School/Faculty/Institute Faculty of Economics, Administrative and Social Sciences
Course Code IR 435
Course Title in English Major Issues in World Politics
Course Title in Turkish Dünya Siyasetinde Temel Konular
Language of Instruction EN
Type of Course Flipped Classroom
Level of Course Introductory
Semester Fall
Contact Hours per Week
Lecture: 3 Recitation: 0 Lab: 0 Other: 2
Estimated Student Workload 134 hours per semester
Number of Credits 5 ECTS
Grading Mode Standard Letter Grade
Pre-requisites None
Co-requisites None
Expected Prior Knowledge None
Registration Restrictions Only Undergraduate Students
Overall Educational Objective To gain an overview on the theoretical and empirical study of the major issues in world politics.
Course Description The purpose of this course is to provide students with a comprehensive understanding of major contemporary issues and theories on world politics. The course has a holistic approach to world politics, where the major themes of international relations and comparative politics will be frequently assisted by theoretical interventions from sociology, political economy, gender studies, and philosophy, among others. Our theoretical debates will be further supported by up-to-date case studies each week. The knowledge-centered teaching component of the course will be complemented by a skills-centered approach, where students will practice putting together the learned conceptual tools, theories, and empirical knowledge to produce short academic and policy-oriented writing assignments on current issues afflicting the world.

Course Learning Outcomes and Competences

Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) Dünya siyasetini etkileyen başlıca sorunların karmaşıklığını tanımlamak ve analiz etmek
2) Dünya siyaseti üzerine sağlam bir tartışmanın temeli olarak bir dizi farklı teorik merceği uygulamak; dünya siyasetinin incelenmesi için gerekli olan analitik, veri toplama ve araştırma becerilerinin bir ön setini uygulamak
3) akademik, politika ve siyasi çözüm odaklı güncel küresel politika konularıyla ilgilenmek
4) Gelecekteki ilgili çalışmalar için sosyal bilim yazma becerilerinin yeni biçimlerini kullanmak.
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes 1 2 3 4
1) Günümüz Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler konularını anlamak ve etkili bir şekilde değerlendirmek için gerekli olan yeterli siyasi tarih bilgisi.
2) Sosyal ve davranış bilimleri alanlarında var olan temel kavramları ve bu kavramlar arasındaki ilişkiyi anlama.
3) Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanındaki temel teorileri analiz etme ve bu teorilerin pratikteki yansımalarını değerlendirme yeteneği.
4) Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkilerdeki teorilerin ve gelişmelerin farklı yönlerini hem bireysel olarak hem de sınıf içi tartışmalar sırasında grup çalışmaları kapsamında eleştirel bir şekilde tartışma yeteneği.
5) Uluslararası alanda meydana gelen gelişmeler hakkında bağımsız olarak veya bir ekip ile araştırma yapma, dış politika analizleri yapma, araştırmaya dayalı çatışma çözüm modelleri geliştirme ve bilgisayar ve ilgili yazılımları kullanarak kapsamlı raporlar hazırlama yeteneği.
6) Lisans eğitimi sırasında edinilen alan bilgisi ve becerileri kullanarak kararlar alma ve bu kararları uygulama yeteneği.
7) Bilimsel düşünce ile etik davranış arasındaki ilişkileri tanıma; farklı fikirleri, ideolojileri ve inanç sistemlerini hoşgörüyle karşılayıp uygun şekilde savunmaya özen gösterme yeteneği.
8) Lisans eğitimi sırasında edinilen farklı kültürler, toplumlar, siyasi sistemler bilgisi ve dil becerileri sayesinde uluslararası kurumlarda ve çok kültürlü ortamlarda çalışma yeteneği.
9) Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler konularında meslektaşlarıyla tartışacak düzeyde, en az B2 seviyesinde İngilizce dil becerilerini ve günlük hayatta iletişim kuracak düzeyde, en az A2 seviyesinde ikinci bir yabancı dil becerilerini sergileme yeteneği.
10) Yaşam boyu öğrenmeyi sürdürme ve yurt içi ve yurt dışındaki akademik kurumlarda Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler ile diğer sosyal bilimler disiplinlerinde ileri düzey/lisansüstü çalışmalar yapma yeteneği.

