School/Faculty/Institute | Graduate School | ||||||
Course Code | HUK 693 | ||||||
Course Title in English | Doktora Tez | ||||||
Course Title in Turkish | Doktora Tez | ||||||
Language of Instruction | TR | ||||||
Type of Course | Lecture | ||||||
Level of Course | Advanced | ||||||
Semester | Bahar,Güz | ||||||
Contact Hours per Week |
|
||||||
Estimated Student Workload | 188 hours per semester | ||||||
Number of Credits | 120 ECTS | ||||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | ||||||
Pre-requisites | None | ||||||
Expected Prior Knowledge | none | ||||||
Co-requisites | None | ||||||
Registration Restrictions | PhD Students Only | ||||||
Overall Educational Objective | The aim of the course is to transfer the knowledge, experience and experience of the supervisor faculty member in the scientific field, to provide the students with the ability to follow, evaluate and discuss the current literature and new developments related to the thesis topics, scientific ethics and work discipline. | ||||||
Course Description | The student at the dissertation stage manages the dissertation process by following scientific ethics and working methods with his/her supervisor. The current literature on the thesis topic is followed and discussed, the thesis plan and its content and scope are evaluated. The thesis is worked on until the student is ready to defend the thesis. | ||||||
Course Description in Turkish | Tez aşamasında olan öğrenci, danışmanı ile bilimsel etik ve bilimsel çalışma yöntemlerini takip ederek tez sürecini yönetir. Tez konusu ile ilgili güncel literatür takip edilir ve tartışılır, tez planı ve içeriği ile kapsamı değerlendirilir. Öğrencinin tezinin savunulacak duruma gelmesine kadar tez üzerinde çalışılır. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) Özel hukuk alanında ve tez konusunda edindiği bilgileri uzmanlık düzeyinde yorumlayabilir, geliştirebilir ve bunları kullanabilir. 2) Bilgiye gereksinim duyar ve aradığı bilgiye ulaşabilir. 3) Tez konusu ile ilgili topladığı bilgileri sentezleyebilir, analiz edebilir ve yorumlayabilir. 4) Tez konusu ile ilgili verilerin toplayabilir, değerlendirebilir, yayınlayabilir, aşamalarında bilimsel ve etik değerleri gözetir. 5) Tez konusundaki bir problemi çözmek için yöntem kurgulayabilir, geliştirebilir, uygulayabilir ve sonuçları değerlendirebilir. 6) Tez konusundaki uygulamalarda karşılaşacağı sorunları, araştırma yöntemlerini kullanarak, yeni yaklaşımlar geliştirerek ve sorumluluk alarak çözebilir. 7) Tez konusundaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilir. |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1) 1. Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerine ait kavram, kurum ve yöntemlere ilişkin güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve bu kavram, kurum ve yöntemlere ilişkin yenilik içeren özgün tanım ve nitelemelere ulaşır. | |||||||
2) 3. Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde edindiği araştırma ve/veya uzmanlık düzeyindeki bilgileri kuramsal ve sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. | |||||||
3) 4. Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde mevcut bir kavram ya da kurumu yeni bir düşünce, yaklaşım ya da yöntemle değerlendirir ya da yeni bir kavram ya da kurumu özgün bir bakış açısıyla araştırır, teşhis eder. | |||||||
4) 2. Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerine ait kuram ve uygulamayı, edindiği araştırma ve/veya uzmanlık düzeyindeki bilgileri kullanarak analiz eder, değerlendirir ve buradan hareketle yeni ve özgün sonuç ve düşüncelere ulaşır. | |||||||
5) 5. Kuramsal ve uygulamalı bilgilerden hareketle hukuk politikasına ilişkin çözüm önerileri geliştirir. | |||||||
6) 6. Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde mevcut bir kavram ya da kurumu yeni bir düşünce, yaklaşım ya da yöntemle değerlendirir ya da yeni bir kavram ya da kurumu özgün bir bakış açısıyla araştıran özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek hukuk kuram ve uygulamasına katkıda bulunur. | |||||||
7) 7. En az bir bilimsel makaleyi hukuk alanına özgü ulusal veya uluslararası hakemli ve/veya saygın dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek hukuk kuram ve uygulamasının gelişimine katkıda bulunur. | |||||||
8) 8. Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde, yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. | |||||||
9) 9. Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde uzman olan kişiler ile bu alanlara ilişkin konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. | |||||||
10) 10. Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurar ve tartışır. | |||||||
11) 11- Hukuk kuram ve uygulamasından kaynaklanan ve toplumsal yaşamı etkileyen sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar. | |||||||
