School/Faculty/Institute | Faculty of Engineering | ||||||||
Course Code | ME 482 | ||||||||
Course Title in English | Introduction to Rocket Propulsion | ||||||||
Course Title in Turkish | Roket İtkisine Giriş | ||||||||
Language of Instruction | EN | ||||||||
Type of Course | Ters-yüz öğrenme | ||||||||
Level of Course | Seçiniz | ||||||||
Semester | Fall | ||||||||
Contact Hours per Week |
|
||||||||
Estimated Student Workload | 148 hours per semester | ||||||||
Number of Credits | 6 ECTS | ||||||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | ||||||||
Pre-requisites |
THER 204 - Thermodynamics |
||||||||
Co-requisites | None | ||||||||
Expected Prior Knowledge | THER 204 Knowledge of basic thermodynamics | ||||||||
Registration Restrictions | Only undergraduate students | ||||||||
Overall Educational Objective | To acquire an introductory level theoretical background of both chemical and electric propulsion systems and the design aspects of chemical propulsion systems, and apply theoretical background to design a practical rocket system. | ||||||||
Course Description | This course provides a comprehensive introduction to rocket propulsion systems, and aims to provide research, development and testing methods of rocket motors. Theoretical background of both chemical and electric propulsion systems is introduced. Design aspects of chemical propulsion systems; solid, liquid and hybrid propulsion systems are presented in detail. This course also aims to introduce low-cost launch vehicle projects in the world while evaluating the cost of space missions. Economical and technical aspects of “Accessing Moon and Mars” is also evaluated. In addition, the challenges of propulsion system design will be introduced to students in theory through lectures and also in practice through a course project (Moon or Mars mission design) that involves the design of a rocket system for a realistic mission. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) İtki sistemleri ile ilgili sıkıştırılabilir akış problemlerini çözer. 2) Roket motorlarının itki gücünü ve performansını hesaplar. 3) Termokimya problemlerini, özellikle yakıt-oksitleyici yanması ile ilgili olanları, çözer. 4) Katı, sıvı ve hibrit itki sistemlerini sınıflandırır. 5) Vanalar, besleme sistemi ve bağlantı elemanları gibi gerçek bileşenler kullanarak laboratuvar ölçekli bir roket test tesisi tasarlar. 6) Yörünge mekaniği ile ilgili temel problemleri çözer. 7) Uzay misyonlarının maliyeti konusunda farkındalık gösterir. 8) Bir ekipte etkili bir şekilde çalışabilme yeteneğini gösterir. 9) Roket sistemleri üzerine makaleler ve proje raporları yazar ve sonuçlarını farklı kitlelere sunar. |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | |||||||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | |||||||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | |||||||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | |||||||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | |||||||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | |||||||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | |||||||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | |||||||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | |||||||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | |||||||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | |||||||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | |||||||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | N | |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | N | |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Sınav,Ödev,Derse Katılım |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | N | |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | N | |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | N | |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | N | |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Derse Katılım |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | Ödev,Derse Katılım |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | N | |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Sınav,Ödev |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Sınav,Ödev |
Prepared by and Date | CANFUAD DELALE , February 2024 |
Course Coordinator | CANFUAD DELALE |
Semester | Fall |
Name of Instructor | Öğr. Gör. OZAN KARA |
Hafta | Konu |
1) | Roket İtki Sistemlerine Giriş |
2) | Sıkıştırılabilir Akışların Tekrarı |
3) | Termodinamik ve Kimya Tekrarı |
4) | İtki Denklemi, Lüle Tasarımı, Roket Denklemi |
5) | Termokimya ve İtici Gazlar- Esaslar |
6) | Termokimya ve İtici Gazlar – NASA CEA Yazılımı |
7) | İtki Sistemlerinin Sınıflandırılması; Katı – Sıvı – Hibrit |
8) | Hibrit Roket İtki Sistemleri– Esaslar |
9) | Hibrit Roket İtki Sistemleri – Tasarım Konuları |
10) | Fırlatma Yörüngeleri |
11) | Roket Motoru Bileşenler, Tasarımı |
12) | Kimyasal Roket Kararlılığı |
13) | Uzay Endüstrisi – Düşük Maliyetli Fırlatma Araçları |
14) | Nucleer ve Elektriksel İtki |
15) | Final Sınavı Haftası |
16) | Final Sınavı Haftası |
Required/Recommended Readings | Rocket Propulsions Elements, George Sutton, Wiley Interscience Orbital Mechanics for Engineering Students, Elsevier. | ||||||||||||||||||
Teaching Methods | Flipped Learning | ||||||||||||||||||
Homework and Projects | none | ||||||||||||||||||
Laboratory Work | none | ||||||||||||||||||
Computer Use | none | ||||||||||||||||||
Other Activities | |||||||||||||||||||
Assessment Methods |
|
||||||||||||||||||
Course Administration |
delalec@mef.edu.tr 02123953651 Instructor’s office and phone number: A Block 5th floor, 0 212 395 36 51 office hours: Tuesday 14.00-15.00 email address: delalec@mef.edu.tr Rules for attendance: Minimum 70% attendance (in face to face education) is required. Missing a midterm: Provided that proper documents of excuse are presented, each missed midterm by the student will be given the grade of the final exam. No make-up will be given. A reminder of proper classroom behavior, code of student conduct: YÖK Disciplinary Regulation Statement on plagiarism: YÖK Disciplinary Regulation |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 1 | 3 | 56 | |||
Proje | 7 | 5 | 2 | 1 | 56 | ||
Ara Sınavlar | 2 | 4 | 2 | 12 | |||
Final | 3 | 5 | 2 | 1 | 24 | ||
Total Workload | 148 | ||||||
Total Workload/25 | 5.9 | ||||||
ECTS | 6 |