School/Faculty/Institute | Faculty of Economics, Administrative and Social Sciences | ||||
Course Code | HUM 317 | ||||
Course Title in English | Digital Media Broadcasting | ||||
Course Title in Turkish | Dijital Medya Yayıncılığı | ||||
Language of Instruction | EN | ||||
Type of Course | Flipped Classroom | ||||
Level of Course | Intermediate | ||||
Semester | Spring | ||||
Contact Hours per Week |
|
||||
Estimated Student Workload | 127 hours per semester | ||||
Number of Credits | 5 ECTS | ||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | ||||
Pre-requisites | None | ||||
Co-requisites | None | ||||
Expected Prior Knowledge | None | ||||
Registration Restrictions | Only Undergraduate Students | ||||
Overall Educational Objective | To learn the basics of Digital Media and its economy. To broadcast in digital media industry and establish a personal media. | ||||
Course Description | This course aims to give specific information about how digital media changed the world. The lecture will focus on the economic effects of digitization in media. The second aim of the course will be to give the basic information of “web radio” – “web tv” – “podcasting” and “digital newspaper”, applications on how to establish them and how to broadcast and put on air personal content. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) Medya dijitalleşmesiyle ilgili ekonomik sorunları tanımak ve çözüm geliştirmek, geleneksel medya ile dijital medya arasındaki ekonomik değişimi, izleyici talepleri ve reklam harcamaları temelinde ele almak. 2) Medya pazarındaki web radyo ve web TV'nin ekonomik yapısını tanımak. 3) Medyanın temel unsurlarını ve dijital ile geleneksel medya arasındaki farkları anlamak. 4) Farklı alanlarda kişisel değerlendirmeler ve küresel ortamda kendi iletişimini sağlamak için bir kişisel web radyo, web TV ve podcast kanalı oluşturmak. 5) Akademik çalışmalarda daha geniş bir kitleye ulaşmak için çoklu ortamı kullanmak. |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
---|---|---|---|---|---|
1) Matematik, tarih, ekonomi ve sosyal bilimlere maruz kalarak geniş bir temele ve entelektüel farkındalığa sahip olmak | |||||
2) İşletmenin farklı işlevsel alanlarında (muhasebe, finans, operasyon, pazarlama, strateji ve organizasyon) bilgi ve becerilere sahip olduğunu ve bunların çeşitli endüstri sektörlerindeki etkileşimlerine ilişkin bir anlayışa sahip olduğunu gösterir | |||||
3) Karmaşık teknik veya profesyonel faaliyetleri veya projeleri yönetmek için teorik bilginin yanı sıra yaratıcı, analitik ve eleştirel düşünmeyi uygular | |||||
4) İşletme sürdürülebilirliği için küresel, çevresel, ekonomik, yasal ve düzenleyici bağlamlara ilişkin bir anlayış sergiler | |||||
5) Bireysel ve mesleki etik davranış ve sosyal sorumluluk gösterir | |||||
6) Etnik, kültürel ve cinsiyet çeşitliliği değerlerine ve konularına duyarlılık gösterir | |||||
7) Bilgi, fikir, sorun ve çözümleri iletmek için yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanır (en azından CEFR B2 seviyesi) | |||||
8) Veri ve bilgi edinme, analiz etme, yorumlama ve raporlama konusunda beceriler gösterir | |||||
9) Problem çözme ve karar vermeyi desteklemek için bilgisayar yeterliliğini gösterir | |||||
10) Takım çalışması, liderlik ve girişimcilik becerilerini gösterir | |||||
11) Yüksek derecede özerklikle ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergiler |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Matematik, tarih, ekonomi ve sosyal bilimlere maruz kalarak geniş bir temele ve entelektüel farkındalığa sahip olmak | S | Derse Katılım,Proje |
2) | İşletmenin farklı işlevsel alanlarında (muhasebe, finans, operasyon, pazarlama, strateji ve organizasyon) bilgi ve becerilere sahip olduğunu ve bunların çeşitli endüstri sektörlerindeki etkileşimlerine ilişkin bir anlayışa sahip olduğunu gösterir | S | Ödev,Derse Katılım,Sunum |
