School/Faculty/Institute Faculty of Education
Course Code PCG 436
Course Title in English Philosophy for/with Children
Course Title in Turkish Çocuklarla Felsefe
Language of Instruction EN
Type of Course Flipped Classroom
Level of Course Introductory
Semester Fall
Contact Hours per Week
Lecture: 3 Recitation: Lab: Other:
Estimated Student Workload 132 hours per semester
Number of Credits 5 ECTS
Grading Mode Standard Letter Grade
Pre-requisites None
Expected Prior Knowledge Non
Co-requisites None
Registration Restrictions Only undergraduate
Overall Educational Objective To learn principles and practices of the philosophical inquiry, methods for designing and facilitating P4wC inquiries, and carry out P4wC practice to the general curriculum.
Course Description This course is an introduction to Philosophy for/with Children. It does not presuppose any earlier knowledge of philosophy. The class covers three main topics within philosophical inquiry: (a) the principles and practices of the philosophical inquiry; (b) the methods for designing and facilitating P4wC inquiries; and (c) choosing suitable stimuli & questions and carrying the P4wC practice to the general curriculum.
Course Description in Turkish Bu ders Çocuklar İçin/Çocuklarla Felsefeye giriş niteliğindedir. Öğrencilerin herhangi bir felsefe önbilgisi taşıması gerekmemektedir. Ders, felsefi araştırma kapsamında üç ana konuyu kapsar: (a) felsefi araştırmanın ilkeleri ve uygulamaları; (b) P4wC sorgulamalarını tasarlama ve kolaylaştırma yöntemleri; ve (c) uygun uyaranları ve soruları seçmek ve P4wC uygulamasını genel müfredata taşımak.

Course Learning Outcomes and Competences

Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) Introduction to P4wC-The History and the Basics
2) Main Branches of Philosophy
3) Philosophical Enquiry Method
4) Finding Philosophical Questions
5) Socratic Dialogue
6) Thinking Games
7) Educational Philosophy
8) Questioning for Philosophical Enquiry
9) Enquiry Management/Facilitation
10) Exploring Different Enquiry Models Worldwide
11) Designing P4C Enquiries
12) Philosophy with Picture Books
13) Enquiry Practice with Picture Books
14) Philosophy with Various Stimuli
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi.
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi.
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği.
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi.
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi.
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması.
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme.
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi.
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme.
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme.
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi.
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi.
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme.

Relation to Program Outcomes and Competences

N None S Supportive H Highly Related
     
Program Outcomes and Competences Level Assessed by
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. N
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. N
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. H Exam,HW,Participation
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. N
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. N
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. N
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. N
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. N
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. S Participation
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. S HW,Participation
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. N
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. S Exam,HW
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. H Exam,HW
Prepared by and Date TUĞÇE BÜYÜKUĞURLU , January 2024
Course Coordinator MELİKE ACAR
Semester Fall
Name of Instructor

Course Contents

Hafta Konu
1) Introduction to P4wC-The History and the Basics
2) Main Branches of Philosophy
3) Philosophical Enquiry Method
4) Finding Philosophical Questions
5) Socratic Dialogue
6) Thinking Games
7) Educational Philosophy
8) Questioning for Philosophical Enquiry
9) Enquiry Management/Facilitation
10) Exploring Different Enquiry Models Worldwide
11) Designing P4C Enquiries
12) Philosophy with Picture Books
13) Enquiry Practice with Picture Books
14) Philosophy with Various Stimuli
15) Final week
16) Final week
Required/Recommended ReadingsWorley, P. (2010). The If Machine, Philosophical Enquiry In The Classroom. Continuum. Recommended Readings: Lipman, M.; Sharp, A.M.; Oscanyan, F.S. (1977). Philosophy In The Classroom, Temple University Press. Wartenberg, T. (2014). Big Ideas for Little Kids: Teaching Philosophy through Children's Literature. Rowman & Littlefield Publishers.
Teaching MethodsFlipped learning, face-to-face meetings
Homework and ProjectsMidterm as Homework (50%) Final Project (50%)
Laboratory Work
Computer Usenon
Other ActivitiesNon
Assessment Methods
Assessment Tools Count Weight
Ödev 1 % 50
Projeler 1 % 50
TOTAL % 100
Course Administration tugce@philotopia.com

Tuğçe Büyükuğurlu

ECTS Student Workload Estimation

Activity No/Weeks Hours Calculation
No/Weeks per Semester Preparing for the Activity Spent in the Activity Itself Completing the Activity Requirements
Ders Saati 14 2 3 2 98
Ödevler 2 15 2 34
Total Workload 132
Total Workload/25 5.3
ECTS 5