School/Faculty/Institute | Faculty of Economics, Administrative and Social Sciences | ||||
Course Code | PHIL 209 | ||||
Course Title in English | Existentialism | ||||
Course Title in Turkish | Varoluşçuluk | ||||
Language of Instruction | EN | ||||
Type of Course | Flipped Classroom | ||||
Level of Course | Introductory | ||||
Semester | Spring | ||||
Contact Hours per Week |
|
||||
Estimated Student Workload | 128 hours per semester | ||||
Number of Credits | 5 ECTS | ||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | ||||
Pre-requisites | None | ||||
Co-requisites | None | ||||
Expected Prior Knowledge | None | ||||
Registration Restrictions | Only Undergraduate Students | ||||
Overall Educational Objective | To become familiar with the philosophical thinking and general introduction to existentialism. | ||||
Course Description | This course aims to give a general perspective to existentialism and its historical development. The course will also question and analyze the different forms of existentialist themes and will devote particular attention to the relation between philosophy and literature. Students will be introduced to the philosophical thinking and the fundamental existentialist themes of freedom, subjectivity, death and ethics. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) Felsefi akıl yürütmek 2) Varoluşçuluğun temel temalarını anlamak 3) Varoluşçuluğun önemini ve etkisini anlamak 4) Çeşitli metinler, romanlar ve filmler aracılığıyla kendi fikirlerini sunmak 5) Felsefi fikirleri yorumlamak, açıklamak ve değerlendirmek |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
---|---|---|---|---|---|
1) Ekonomi konusunda geniş bir anlayışa sahip olup, diğer sosyal bilimler ve matematikle derin bir etkileşime sahip olmak. | |||||
2) Farklı ekonomi alanlarının etkileşimlerini anlama konusunda bilgi ve beceriler sergilemek | |||||
3) Mikroekonomik ve makroekonomik teoriyi anlamak | |||||
4) Ekonomik kavramları karmaşık sorunları çözmek ve karar verme yeteneğini geliştirmek için uygulamak. | |||||
5) Farklı ekonomik sistemleri analiz etmek için nicel teknikler kullanmak. | |||||
6) Teorik bilgileri, Türk ve küresel ekonomilere ilişkin sorunları analiz etmek için uygulamak. | |||||
7) Ekonomik verileri işlemek ve değerlendirmek için istatistiksel araçlar ve yaygın yazılım programları konusunda yetkinlik göstermek. | |||||
8) Ekonomik analizin tüm aşamalarında - veri toplama, yorumlama ve bulguları yayma - bilimsel ve etik değerlere göre davranmak. | |||||
9) Bilimsel bilgileri alışverişinde yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanmak (en az CEFR B2 seviyesinde). | |||||
10) Bireysel ve profesyonel etik davranış sergiler ve sosyal sorumluluk taşımak. | |||||
11) Yüksek derecede özerklikle daha ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergilemek. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Ekonomi konusunda geniş bir anlayışa sahip olup, diğer sosyal bilimler ve matematikle derin bir etkileşime sahip olmak. | N | |
2) | Farklı ekonomi alanlarının etkileşimlerini anlama konusunda bilgi ve beceriler sergilemek | N | |
3) | Mikroekonomik ve makroekonomik teoriyi anlamak | N | |
4) | Ekonomik kavramları karmaşık sorunları çözmek ve karar verme yeteneğini geliştirmek için uygulamak. | N | |
5) | Farklı ekonomik sistemleri analiz etmek için nicel teknikler kullanmak. | N | |
6) | Teorik bilgileri, Türk ve küresel ekonomilere ilişkin sorunları analiz etmek için uygulamak. | N | |
7) | Ekonomik verileri işlemek ve değerlendirmek için istatistiksel araçlar ve yaygın yazılım programları konusunda yetkinlik göstermek. | N | |
8) | Ekonomik analizin tüm aşamalarında - veri toplama, yorumlama ve bulguları yayma - bilimsel ve etik değerlere göre davranmak. | N | |
9) | Bilimsel bilgileri alışverişinde yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanmak (en az CEFR B2 seviyesinde). | N | |
10) | Bireysel ve profesyonel etik davranış sergiler ve sosyal sorumluluk taşımak. | N | |