Relation to Program Outcomes and Competences

N None S Supportive H Highly Related
     
Program Outcomes and Competences Level Assessed by
1) Günümüz Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler konularını anlamak ve etkili bir şekilde değerlendirmek için gerekli olan yeterli siyasi tarih bilgisi. N
2) Sosyal ve davranış bilimleri alanlarında var olan temel kavramları ve bu kavramlar arasındaki ilişkiyi anlama. H Ödev
3) Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanındaki temel teorileri analiz etme ve bu teorilerin pratikteki yansımalarını değerlendirme yeteneği. H Sınav
4) Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkilerdeki teorilerin ve gelişmelerin farklı yönlerini hem bireysel olarak hem de sınıf içi tartışmalar sırasında grup çalışmaları kapsamında eleştirel bir şekilde tartışma yeteneği. H Ödev,Sınav
5) Uluslararası alanda meydana gelen gelişmeler hakkında bağımsız olarak veya bir ekip ile araştırma yapma, dış politika analizleri yapma, araştırmaya dayalı çatışma çözüm modelleri geliştirme ve bilgisayar ve ilgili yazılımları kullanarak kapsamlı raporlar hazırlama yeteneği. H Ödev
6) Lisans eğitimi sırasında edinilen alan bilgisi ve becerileri kullanarak kararlar alma ve bu kararları uygulama yeteneği. S Sınav
7) Bilimsel düşünce ile etik davranış arasındaki ilişkileri tanıma; farklı fikirleri, ideolojileri ve inanç sistemlerini hoşgörüyle karşılayıp uygun şekilde savunmaya özen gösterme yeteneği. H Proje
8) Lisans eğitimi sırasında edinilen farklı kültürler, toplumlar, siyasi sistemler bilgisi ve dil becerileri sayesinde uluslararası kurumlarda ve çok kültürlü ortamlarda çalışma yeteneği. S Ödev
9) Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler konularında meslektaşlarıyla tartışacak düzeyde, en az B2 seviyesinde İngilizce dil becerilerini ve günlük hayatta iletişim kuracak düzeyde, en az A2 seviyesinde ikinci bir yabancı dil becerilerini sergileme yeteneği. H Sınav
10) Yaşam boyu öğrenmeyi sürdürme ve yurt içi ve yurt dışındaki akademik kurumlarda Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler ile diğer sosyal bilimler disiplinlerinde ileri düzey/lisansüstü çalışmalar yapma yeteneği. H Sınav
Prepared by and Date EVRİM GÖRMÜŞ , January 2024
Course Coordinator EVRİM GÖRMÜŞ
Semester Fall
Name of Instructor Öğr. Gör. EZGİ UZUN

