School/Faculty/Institute |
Faculty of Economics, Administrative and Social Sciences |
Course Code |
PHIL 208 |
Course Title in English |
The Philosophical Problem of Evil |
Course Title in Turkish |
Felsefi Açıdan Kötülük Problemi |
Language of Instruction |
EN |
Type of Course |
Flipped Classroom |
Level of Course |
Introductory |
Semester |
Fall |
Contact Hours per Week |
Lecture: 3 |
Recitation: None |
Lab: None |
Other: None |
|
Estimated Student Workload |
140 hours per semester |
Number of Credits |
5 ECTS |
Grading Mode |
Standard Letter Grade
|
Pre-requisites |
None |
Co-requisites |
None |
Expected Prior Knowledge |
None |
Registration Restrictions |
Only Undergraduate Students |
Overall Educational Objective |
To engage with the philosophical thinking and the history of philosophy through the concept of evil. |
Course Description |
This course examines the concept of evil through different philosophical approaches on the development of western philosophy. We will analyze how this problem has been handled, from Plato to Kant. Students will be introduced to the philosophical thinking and the fundamental concepts of ethics (moral philosophy) and philosophy of religion |
Course Learning Outcomes and Competences
Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) Felsefi düşünceye güvenmek
2) Ahlak ve din felsefesinin temel kavramlarını anlamak
3) İngilizceyi anlama ve bilimsel bir şekilde iletişim kurma konusunda kendine güvenmek
4) Yeni araştırma fikirleri yaratmak ve felsefi tartışmalarda kendi düşüncelerinizi ifade etmek
5) Kötülük kavramını farklı felsefi yaklaşımlarla tartışmak
|
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1) Ekonomi konusunda geniş bir anlayışa sahip olup, diğer sosyal bilimler ve matematikle derin bir etkileşime sahip olmak. |
|
|
|
|
|
2) Farklı ekonomi alanlarının etkileşimlerini anlama konusunda bilgi ve beceriler sergilemek |
|
|
|
|
|
3) Mikroekonomik ve makroekonomik teoriyi anlamak |
|
|
|
|
|
4) Ekonomik kavramları karmaşık sorunları çözmek ve karar verme yeteneğini geliştirmek için uygulamak. |
|
|
|
|
|
5) Farklı ekonomik sistemleri analiz etmek için nicel teknikler kullanmak. |
|
|
|
|
|
6) Teorik bilgileri, Türk ve küresel ekonomilere ilişkin sorunları analiz etmek için uygulamak. |
|
|
|
|
|
7) Ekonomik verileri işlemek ve değerlendirmek için istatistiksel araçlar ve yaygın yazılım programları konusunda yetkinlik göstermek. |
|
|
|
|
|
8) Ekonomik analizin tüm aşamalarında - veri toplama, yorumlama ve bulguları yayma - bilimsel ve etik değerlere göre davranmak. |
|
|
|
|
|
9) Bilimsel bilgileri alışverişinde yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanmak (en az CEFR B2 seviyesinde). |
|
|
|
|
|
10) Bireysel ve profesyonel etik davranış sergiler ve sosyal sorumluluk taşımak. |
|
|
|
|
|
11) Yüksek derecede özerklikle daha ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergilemek. |
|
|
|
|
|
Relation to Program Outcomes and Competences
N None |
S Supportive |
H Highly Related |
|
|
|
|
Program Outcomes and Competences |
Level |
Assessed by |
1) |
Ekonomi konusunda geniş bir anlayışa sahip olup, diğer sosyal bilimler ve matematikle derin bir etkileşime sahip olmak. |
N |
|
2) |
Farklı ekonomi alanlarının etkileşimlerini anlama konusunda bilgi ve beceriler sergilemek |
N |
|
3) |
Mikroekonomik ve makroekonomik teoriyi anlamak |
N |
|
4) |
Ekonomik kavramları karmaşık sorunları çözmek ve karar verme yeteneğini geliştirmek için uygulamak. |
N |
|
5) |
Farklı ekonomik sistemleri analiz etmek için nicel teknikler kullanmak. |
N |
|
6) |
Teorik bilgileri, Türk ve küresel ekonomilere ilişkin sorunları analiz etmek için uygulamak. |
N |
|
7) |
Ekonomik verileri işlemek ve değerlendirmek için istatistiksel araçlar ve yaygın yazılım programları konusunda yetkinlik göstermek. |
N |
|
8) |
Ekonomik analizin tüm aşamalarında - veri toplama, yorumlama ve bulguları yayma - bilimsel ve etik değerlere göre davranmak. |
N |
|
9) |
Bilimsel bilgileri alışverişinde yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanmak (en az CEFR B2 seviyesinde). |
