PSYC 435 Cross-Cultural PsychologyMEF ÜniversitesiAkademik Programlar PsikolojiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Psikoloji
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Ders Kodu PSYC 435
Ders Adı İngilizce Cross-Cultural Psychology
Ders Adı Türkçe Kültürlerarası Psikoloji
Öğretim Dili EN
Ders Türü Ters-Yüz Öğrenme
Dersin Düzeyi İleri
Dönem Güz
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 3 Okuma: 0 Laboratuvar : 0 Diğer: 0
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 145 saat
Ders Kredileri 6 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul Yok
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi Psikolojide Araştırma Yöntemleri
Kayıt Kısıtlamaları Sadece lisans öğrencileri; en az 3.sınıf psikoloji öğrencisi
Genel Eğitim Hedefi Dersin sonunda öğrenciler kültürlerarası psikoloji alanındaki temel kavram ve bulgulara aşina olmak; psikolojik olaylara kültürler arası bir bakış açısı kazandırmak; araştırma kanıtlarını eleştirel düşünme ve değerlendirme becerisini kazanmak; kültürlerarası psikoloji alanındaki ilgili boşlukları belirleme ve yeni araştırma fikirleri geliştirme becerisini kazanmak.
Ders Açıklaması Bu dersin ana amacı, kültürlerarası psikolojinin ve uygulama alanlarını öğrencilere tanıtmaktır. Bu alandaki güncel araştırmalar hakkında fikir sahibi olmaları ve kültürlerarası psikolojinin kesiştiği farklı psikoloji alt disiplinlerinin ele alındığı çalışmalar hakkında eleştirel bir bakış açısıyla tartışmalar yürütebilecektir (dil, sosyal algı, sosyal biliş, vb.).

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) Kültürlerarası psikoloji alanındaki temel kavram ve bulgulara aşina olmak
2) psikolojik olgulara kültürler arası bir bakış açısı kazandırmak;
3) eleştirel düşünme ve araştırma çıktılarını bu yönde değerlendirme becerisini kazanmak;
4) Kültürlerarası psikoloji alanındaki bir araştırma boşluğunu belirlemek ve bu boşluğu giderecek bir araştırma önerisi geliştirmek
5) Kültürlerarası psikoloji alanındaki güncel bulgulara dayanarak ampirik bir araştırma tasarımı önerebilme becerisi.
6) Diğer öğrencilerle işbirliği yapmak ve kendi kendini yönlendirerek çalışmak
7) Uygun bir araştırma önerisi sunmak ve yazmak
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4 5 6 7
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi.
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi.
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği.
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi.
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi.
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması.
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme.
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi.
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme.
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme.
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi.
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi.
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme.

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. H Sınav,Sunum
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. H Sınav,Derse Katılım,Sunum
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. S Sınav,Derse Katılım
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. S Sınav,Derse Katılım
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. N
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. N
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. N
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. S Derse Katılım
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. S Derse Katılım
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. S Derse Katılım
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. H Sınav,Sunum
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. S Derse Katılım
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. H Sınav,Sunum
Hazırlayan ve Tarih ARZU KARAKULAK , November 2023
Ders Koordinatörü BANU FEMİR GÜRTUNA
Dönem Güz
Dersi Veren(ler) Doç. Dr. ARZU KARAKULAK