Course Contents

Hafta Konu
1) Küresel Trendleri Keşfetmek
2) Çoklu Moderniteler Paradigması
3) Liberal Dünya Düzeni
4) Revizyonizm ve Entegrasyon Arasındaki Yükselen Güçler
5) Çin Modeli
6) Geleneksel Savaş ve Güvenlik Anlayışlarının Ötesinde
7) Neoliberalizmin Krizi
8) Demokrasi, Popülizm ve Otoriterlik Türleri
9) Radikalleşme ve Aşırılık Biçimleri
10) Küresel Müşterekler ve İklim Değişikliği
11) Pandemi ve Sağlık Yönetimi
12) Zorla Yerinden Edilme ve Göç Toplumsal Cinsiyet
13) Uluslararası İlişkilerde 'Hakikat Sonrası"
14) Toplumsal Cinsiyet
15) Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi
16) Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi
Required/Recommended Readings Eisenstadt S.N. (1999) "Multiple Modernities in an Age of Globalization." In Grenzenlose Gesellschaft?. Eds. Hradil S., Traxler F VS. Verlag für Sozialwissenschaften, Honegger C., Wiesbaden, pp. 37-50. *Sudipta Kaviraj. (2002). "Modernity and Politics in India." in Multiple Modernities. ed. Schmuel N. Eisenstadt, London: Routledge, pp. 137-162. * Tu Weiming. (1999). "Implications of the Confucian East Asia." in Multiple Modernities. ed. Schmuel N. Eisenstadt, London: Routledge, pp. 195-218. *John Ikenberry. (2009). "Liberal Internationalism 3.0: America and the Dilemmas of Liberal World Order." Perspectives on Politics, Volume 7, Issue 1, pp. 71 - 87. *Constance Duncombe and Tim Dunne. (2018). "After Liberal World Order." International Affairs, Volume 94, Issue 1, pp. 25-42. *Naná De Graaff and Bastiaan Van Apeldoorn. (2018). "US-China relations and the liberal world order: contending elites, colliding visions?" International Affairs, Volume 94, Issue 1, pp. 113- 131. * Nick Bisley. (2017). "Rising Powers and the Return of Geopolitics." in Issues in 21st Century World Politics. eds. Mark Beeson and Nick Bisley. London: Palgrave MacMillan, pp. 9-23. *Miles Kahler. (2013). "Rising powers and global governance: negotiating change in a resilient status quo." International Affairs, Volume 89, Issue 3, pp. 711-729. *Steven Ward. (2017). Status and the Challenge of Rising Powers. Cambridge: Cambridge University Press, chapters 1-2. * Shaun Breslin. (2011). "The 'China model' and the global crisis: from Friedrich List to a Chinese mode of governance?" International Affairs, Volume 87, Issue 6, pp. 1323-1343. * Suisheng Zhao. (2010) "The China Model: can it replace the Western model of modernization?" Journal of Contemporary China, Volume 19, Issue 65, pp. 419-436. *Yiping Huang. (2016). "Understanding China's Belt & Road Initiative: Motivation, framework and assessment." China Economic Review, Volume 40, pp. 314-321. *Weidong Liu & Michael Dunford. (2016). "Inclusive globalization: unpacking China's Belt and Road Initiative.“ Area Development and Policy, Volume 1, Issue 3, pp. 323-340. *Herfried Münkler. (2005). The New Wars, Polity Press. Cambridge: Polity Press, chapters 1, 4, 5. *Mary Kaldor. (2013). "In defence of new wars." Stability: International Journal of Security and Development, 2 (1), pp. 1-16. *Mely Caballero-Anthony. "Understanding Non-Traditional Security." In An Introduction to Non- Traditional Security Studies. Los Angeles: Sage Publishing, pp. 3-20. *Shahar Hameiri and Lee Jones. (2013). "The Politics and Governance of Non-Traditional Security." International Studies Quarterly, Volume 57, Issue 3, pp. 462-473. * Gérard Duménil and Dominique Lévy. (2011). The Crisis of Neoliberalism. Boston: Harvard University Press, pp. 1-45. *Giulia Mennillo and Timothy J. Sinclair. (2017). "The Global Financial Crises." in Issues in 21st Century World Politics. eds. Mark Beeson and Nick Bisley. London: Palgrave MacMillan, pp. 157- 172. *N. Chorev and S. Babb. (2009). "The crisis of neoliberalism and the future of international institutions: A comparison of the IMF and the WTO." Theory and Society, Volume 38, pp. 459- 484. * Autocratization Turns Viral: Democracy Report 2021. (2021). V-Dem Institute, University of Gothenburg. Accessible at https://www.v-dem.net/media/filer public/74/8c/748c68ad-f224- 4cd7-87f9-8794add5c60f/dr 2021 updated.pdf. * Sarah Repucci and Amy Slipowitz. (2021). "Democracy Under Siege." Freedom House. Accessible at https://freedomhouse.org/report/freedom-world/2021/democracy-under-siege. *Rogers Brubaker. (2017). "Why Populism?" Theory and Society, volume 46, pp. 357-385. *A. Hadenius & J. Teorell. (2007). "Pathways from Authoritarianism." Journal of Democracy, Volume 18, Issue 1, pp. 143-157.
Teaching MethodsThe course format is designed to be a mixture of half-lecture and half-seminar. Each week, I will lecture for 1 hour on the assigned topic of the week to be followed by a 2 hours of in-class discussion. Students are expected to read each week's materials prior to the start of class and to proactively engage in class discussions
Homework and Projects3 Reaction papers, 1 Data Source Collection Assignment, 1 Policy Analysis Paper
Laboratory WorkNone
Computer UseNone
Other ActivitiesNone
Assessment Methods
Assessment Tools Count Weight
Devam 1 % 20
Projeler 6 % 80
TOTAL % 100
Course Administration gormuse@mef.edu.tr
01223953600
Academic Integrity is of utmost importance for this course. I check the Turnitin report of each assignment and conduct one-to-one interviews for papers which has academic integrity problems if necessary. Students who engage in any of the below-listed academic dishonesty behaviors for any submitted work will receive a 0 from that assignment. Any improper behavior, academic dishonesty or plagiarism is subject to the YÖK Disciplinary Regulation.

ECTS Student Workload Estimation

Activity No/Weeks Hours Calculation
No/Weeks per Semester Preparing for the Activity Spent in the Activity Itself Completing the Activity Requirements
Ders Saati 14 0 2 2 56
Proje 6 11 2 78
Total Workload 134
Total Workload/25 5.4
ECTS 5