School/Faculty/Institute | Faculty of Economics, Administrative and Social Sciences | |||||
Course Code | MGMT 438 | |||||
Course Title in English | Business Intelligence (BI) and Artificial Intelligence (AI) in Managerial Issues | |||||
Course Title in Turkish | Yönetimsel Karar Alma ve Pazarlama Analizlerde İş Zekası (BI) ve Yapay Zeka (AI) Kullanımı | |||||
Language of Instruction | EN | |||||
Type of Course | Flipped Classroom | |||||
Level of Course | Introductory | |||||
Semester | Fall | |||||
Contact Hours per Week |
|
|||||
Estimated Student Workload | 134 hours per semester | |||||
Number of Credits | 5 ECTS | |||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | |||||
Pre-requisites | None | |||||
Co-requisites | None | |||||
Expected Prior Knowledge | None | |||||
Registration Restrictions | Only undergraduate students | |||||
Overall Educational Objective | To acquire an end-to-end overview of the fundamentals of business intelligence and artificial intelligence in marketing, product and retail management, and gain knowledge of analytical environment and analytical tools for making strategic marketing decisions. | |||||
Course Description | Digitalization and big data have created a data driven world. Following a successful business or academic career is very related with one’s power on data. This course provides students to understand world of analytics, to develop analytical point of view and to learn the international language of digitalized world. Students learn about fundamentals of business intelligence and artificial intelligence in marketing, product and retail management. Learning the analytical tools and their usage in business analytics, students improve their capacity in business decision making. The provided skills are all essential for all areas of a successful business career. The course also provides the base of analytical skills for an academic career. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) İZ ve YZ için temel analitik araçları tanımak 2) BI ve AI tekniklerini iş karar alma sürecine uygulamak 3) İşletmenin ihtiyaç duyduğu gösterge panellerinin tasarımında ve doğru analitik yaklaşımlarda aktif rol oynamak 4) Başarının bir işareti olarak şirkette mevcut teknikleri daha verimli bir şekilde kullanmak 5) Veri odaklı pazarlama ve iş planları tasarlamak 6) İş APG'lerini etkin bir şekilde takip etmek |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
---|---|---|---|---|---|---|
1) Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular. | ||||||
2) Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||
3) Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir. | ||||||
4) Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. | ||||||
5) Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar. | ||||||
6) Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur. | ||||||
7) Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir. | ||||||
8) Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır. | ||||||
9) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
10) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. | ||||||
11) Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur. | ||||||
12) Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular. | S | |
2) | Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular. | N | |
3) | Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir. | N | |
4) | Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. | S | |
5) | Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar. | N | |
6) | Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur. | N | |
7) | Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir. | N | |
8) | Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır. | N | |
9) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | S | |
10) | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. | H | |
11) | Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur. | N | |
12) | Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur. | N |
Prepared by and Date | FATMA GÜL BİÇER , August 2021 |
Course Coordinator | CEYHAN MUTLU |
Semester | Fall |
Name of Instructor | Öğr. Gör. FATMA GÜL BİÇER |
Hafta | Konu |
1) | Ders Tanıtımı ve Genel Bakış İZ'sına Giriş |
2) | Bilişsel İşletmeler için İş Zekası ve Büyük Veri |
3) | İZ'sının Stratejik Önemi, İZ ile İş Stratejisi Belirleme, İZ Projesi Geliştirme |
4) | İZ Fırsatlarına Öncelik Verme, İZ Süreci İyileştirme ve Karar Alma |
5) | İZ Veri Modelleme |
6) | İZ Rapor Tasarımı ve İZ Araçlarına Genel Bakış |
7) | İş Zekasını Geliştirme: APG'leri, Çevik Metodolojiler ve Veriye Dayalı Karar Alma |
8) | Arasınav |
9) | Yapay Zeka ve İş Zekası ile İlişkisine Genel Bakış Yapay Zeka (YZ) Sistemlerine Giriş |
10) | Verinin Doğası: Gelişmiş İstatistiksel Modelleme ve Görselleştirme |
11) | Tahmini Analitik/Makine Öğrenmesi, Derin Öğrenme ve Bilişsel Hesaplama: Veri madenciliği süreci, yöntemleri ve algoritmaları |
12) | Öngörücü Analitik ve Büyük Veri: Optimizasyon ve Simülasyon |
13) | Dijital liderlik: Karar Alma ve İş Uygulamaları, Yapay Zeka benimseme stratejileri |
14) | Ödev Dönemi Teslim Tarihi ve Sunum (İZ ve YZ uygulamaları) |
15) | Final Sınav Dönemi |
16) | Final Sınav Dönemi |
Required/Recommended Readings | Required: Steve Williams (2016). Big Data Analytics: A General Management Perspective (1st Edition). Morgan Kaufmann. Ramesh Sharda, Dursun Delen, Efraim Turban (2021) Analytics, Data Science, & Artificial Intelligence: Systems for Decision Support (11th Edition) Asim Abdel Rahman El Sheikh and Mouhib Alnoukari (2012). Business Intelligence and Agile Methodologies for Knowledge-Based Organizations: Cross-Disciplinary Applications. IGI Global. Recommended: Rick Sherman (2015). Business Intelligence Guidebook from Data Integration to Analytics. Morgan Kaufmann. Swain Scheps (2008). Business Intelligence for Dummies. Published by Wiley Publishing, Inc. Rajendra Akerkar (2019). Artificial Intelligence for Business. Springer International Publishing AG. Bhuvan Unhelkar and Tad Gonsalves (2021). Artificial Intelligence for Business Optimization: Research and Applications (1st Edition). CRC Press. | ||||||||||||||||||
Teaching Methods | Flipped learning | ||||||||||||||||||
Homework and Projects | Term team project | ||||||||||||||||||
Laboratory Work | None | ||||||||||||||||||
Computer Use | Personal computer for learning materials and project preparation. Since course is designed for business analytics, not IT purposes, class will not include data warehouse studies through coding for both building and mining. | ||||||||||||||||||
Other Activities | None | ||||||||||||||||||
Assessment Methods |
|
||||||||||||||||||
Course Administration |
bicerg@mef.edu.tr In this course, active participation is key to learning and applying. Thus the grading of the class participation will be done based on the quality of active student participation and contribution to in-class activities. Students are expected to attend all sessions and be in class on time. When they can not attend due to a sickness (which should require a report from a full facility hospital) or an excuse accepted my MEF regulations, they should inform the instructors by mail. As the feedback and questions are very valuable for making the course a distinctive learning experience, students may visit the instructors during office hours or send e mails, for any course related issues. Academic dishonesty and plagiarism will be subject to the YÖK disciplinary regulation. |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 3 | 1 | 84 | ||
Proje | 2 | 5 | 3 | 3 | 22 | ||
Ara Sınavlar | 2 | 3 | 3 | 12 | |||
Final | 2 | 5 | 3 | 16 | |||
Total Workload | 134 | ||||||
Total Workload/25 | 5.4 | ||||||
ECTS | 5 |