3) | Karmaşık teknik veya profesyonel faaliyetleri veya projeleri yönetmek için teorik bilginin yanı sıra yaratıcı, analitik ve eleştirel düşünmeyi uygular | S | Select,Derse Katılım |
4) | İşletme sürdürülebilirliği için küresel, çevresel, ekonomik, yasal ve düzenleyici bağlamlara ilişkin bir anlayış sergiler | S | Sunum |
5) | Bireysel ve mesleki etik davranış ve sosyal sorumluluk gösterir | S | Select,Sunum |
6) | Etnik, kültürel ve cinsiyet çeşitliliği değerlerine ve konularına duyarlılık gösterir | H | Proje |
7) | Bilgi, fikir, sorun ve çözümleri iletmek için yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanır (en azından CEFR B2 seviyesi) | H | Sunum |
8) | Veri ve bilgi edinme, analiz etme, yorumlama ve raporlama konusunda beceriler gösterir | S | Derse Katılım,Sunum,Proje |
9) | Problem çözme ve karar vermeyi desteklemek için bilgisayar yeterliliğini gösterir | S | Ödev |
10) | Takım çalışması, liderlik ve girişimcilik becerilerini gösterir | H | Derse Katılım,Sunum,Proje |
11) | Yüksek derecede özerklikle ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergiler | H | Derse Katılım,Sunum |
Prepared by and Date | MICHAEL KUYUCU , December 2023 |
Course Coordinator | MICHAEL KUYUCU |
Semester | Spring |
Name of Instructor | Prof. Dr. MICHAEL KUYUCU |
Hafta | Konu |
1) | Son 5 yılda dünya genelinde dijital medya tüketimi. Dijital medya / Yeni Medya kavramları ile geleneksel medya kavramlarının teknolojik terimlere dayalı olarak tarihsel gelişimleri. |
2) | 2022'de Türkiye'deki dijital medya tüketimi verileri. Son on yılda dijital medyanın nasıl arttığı. |
3) | Reklam ekonomisinde "Dijital"ın yeri. |
4) | Web Radyo Kavramı - Tarihçesi, Özellikleri, Dijital Medya ile Geleneksel Medya açısından Web Radyo'nun Ekonomisi. |
5) | Bir web radyo kurma, araçlar, çevrimiçi unsurlar ve bir web radyo (uygulama) açmak için gerekli tüm bilgileri sağlama. |
6) | Web TV Kavramı - Tarihçesi, Özellikleri ve dünya genelindeki web TV pazarının ekonomisi. Bir Web TV kurmanın temel unsurları. Teknik bilgiler, çevrimiçi araçlar ve bir web TV açmaya yardımcı olan hizmetler. |
7) | Dijital medyada videonun önemi. Dijital video platformları: "YouTube", "Vimeo", "Daily Motion", "İzlesene", "YouKnow". "YouTube"un küresel dijital yayıncılıktaki yeri. |
8) | Sosyal medya ve dijital yayıncılık |
9) | Yayıncılık için sosyal medya platformları: "TikTok", "Instagram", "Pinterest". |
10) | Dijital Müzik Tarihi. Dijitalleşmenin müzik endüstrisine etkileri. |
11) | Podcast Kavramı - Tarihçesi, içerik ve dağıtımı. Bir podcast nasıl açılır? Podcastlerin penetrasyon tarihi ve ekonomisi. Dijital medyada podcastin önemi. Podcastlerin iTunes, Spotify, Google ve Deezer'daki dağıtımı. Popüler podcast örnekleri üzerine vaka çalışması atölyesi. Anchor.fm |
12) | Geleneksel Gazetelerden Çevrimiçi Gazetelere ve Vatandaş Gazeteciliğine. |
13) | Dijital medyada QR Kodun kullanımı ve önemi ile dijital haber yayıncılığı için "Flipboard". |
14) | Projeleri ve sunumlar |
15) | Final Dönemi |
16) | Final Dönemi |
Required/Recommended Readings | Lecture notes will be given by the instructor before the lecture date weekly base. | ||||||||||||||||||
Teaching Methods | Flipped learning | ||||||||||||||||||
Homework and Projects | 1 Homework + 1 Final Project | ||||||||||||||||||
Laboratory Work | None | ||||||||||||||||||
Computer Use | Yes | ||||||||||||||||||
Other Activities | |||||||||||||||||||
Assessment Methods |
|
||||||||||||||||||
Course Administration |
kuyucum@mef.edu.tr Attendance is required. Academic Dishonesty and Plagiarism: YOK Regulation |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 3 | 70 | |||
Ödevler | 3 | 6 | 9 | 45 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 | 2 | |||
Final | 1 | 5 | 5 | 10 | |||
Total Workload | 127 | ||||||
Total Workload/25 | 5.1 | ||||||
ECTS | 5 |