School/Faculty/Institute Graduate School
Course Code HUK 693
Course Title in English Doktora Tez
Course Title in Turkish Doktora Tez
Language of Instruction TR
Type of Course Lecture
Level of Course Advanced
Semester Bahar,Güz
Contact Hours per Week
Lecture: 3 Recitation: Lab: Other:
Estimated Student Workload 188 hours per semester
Number of Credits 120 ECTS
Grading Mode Standard Letter Grade
Pre-requisites None
Expected Prior Knowledge none
Co-requisites None
Registration Restrictions PhD Students Only
Overall Educational Objective The aim of the course is to transfer the knowledge, experience and experience of the supervisor faculty member in the scientific field, to provide the students with the ability to follow, evaluate and discuss the current literature and new developments related to the thesis topics, scientific ethics and work discipline.
Course Description The student at the dissertation stage manages the dissertation process by following scientific ethics and working methods with his/her supervisor. The current literature on the thesis topic is followed and discussed, the thesis plan and its content and scope are evaluated. The thesis is worked on until the student is ready to defend the thesis.
Course Description in Turkish Tez aşamasında olan öğrenci, danışmanı ile bilimsel etik ve bilimsel çalışma yöntemlerini takip ederek tez sürecini yönetir. Tez konusu ile ilgili güncel literatür takip edilir ve tartışılır, tez planı ve içeriği ile kapsamı değerlendirilir. Öğrencinin tezinin savunulacak duruma gelmesine kadar tez üzerinde çalışılır.

Course Learning Outcomes and Competences

Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) Özel hukuk alanında ve tez konusunda edindiği bilgileri uzmanlık düzeyinde yorumlayabilir, geliştirebilir ve bunları kullanabilir.
2) Bilgiye gereksinim duyar ve aradığı bilgiye ulaşabilir.
3) Tez konusu ile ilgili topladığı bilgileri sentezleyebilir, analiz edebilir ve yorumlayabilir.
4) Tez konusu ile ilgili verilerin toplayabilir, değerlendirebilir, yayınlayabilir, aşamalarında bilimsel ve etik değerleri gözetir.
5) Tez konusundaki bir problemi çözmek için yöntem kurgulayabilir, geliştirebilir, uygulayabilir ve sonuçları değerlendirebilir.
6) Tez konusundaki uygulamalarda karşılaşacağı sorunları, araştırma yöntemlerini kullanarak, yeni yaklaşımlar geliştirerek ve sorumluluk alarak çözebilir.
7) Tez konusundaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilir.
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes 1 2 3 4 5 6 7
1) 1. Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerine ait kavram, kurum ve yöntemlere ilişkin güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve bu kavram, kurum ve yöntemlere ilişkin yenilik içeren özgün tanım ve nitelemelere ulaşır.
2) 3. Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde edindiği araştırma ve/veya uzmanlık düzeyindeki bilgileri kuramsal ve sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır.
3) 4. Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde mevcut bir kavram ya da kurumu yeni bir düşünce, yaklaşım ya da yöntemle değerlendirir ya da yeni bir kavram ya da kurumu özgün bir bakış açısıyla araştırır, teşhis eder.
4) 2. Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerine ait kuram ve uygulamayı, edindiği araştırma ve/veya uzmanlık düzeyindeki bilgileri kullanarak analiz eder, değerlendirir ve buradan hareketle yeni ve özgün sonuç ve düşüncelere ulaşır.
5) 5. Kuramsal ve uygulamalı bilgilerden hareketle hukuk politikasına ilişkin çözüm önerileri geliştirir.
6) 6. Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde mevcut bir kavram ya da kurumu yeni bir düşünce, yaklaşım ya da yöntemle değerlendirir ya da yeni bir kavram ya da kurumu özgün bir bakış açısıyla araştıran özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek hukuk kuram ve uygulamasına katkıda bulunur.
7) 7. En az bir bilimsel makaleyi hukuk alanına özgü ulusal veya uluslararası hakemli ve/veya saygın dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek hukuk kuram ve uygulamasının gelişimine katkıda bulunur.
8) 8. Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde, yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak yeni düşünce ve yöntemler geliştirir.
9) 9. Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde uzman olan kişiler ile bu alanlara ilişkin konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar.
10) 10. Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurar ve tartışır.
11) 11- Hukuk kuram ve uygulamasından kaynaklanan ve toplumsal yaşamı etkileyen sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar.
12) 12- Hukukçu olmanın gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışını yaygınlaştırma ve topluma egemen kılma yolunda faaliyette bulunur.
13) 13- Hukuk alanındaki değerleri topluma tanıtarak, toplumda hukuk ve adalet bilincinin yerleşmesine ve bunun sürdürülebilmesi sürecine katkıda bulunur.

