School/Faculty/Institute Faculty of Economics, Administrative and Social Sciences
Course Code PSYC 325
Course Title in English Parenting
Course Title in Turkish Ebeveynlik
Language of Instruction EN
Type of Course Flipped Classroom
Level of Course Intermediate
Semester Spring
Contact Hours per Week
Lecture: 3 Recitation: 0 Lab: 0 Other: 0
Estimated Student Workload 145 hours per semester
Number of Credits 6 ECTS
Grading Mode Standard Letter Grade
Pre-requisites PSYC 208 - Adult Psychopathology | PSYC 301 - Child and Adolescent Psychopathology
Co-requisites None
Expected Prior Knowledge Adult psychopathology or Child and adolescent psychopathology
Registration Restrictions Only Undergraduate Students
Overall Educational Objective To become familiar with the theoretical background for parenting science, to be able to use self-reflection techniques and groupwork, to integrate the practical information to daily and professional lives.
Course Description The main focus of the course is to read, evaluate and critically discuss relevant theories, reviews, scientific studies, cases and have an in-depth understanding of some selected topics related to parenting. Throughout the course, students are expected to read/discuss various research papers and at the end, to prepare an informative leaflet for parents which addresses an important issue on the topic.

Course Learning Outcomes and Competences

Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) Ebeveynlikle ilgili güncel konuları tanımlamak
2) Ebeveynliği klinik açıdan incelemek için kullanılan bilimsel ve istatistiksel yöntemleri anlamak
3) Alanla ilgili kilit noktaları anlamak
4) Ebeveynliğin nesiller arası aktarımını ve bunun benzer konular ile psikolojik belirtiler üzerindeki etkilerini anlamak
5) Teorik bilgiyi uygulamak
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes 1 2 3 4 5
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi.
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi.
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği.
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi.
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi.
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması.
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme.
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi.
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme.
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme.
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi.
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi.
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme.

Relation to Program Outcomes and Competences

N None S Supportive H Highly Related
     
Program Outcomes and Competences Level Assessed by
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. S Sınav
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. S Ödev,Proje,Sunum
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. H Derse Katılım,Proje,Sunum
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. N
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. S Proje,Sunum
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. S Derse Katılım,Proje,Sunum
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. H Ödev,Proje,Sunum
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. H Derse Katılım,Proje,Sınav,Sunum
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. S Derse Katılım,Ödev,Proje,Sunum
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. H Derse Katılım,Ödev,Proje,Sunum
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. H Ödev,Proje
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. H Proje,Sunum
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. H Proje,Sunum
Prepared by and Date SENA CÜRE ACER , October 2024
Course Coordinator SENA CÜRE ACER
Semester Spring
Name of Instructor

Course Contents

Hafta Konu
1) Derse giriş
2) Ebeveynlik kavramları
3) Ebeveynlik kavramları
4) Ebeveynlik araştırmaları: İkili analiz ve aracı değişken modelleri
5) Ebeveynliğin nesiller arası aktarımı
6) Ebeveynliği psikolojik belirtilerle nasıl ilişkilendiririz?
7) Yansıtma Ödevi
8) Koruyucu Ruh Sağlığı Ölçümleri kapsamında Sağlıklı Ebeveynlik Uygulamalı Programları
9) Olumsuz Çocukluk Çağı Deneyimleri ve Travma
10) Ebeveynlik ve Teknoloji
11) Evebeynlik ve kardeş meseleleri
12) Sunumlar
13) Sunumlar
14) Özet ve geri bildirim
15) Final sınavı dönemi
16) Final sınavı dönemi
Required/Recommended ReadingsReadings will be shared at least one week before each class.
Teaching MethodsIn this course, the instructor presents parenting theories, provides students with relevant reading materials, and guides them through discussions of various examples and cases in light of the materials. The course includes lectures, discussions, and group work.
Homework and ProjectsStudents are expected to be prepared for each week’s material before coming to class (e.g., by reading assigned articles or watching relevant videos). In addition, students will prepare an informative leaflet intended for parents.
Laboratory WorkNone
Computer UseThe students are expected to use computer (MS Office, Canva, etc.) to prepare booklets and presentations.
Other ActivitiesStudents are expected to complete the assigned readings before each class session and to engage actively in discussions reflecting on those materials.
Assessment Methods
Assessment Tools Count Weight
Devam 14 % 10
Ödev 1 % 10
Sunum 1 % 10
Projeler 1 % 15
Rapor Teslimi 1 % 20
Final 1 % 35
TOTAL % 100
Course Administration acers@mef.edu.tr

Instructor’s e-mail address: acers@mef.edu.tr Attendance at all classes is mandatory. Students arriving later than 15 minutes or unprepared will be barred from that class, which will impact upon their continuous assessment grade. Students are expected to treat university personnel and one another respectfully at all times; this includes showing respect for class content and for others’ opinions. Academic dishonesty and plagiarism: YÖK Disciplinary Regulation.

ECTS Student Workload Estimation

Activity No/Weeks Hours Calculation
No/Weeks per Semester Preparing for the Activity Spent in the Activity Itself Completing the Activity Requirements
Ders Saati 14 2 3 70
Sunum / Seminer 1 12 2 1 15
Proje 1 12 2 1 15
Ödevler 1 12 2 2 16
Rapor Teslimi 1 6 3 3 12
Final 1 15 2 17
Total Workload 145
Total Workload/25 5.8
ECTS 6