11) | Yüksek derecede özerklikle daha ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergilemek. | N |
Prepared by and Date | SENA CÜRE ACER , December 2023 |
Course Coordinator | SENA CÜRE ACER |
Semester | Spring |
Name of Instructor | Öğr. Gör. OZAN ÇILGIN |
Hafta | Konu |
1) | Varoluşçuluğa Giriş |
2) | Soren Kierkegaard: Korku ve Titreme |
3) | Soren Kierkegaard: Ölümcül Hastalık Umutsuzluk |
4) | Fyodor Dostoevsky: Yeraltından Notlar |
5) | Friedrich Nietzsche |
6) | Martin Heidegger: Varlık ve Zaman |
7) | Tekrar |
8) | Jean-Paul Sartre: Varoluşçuluk Bir Humanizmdir |
9) | Jean-Paul Sartre: Varlık ve Hiçlik |
10) | Jean-Paul Sartre: Sisifos Efsanesi |
11) | Simone de Beauvoir |
12) | Varoluşçuluk ve Edebiyat |
13) | Varoluşçuluk ve Edebiyat |
14) | Tekrar |
15) | Final Sınavı Dönemi |
16) | Final Sınavı Dönemi |
Required/Recommended Readings | Will be announced in the course syllabus. | |||||||||||||||
Teaching Methods | Each lecture will begin with a presentation of a given subject, either by professor or a student. This presentation will typically lead into a class discussion. Group work and various exercises where students can elaborate upon their views and arguments based on the lecture and/or discussion in class will also form a vital element in this class. I expect the students to have done the necessary reading in order to participate in an open and engaged discussion about the given subjects. Students are also encouraged to discuss works presented in class that they have not necessarily prepared for in advance. I also expect students to draw upon personal aesthetic experiences and discuss these in a reflective, analytical, and critical manner. Students are expected to bring the text and reading notes as well as questions to class. It is crucial to be able to analyze and criticize the argument put forth in the reading. Sharing a merely intuitive and personal opinion can be a useful starting-point, but is not sufficient. Students must be able to relate their points of view to an academic and research- based argument. Overall grades will depend on engaged, informed, and highly active participation in class discussion. I strongly emphasize them to be critical in discussions and encourage them to contradict what I am saying or present a different perspective on the topic that are discussed. | |||||||||||||||
Homework and Projects | A final paper and an oral presentation. | |||||||||||||||
Laboratory Work | None | |||||||||||||||
Computer Use | None | |||||||||||||||
Other Activities | Students are expected to complete the readings before each meeting, and to participate in each week’s discussion. Each student is required to bring questions on class meetings. Those questions should be within the subject of the related readings for the week. It’s upon them to choose the problematic of the week, but it should be a question on which a quality debate can take place. | |||||||||||||||
Assessment Methods |
|
|||||||||||||||
Course Administration |
acers@mef.edu.tr Attendance at all classes is mandatory. Students arriving late or unprepared will be barred from that class, which will impact upon their continuous assessment grade. Students must provide a legitimate, acceptable and documented excuse for missing a scheduled exam. There will be a make-up exam if students miss the midterm. Make-up exams could be in a different format than midterm or final exam. Students are expected to treat university personnel and to one another respectfully at all times; this includes showing respect for class content and for others’ opinions. The commitment of acts of cheating, lying, and deceit in any of their diverse forms such as plagiarism, and copying during examinations is dishonest and will not be tolerated. Academic dishonesty and plagiarism: YÖK Disciplinary Regulation. |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 3 | 2 | 98 | ||
Sunum / Seminer | 1 | 10 | 2 | 12 | |||
Final | 1 | 16 | 2 | 18 | |||
Total Workload | 128 | ||||||
Total Workload/25 | 5.1 | ||||||
ECTS | 5 |