12) 12- Hukukçu olmanın gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışını yaygınlaştırma ve topluma egemen kılma yolunda faaliyette bulunur. | |||||||
13) 13- Hukuk alanındaki değerleri topluma tanıtarak, toplumda hukuk ve adalet bilincinin yerleşmesine ve bunun sürdürülebilmesi sürecine katkıda bulunur. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | 1. Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerine ait kavram, kurum ve yöntemlere ilişkin güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve bu kavram, kurum ve yöntemlere ilişkin yenilik içeren özgün tanım ve nitelemelere ulaşır. | H | Exam,Project |
2) | 3. Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde edindiği araştırma ve/veya uzmanlık düzeyindeki bilgileri kuramsal ve sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. | S | Exam,Project |
3) | 4. Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde mevcut bir kavram ya da kurumu yeni bir düşünce, yaklaşım ya da yöntemle değerlendirir ya da yeni bir kavram ya da kurumu özgün bir bakış açısıyla araştırır, teşhis eder. | H | Exam,Project |
4) | 2. Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerine ait kuram ve uygulamayı, edindiği araştırma ve/veya uzmanlık düzeyindeki bilgileri kullanarak analiz eder, değerlendirir ve buradan hareketle yeni ve özgün sonuç ve düşüncelere ulaşır. | H | Exam,Project |
5) | 5. Kuramsal ve uygulamalı bilgilerden hareketle hukuk politikasına ilişkin çözüm önerileri geliştirir. | H | Exam,Project |
6) | 6. Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde mevcut bir kavram ya da kurumu yeni bir düşünce, yaklaşım ya da yöntemle değerlendirir ya da yeni bir kavram ya da kurumu özgün bir bakış açısıyla araştıran özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek hukuk kuram ve uygulamasına katkıda bulunur. | S | Exam,Project |
7) | 7. En az bir bilimsel makaleyi hukuk alanına özgü ulusal veya uluslararası hakemli ve/veya saygın dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek hukuk kuram ve uygulamasının gelişimine katkıda bulunur. | S | Exam,Project |
8) | 8. Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde, yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. | H | Exam,Project |
9) | 9. Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde uzman olan kişiler ile bu alanlara ilişkin konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. | H | Exam,Project |
10) | 10. Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurar ve tartışır. | S | Exam,Project |
11) | 11- Hukuk kuram ve uygulamasından kaynaklanan ve toplumsal yaşamı etkileyen sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar. | S | Exam,Project |
12) | 12- Hukukçu olmanın gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışını yaygınlaştırma ve topluma egemen kılma yolunda faaliyette bulunur. | H | Exam,Project |
13) | 13- Hukuk alanındaki değerleri topluma tanıtarak, toplumda hukuk ve adalet bilincinin yerleşmesine ve bunun sürdürülebilmesi sürecine katkıda bulunur. | H | Exam,Project |
Prepared by and Date | , |
Course Coordinator | AKTS1 |
Semester | Bahar,Güz |
Name of Instructor | Prof. Dr. KADİR BERK KAPANCI |
Hafta | Konu |
1) | Öğrencinin tez danışmanı ile birlikte belirleyeceği konular |
2) | Topics to be determined by the student together with the thesis advisor |
3) | Öğrencinin tez danışmanı ile birlikte belirleyeceği konular |
4) | Öğrencinin tez danışmanı ile birlikte belirleyeceği konular |
5) | Öğrencinin tez danışmanı ile birlikte belirleyeceği konular |
6) | Öğrencinin tez danışmanı ile birlikte belirleyeceği konular |
7) | Öğrencinin tez danışmanı ile birlikte belirleyeceği konular |
8) | Öğrencinin tez danışmanı ile birlikte belirleyeceği konular |
9) | Öğrencinin tez danışmanı ile birlikte belirleyeceği konular |
10) | Öğrencinin tez danışmanı ile birlikte belirleyeceği konular |
11) | Öğrencinin tez danışmanı ile birlikte belirleyeceği konular |
11) | Öğrencinin tez danışmanı ile birlikte belirleyeceği konular |
12) | Öğrencinin tez danışmanı ile birlikte belirleyeceği konular |
13) | Öğrencinin tez danışmanı ile birlikte belirleyeceği konular |
13) | Öğrencinin tez danışmanı ile birlikte belirleyeceği konular |
14) | Öğrencinin tez danışmanı ile birlikte belirleyeceği konular |
15) | Tez Savunması |
16) | Doktora Tez Savunması |
Required/Recommended Readings | All kinds of scientific sources related to the thesis subject. | ||||||||||||
Teaching Methods | Lecture, Question and Answer, Discussion | ||||||||||||
Homework and Projects | |||||||||||||
Laboratory Work | |||||||||||||
Computer Use | |||||||||||||
Other Activities | |||||||||||||
Assessment Methods |
|
||||||||||||
Course Administration |
|
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 3 | 2 | 98 | ||
Laboratuvar | 7 | 0 | 2 | 1 | 21 | ||
Proje | 3 | 10 | 1 | 1 | 36 | ||
Final | 3 | 10 | 1 | 33 | |||
Total Workload | 188 | ||||||
Total Workload/25 | 7.5 | ||||||
ECTS | 120 |