School/Faculty/Institute Faculty of Economics, Administrative and Social Sciences
Course Code PSYC 432
Course Title in English Applied Psychotherapy
Course Title in Turkish Uygulamalı Psikoterapi
Language of Instruction EN
Type of Course Exercise,Lecture,Flipped Classroom
Level of Course Intermediate
Semester Spring
Contact Hours per Week
Lecture: 3 Recitation: 0 Lab: 0 Other: 0
Estimated Student Workload 139 hours per semester
Number of Credits 6 ECTS
Grading Mode Standard Letter Grade
Pre-requisites PSYC 208 - Adult Psychopathology | PSYC 301 - Child and Adolescent Psychopathology
Co-requisites None
Expected Prior Knowledge Adult psychopathology or Child and adolescent psychopathology
Registration Restrictions Only Undergraduate Students
Overall Educational Objective To gain knowledge and expertise in therapy room and enhance the listening skills whereas raising the general ability of communication.
Course Description A guided, overall, look to psychotherapy. The course includes the review of the basic patterns of psychotherapy skills from a critical perspective; introduction to case formulation; identification of the differences between the therapist-client relationships with respect to various schools; case discussions related to various approaches to psychotherapy; role playing; interactive discussions focusing on psychotherapy skills

Course Learning Outcomes and Competences

Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) Birikmiş bilgiye dayanan kanıta dayalı terapilerin yöntemlerini kullanmak;
2) Ana yöntemleri anlamak ve bunların ileri düzey becerilerle nasıl ilgili olduğunu kavramak;
3) Terapistlerin formülasyon aşamasına ulaşmak için kullandıkları tekniklerin temelleri ve çalışma mekanizmaları üzerinde çalışmak;
4) Kanıta dayalı terapilerin niteliklerini ve ilkelerini tartışmak;
5) Araştırmalarla bilimsel olarak desteklenen çalışmaları etkililik ve klinik önemi açısından incelemek;
6) Teorik olarak önerilen yöntemlerin ülkemizdeki uygulanabilirliğini ve etkinliğini rol play yöntemleriyle tartışmak ve bu yöntemleri güncel bağlama uyarlamak.
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes 1 2 3 4 5 6
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi.
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi.
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği.
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi.
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi.
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması.
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme.
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi.
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme.
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme.
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi.
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi.
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme.

Relation to Program Outcomes and Competences

N None S Supportive H Highly Related
     
Program Outcomes and Competences Level Assessed by
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. S Ödev,Derse Katılım
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. N
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. H Ödev,Derse Katılım
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. H Derse Katılım
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. S Sınav,Derse Katılım
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. H Derse Katılım
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. S Ödev
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. H Ödev,Derse Katılım
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. H Ödev,Derse Katılım
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. H Ödev
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. N
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. S Ödev
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. S Ödev,Derse Katılım
Prepared by and Date SENA CÜRE ACER , March 2022
Course Coordinator İLKSEN BOSTANCI
Semester Spring
Name of Instructor Öğr. Gör. BURAK BARAN YAVUZ

Course Contents

Hafta Konu
1) Giriş
2) Terapi Süreci I
3) Terapi Süreci II
4) Temeller/Hazırlıklar
5) Temeller/Hazırlıklar (Role-Play)
6) Yönlendirici Olmayan Dinleme
7) Yönlendirici Olmayan Dinleme (Role-Play)
8) Reflection Paper teslimi
9) İlişki Geliştirme/Yönlendirici Dinleme
10) İlişki Geliştirme/Yönlendirici Dinleme (Role-Play)
11) Fenomenoloji ve Sorgulama
12) Fenomenoloji ve Sorgulama (Role-Play)
13) Kesintiler ve Krizler
14) Kesintiler ve Krizler (Role-Play)
15) Final Dönemi
16) Final Dönemi
Required/Recommended ReadingsAkhtar S, (2009). Turning Points in Dynamic Psychotherapy: Initial Assessment, Boundaries, Money, Disruptions and Suicidal Crises. Karnac Books. Dobson, D. & Dobson, K.S. (2009). Evidence-Based Practice of Cognitive-Behavioral Therapy. The Guilford Press. Persons J. B. (2008). The case formulation approach to cognitive-behavior therapy. The Guilford Press. Sommers-Flanagan, J. & Sommers-Flanagan, R. (2014). Clinical interviewing (5th ed.). John Wiley & Sons. Van Deurzen E. & Adams M. (2011). Skills in Existential Counselling & Psychotherapy. Sage.
Teaching MethodsClasses will be a mixture of lecture/class discussion and role plays. Students will be asked to form a group (3 students) and each group will write a case report. Also students will individually write a reflection paper.
Homework and ProjectsReflection Paper, Case Report
Laboratory Worknone
Computer Usenone
Other ActivitiesRole-Plays
Assessment Methods
Assessment Tools Count Weight
Devam 14 % 20
Uygulama 1 % 40
Rapor Teslimi 1 % 40
TOTAL % 100
Course Administration acers@mef.edu.tr

Rules for attendance, late submissions, missing an exam, etc. A reminder of proper classroom behavior, code of student conduct. Statement on plagiarism. Other comments, if any. Academic dishonesty and plagiarism:Law on Higher Education Art. 54

ECTS Student Workload Estimation

Activity No/Weeks Hours Calculation
No/Weeks per Semester Preparing for the Activity Spent in the Activity Itself Completing the Activity Requirements
Ders Saati 14 2 3 4 126
Uygulama 1 5 5
Rapor Teslimi 1 8 8
Total Workload 139
Total Workload/25 5.6
ECTS 6