covered through executive storytelling, real life experiences and the guest speakers/founders of distinguished brands.
|
Course Description in Turkish |
Bir şeyler inşa etmek için doğmuş insanlar gerek bir şirket çalışanı olarak gerekse bir girişimci olarak eninde sonunda bir iş fikrini hayata geçirmek ve fark yaratmak isterler.
Bu ders, girişimciliğin, lokal/mikro markaların veya yan faaliyet alanlarının artışta olduğu günümüzde, sıfırdan bir marka yaratmak için gereken bakış açısı ve yetkinliklerden başlayarak bir marka kurarken atılacak adımlar, takip edilecek süreçler ve markayı büyütmek ya da sürdürebilmek için gerekenler hakkında bilgi verecektir.
Ders çoğunlukla uygulama hikâyelerinin anlatımı, sektörel deneyimler ve konuk olacak kurucuların hikayeleri üzerinden işlenecektir.
|
|
Program Outcomes and Competences |
Level |
Assessed by |
1) |
Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. |
N |
|
2) |
Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. |
N |
|
3) |
Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. |
H |
Exam,HW,Participation
|
4) |
Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. |
N |
|
5) |
Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. |
N |
|
6) |
Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. |
N |
|
7) |
Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. |
N |
|
8) |
Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. |
N |
|
9) |
Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. |
S |
Participation
|
10) |
Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. |
S |
HW,Participation
|
11) |
Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. |
N |
|
12) |
Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. |
S |
Exam,HW
|
13) |
Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
H |
Exam,HW
|
Hafta |
Konu |
1) |
Giriş |
2) |
Kişisel değerler/ yetenekler markaya nasıl dönüştürülür?
Dersten Önce İzlenmesi Gerekenler:
TOMS https://www.youtube.com/watch?v=C3eCo-El_RY (4:36 dakika)
BEYOND MEAT https://www.youtube.com/watch?v=jnkDLyqrpYo (8:50 dakika)
CHANEL https://www.youtube.com/watch?v=2G88zqPxJ00 (2:57 dakika)
https://www.youtube.com/watch?v=Sq6vqY7tWuU (3:09 dakika)
https://www.youtube.com/watch?v=tGpLB6fpKuM (3:28 dakika)
https://www.youtube.com/watch?v=4RI-dBu-Mm4 (1:51 dakika)
|
3) |
Atölye çalışması
3 Desteli Oyun
Kendini Tanıma Tuvali
Dersten Önce İzlenmesi Gerekenler:
Jobs (2013) https://www.youtube.com/watch?v=vALEFaBENYY (2 saat) |
4) |
İnşa Etmek için mi Doğdunuz?
Dersten Önce Okunması Gerekenler: (eğitimci tarafından dağıtılacaktır)
Gallup Born to Build Parts (“What are you building?” & “The Builder’s Mindset”)
Örnek Rapor |
5) |
Bir marka oluşturmak için gerekenler nelerdir? Neden bir marka oluşturursunuz?
İş Fikri
Markalaşma Süreci ile Karlılık, Markanın Olmazsa Olmazları
Kuşak Değişimi, Tüketici Davranışlarını Etkileyen Yükselen Trendler ve Değişen Satın Alma Kriterleri
Dersten Önce İzlenmesi Gerekenler:
So who is this Elon Musk guy: https://www.youtube.com/watch?v=hQXLrPlcbeo (15:38 dakika)
It will give you goosebumps: https://www.youtube.com/watch?v=t1XCzWlYWeA (6:31 dakika)
Elon Musk’s Daily Schedule: https://www.youtube.com/watch?v=9WBAduCwpYo (9:31 dakika)
How Elon Musk Got $126 Billion Richer In A Single Year: https://www.youtube.com/watch?v=esGgOycoHyw (3:36 dakika)
|
6) |
Bir marka oluşturmaya başlamadan önce atılacak ilk adımlar nelerdir?
İlerlemeden önce neyi netleştirmelisiniz?
Pazar ve Rakip Analizleri
Marka amacı, vaadi, değerleri
10 Adımlı Marka Geliştirme Stratejisi
Sermaye, mevcut sermaye, bütçe
Tedarik planlaması
Operasyonel süreçler ve sorumlular
Pazarlama planı
Dersten Önce İzlenmesi Gerekenler:
NETFLIX:https://www.youtube.com/watch?v=qYqrTTXmHaE (2:56 dakika)
SHOPIFY:https://youtu.be/6HOVX0wQOFY (6:08 dakika)
Syrup 2013 https://www.youtube.com/watch?v=7TxYZW-mQG0 (1,5 saat)
|
7) |
Markanın büyümesini/sürdürülmesini sağlamak için hangi konular gözden geçirilmelidir?
Marka imajı, değerleri, kişiliği
Marka iletişimi
Güncel kalma
Ürün/Hizmet ve Deneyim
Müşteri Odaklılık
Operasyonel Verimlilik
80/20 Kuralı
Dersten Önce İzlenmesi Gerekenler:
LULULEMON:https://www.youtube.com/watch?v=98KPfTDMCbA&t=7s (36:36 dakika) |
8) |
Konuk Konuşmacı (Feride Tansug, L’Appart PR Kurucu Ortak & Genel Müdür ) |
9) |
Sunum |
10) |
Hangi zorluklarla karşılaşırdınız/ karşılaşacaksınız? |
11) |
Başarılı kurucuların sahip olması/geliştirmesi gereken yetkinlikler nelerdir?
Dersten Önce Dinlenmesi Gerekenler:
Bünyamin Aydın Her Gün Mutlaka Ne Yapar? Spotify podcast (8 dakika)
Simon Sinek's Advice https://www.youtube.com/watch?v=4oN5JShOs2I (13:48 dakika)
|
12) |
Konuk Konuşmacı (Bunyamin Aydin, Les Benjamins'ın Kurucusu ve Yaratıcı Direktörü) |
13) |
Konuk Konuşmacı |
14) |
Mevcut bir kurumsal yapıda yeni bir marka oluşturma
Kontrol listesi |
15) |
Final dönemi |
16) |
Final dönemi |