S |
Sınav,Sunum
|
10) |
Bireysel ve profesyonel etik davranış sergiler ve sosyal sorumluluk taşımak. |
N |
|
11) |
Yüksek derecede özerklikle daha ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergilemek. |
S |
Sınav,Derse Katılım
|
Prepared by and Date |
SENA CÜRE ACER , December 2023 |
Course Coordinator |
SENA CÜRE ACER |
Semester |
Fall |
Name of Instructor |
Öğr. Gör. İREM ÖZHAMARATLI AKAY |
Course Contents
Hafta |
Konu |
1) |
Derse giriş. Felsefede kötülük sorunu nedir? |
2) |
Antik Yunan Bakış Açısı: Kötülük cehaletin bir sonucudur (Plato) |
3) |
Antik Yunan Bakış Açısı: Aristotle |
4) |
Epikür |
5) |
Hıristiyanlıkta kötülük sorunu; Günah, özgür irade (liberum arbitrium), sorumluluk |
6) |
Teolojik Bir Bakış Açısı: St Augustine |
7) |
Teolojik Bir Bakış Açısı: Thomas Aquinas |
8) |
Tekrar |
9) |
Kötülüğe dair modern bir bakış açısı |
10) |
Descartes |
11) |
Leibniz |
12) |
Kant |
13) |
Modern felsefeden çağdaş felsefeye: Problem değerlendirmesi |
14) |
Tekrar |
15) |
Final Sınavı Dönemi |
16) |
Final Sınavı Dönemi |
Required/Recommended Readings | List of readings and indication whether they are required or recommended. |
Teaching Methods | Each lecture will begin with a presentation of a given subject, either by professor or a student. This presentation will typically lead into a class discussion. Group work and various exercises where students can elaborate upon their views and arguments based on the lecture and/or discussion in class will also form a vital element in this class.
I expect the students to have done the necessary reading in order to participate in an open and engaged discussion about the given subjects. Students are also encouraged to discuss works presented in class that they have not necessarily prepared for in advance. I also expect students to draw upon personal aesthetic experiences and discuss these in a reflective, analytical, and critical manner.
Students are expected to bring the text and reading notes as well as questions to class. It is crucial to be able to analyze and criticize the argument put forth in the reading. Sharing a merely intuitive and personal opinion can be a useful starting-point, but is not sufficient. Students must be able to relate their points of view to an academic and research- based argument. Overall grades will depend on engaged, informed, and highly active participation in class discussion. I strongly emphasize them to be critical in discussions and encourage them to contradict what I am saying or present a different perspective on the topic that are discussed.
|
Homework and Projects | A final paper and an oral presentation. |
Laboratory Work | None |
Computer Use | None |
Other Activities | Students are expected to complete the readings before each meeting, and to participate in each week’s discussion. Each student is required to bring questions on class meetings. Those questions should be within the subject of the related readings for the week. It’s upon them to choose the problematic of the week, but it should be a question on which a quality debate can take place. |
Assessment Methods |
Assessment Tools |
Count |
Weight |
Devam |
14 |
% 20 |
Sunum |
1 |
% 30 |
Final |
1 |
% 50 |
TOTAL |
% 100 |
|
Course Administration |
acers@mef.edu.tr
Attendance at all classes is mandatory. Students arriving late or unprepared will be barred from that class, which will impact upon their continuous assessment grade.
Students must provide a legitimate, acceptable and documented excuse for missing a scheduled exam. There will be a make-up exam if students miss the midterm. Make-up exams could be in a different format than midterm or final exam.
Students are expected to treat university personnel and to one another respectfully at all times; this includes showing respect for class content and for others’ opinions.
The commitment of acts of cheating, lying, and deceit in any of their diverse forms such as plagiarism, and copying during examinations is dishonest and will not be tolerated. Academic dishonesty and plagiarism: YÖK Disciplinary Regulation. |