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Kültürlerarası Psikolojiye Giriş
2) Kültürlerarası Psikolojiyi Anlamak / Kültürlerarası Psikolojinin Temel Kavramları
3) Kültürlerarası Psikoloji ve Eleştirel Düşünme Yöntemleri
4) Ahlak ve Kültür: Yanlış ve Doğru Nedir?
5) Algı ve Kültür: Güzellik Algısı
6) Zeka: Kültürler veya ölçümler arasındaki farklar mı?
7) Araştırma Önerisi Sunumları
8) Kültürler Arası Duygu ve Romantik Aşk
9) Kültürler Arası Çocuk Yetiştirme
10) Sosyal Etkileşim ve Prososyal Davranış
11) Vize sınavı
12) Araştırma öneri sunumları ve geri bildirimi
13) Araştırma öneri sunumları ve geri bildirimi
14) Ders tekrarı / Soru & Cevap
15) Final Sınav Dönemi
16) Final Sınav Dönemi
Gerekli/Tavsiye Edilen OkumalarShiraev, E.B. & Levy, D.A. (7th edition). Cross-Cultural Psychology: Critical Thinking and Contemporary Applications: Routledge. • Ayrıca ders içerisinde konular ile ilişkili makale okumaları
Öğretme TeknikleriBu ders "flipped learning" formatında işlenilecektir. Öğrencilere derse katılmadan önce hazırlık çalışmalarını tamamlamaları (örneğin, çevrimiçi bir giriş dersini izlemeleri, verilen bir ödevi okumaları ve bu içeriklerle ilgili testleri tamamlamaları) görevlendirilecektir. Ders süresi boyunca ilgili kavramlar üzerinde daha derin bir çalışma yapılacak ve öğrencilerden edinilen bilgileri tartışmaları istenecektir. Öğrencilerden bu sınıf içi tartışmalara hazırlanmaları ve ders saatleri içerisinde grup çalışmalarına ve tartışmalara aktif olarak katılmaları beklenecektir. Ben eğitmen olarak her ders için uygun düzeyde yüksek kaliteli materyaller hazırlamayı ve seçmeyi taahhüt ediyorum (bu ders üçüncü/dördüncü sınıf psikoloji öğrencilerine yöneliktir).
Ödev ve ProjelerÖğrencilerden bir araştırma önerisinin sözlü sunumunu hazırlamaları ve bu öneriyi yazılı olarak teslim etmeleri istenecektir. Öğrenciler 2-3 kişiden oluşan gruplar oluşturacak ve Kültürlerarası Psikolojinin geniş alanına ait bir konu/araştırma sorusu seçeceklerdir. Kendilerinden, seçtikleri alanla ilgili mevcut araştırmaların bir özetini sunmaları, henüz keşfedilmemiş bir araştırma boşluğunu belirlemeleri, (test edilebilir) bir hipotez formüle etmeleri ve araştırma sorularını yanıtlamaya uygun bir araştırma tasarlamaları istenecektir. Öğrencilerden araştırma önerilerinde ders saati içerisinde (en fazla 15 dakika) sunmaları ve ayrıca APA tarzı yazılı bir araştırma önerisi teslim etmeleri istenecektir (6-10 sayfa).
Laboratuvar Çalışmasıyok
Bilgisayar KullanımıYok
Diğer AktivitelerÖğrencilerden her haftanın kitap bölümünü ve (varsa) makaleyi o haftanın sınıf oturumundan önce okumaları istenecektir. Sınıf tartışmaları bu okumaların yanı sıra çeşitli videolara dayalı olacaktır. Öğrencilerden ayrıca hazırlık materyalleriyle ilgili çeşitli ders-öncesi sınavları tamamlamaları istenecektir.
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Sunum 1 % 30
Projeler 1 % 40
Ara Sınavlar 1 % 30
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi karakulaka@mef.edu.tr

Bu ders için katılım zorunludur. Aktif katılım beklenmektedir ve dersleri kaçırmak, öğrencilerin sürekli değerlendirme notunu olumsuz etkileyecektir. Öğrenciler bir dersi kaçırdıklarında, kaçırdıkları içeriği takip etme ve tamamlama sorumluluğuna sahiptirler. Sınav soruları (ara sınav için) dersler ve sınıf tartışmalarından büyük ölçüde yararlanacaktır. Öğrencilerin, planlanan bir sınava katılmamaları durumunda geçerli, kabul edilebilir ve belgelenmiş bir mazeret sunmaları gerekmektedir. Öğrencilerin, her zaman üniversite personeline ve birbirlerine saygılı bir şekilde davranmaları beklenmektedir; bu, ders içeriğine ve diğerlerinin görüşlerine saygı göstermeyi de içermektedir.

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 2 3 2 98
Sunum / Seminer 1 10 1 2 13
Proje 1 20 2 22
Ara Sınavlar 1 10 2 12
Toplam İş Yükü 145
Toplam İş Yükü/25 5.8
AKTS 6