Relation to Program Outcomes and Competences

N None S Supportive H Highly Related
     
Program Outcomes and Competences Level Assessed by
1) 1. Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerine ait kavram, kurum ve yöntemlere ilişkin güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve bu kavram, kurum ve yöntemlere ilişkin yenilik içeren özgün tanım ve nitelemelere ulaşır. H Exam,Project
2) 3. Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde edindiği araştırma ve/veya uzmanlık düzeyindeki bilgileri kuramsal ve sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. S Exam,Project
3) 4. Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde mevcut bir kavram ya da kurumu yeni bir düşünce, yaklaşım ya da yöntemle değerlendirir ya da yeni bir kavram ya da kurumu özgün bir bakış açısıyla araştırır, teşhis eder. H Exam,Project
4) 2. Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerine ait kuram ve uygulamayı, edindiği araştırma ve/veya uzmanlık düzeyindeki bilgileri kullanarak analiz eder, değerlendirir ve buradan hareketle yeni ve özgün sonuç ve düşüncelere ulaşır. H Exam,Project
5) 5. Kuramsal ve uygulamalı bilgilerden hareketle hukuk politikasına ilişkin çözüm önerileri geliştirir. H Exam,Project
6) 6. Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde mevcut bir kavram ya da kurumu yeni bir düşünce, yaklaşım ya da yöntemle değerlendirir ya da yeni bir kavram ya da kurumu özgün bir bakış açısıyla araştıran özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek hukuk kuram ve uygulamasına katkıda bulunur. S Exam,Project
7) 7. En az bir bilimsel makaleyi hukuk alanına özgü ulusal veya uluslararası hakemli ve/veya saygın dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek hukuk kuram ve uygulamasının gelişimine katkıda bulunur. S Exam,Project
8) 8. Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde, yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. H Exam,Project
9) 9. Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde uzman olan kişiler ile bu alanlara ilişkin konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. H Exam,Project
10) 10. Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurar ve tartışır. S Exam,Project
11) 11- Hukuk kuram ve uygulamasından kaynaklanan ve toplumsal yaşamı etkileyen sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar. S Exam,Project
12) 12- Hukukçu olmanın gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışını yaygınlaştırma ve topluma egemen kılma yolunda faaliyette bulunur. H Exam,Project
13) 13- Hukuk alanındaki değerleri topluma tanıtarak, toplumda hukuk ve adalet bilincinin yerleşmesine ve bunun sürdürülebilmesi sürecine katkıda bulunur. H Exam,Project
Prepared by and Date ,
Course Coordinator AKTS1
Semester Bahar,Güz
Name of Instructor Prof. Dr. KADİR BERK KAPANCI

Course Contents

Hafta Konu
1) Öğrencinin tez danışmanı ile birlikte belirleyeceği konular
2) Topics to be determined by the student together with the thesis advisor
3) Öğrencinin tez danışmanı ile birlikte belirleyeceği konular
4) Öğrencinin tez danışmanı ile birlikte belirleyeceği konular
5) Öğrencinin tez danışmanı ile birlikte belirleyeceği konular
6) Öğrencinin tez danışmanı ile birlikte belirleyeceği konular
7) Öğrencinin tez danışmanı ile birlikte belirleyeceği konular
8) Öğrencinin tez danışmanı ile birlikte belirleyeceği konular
9) Öğrencinin tez danışmanı ile birlikte belirleyeceği konular
10) Öğrencinin tez danışmanı ile birlikte belirleyeceği konular
11) Öğrencinin tez danışmanı ile birlikte belirleyeceği konular
11) Öğrencinin tez danışmanı ile birlikte belirleyeceği konular
12) Öğrencinin tez danışmanı ile birlikte belirleyeceği konular
13) Öğrencinin tez danışmanı ile birlikte belirleyeceği konular
13) Öğrencinin tez danışmanı ile birlikte belirleyeceği konular
14) Öğrencinin tez danışmanı ile birlikte belirleyeceği konular
15) Tez Savunması
16) Doktora Tez Savunması
Required/Recommended ReadingsAll kinds of scientific sources related to the thesis subject.
Teaching MethodsLecture, Question and Answer, Discussion
Homework and Projects
Laboratory Work
Computer Use
Other Activities
Assessment Methods
Assessment Tools Count Weight
Projeler 1 % 50
Final 1 % 50
TOTAL % 100
Course Administration

ECTS Student Workload Estimation

Activity No/Weeks Hours Calculation
No/Weeks per Semester Preparing for the Activity Spent in the Activity Itself Completing the Activity Requirements
Ders Saati 14 2 3 2 98
Laboratuvar 7 0 2 1 21
Proje 3 10 1 1 36
Final 3 10 1 33
Total Workload 188
Total Workload/25 7.5
ECTS 120