FADA 411 Narrative Processes in Architectural DesignMEF ÜniversitesiAkademik Programlar İç MimarlıkÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
İç Mimarlık
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü Sanat, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi
Ders Kodu FADA 411
Ders Adı İngilizce Narrative Processes in Architectural Design
Ders Adı Türkçe Mimari Tasarımda Anlatı Süreçleri
Öğretim Dili EN
Ders Türü Ters-Yüz Öğrenme
Dersin Düzeyi Başlangıç
Dönem Bahar
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: Okuma: Laboratuvar : Diğer: 3
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 126 saat
Ders Kredileri 5 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul Yok
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi 4 dönem tasarım stüdyosu
Kayıt Kısıtlamaları Sadece Lisans Öğrencileri
Genel Eğitim Hedefi Kişisel ilgi ve becerilerine göre temsil araçlarını kullanmayı öğrenmek ve düşünmeyi ile tasarımı, mimari iletişim araçlarıyla ilişkilendirmek.
Ders Açıklaması Bu derste mimarın temel rollerinden biri olan hikaye anlatıcı karakteri üzerinde durulacaktır. Başta görsel olmak üzere her türlü duyusal iletişim aracı bu anlatının kurucusu ve aktarıcısı olabilir. Bu araçların birbirleri ile ilişkisi de dersin odak noktalarından biridir. Temsil araçları olarak da tarifleyebileceğimiz bu araçlar düşüncenin taşıyıcısı, birer lojistik araç olarak değil düşüncenin bir parçası ve yaratıcısı olarak ele alınacaktır. Temsil olanaklarını zorlamak mimarlığa ilişkin bir fikir doğurmaktır. Dil ile içerik birbirlerinin kaçınılmaz parçasıdırlar. Bu sebeplerle derste mimari ifade araçları, sunum materyali oluşturmaktan ziyade, düşünce yaratımı süreçlerinde bu yaratımın imkanı olarak değerlendirilecektir.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) Mimari temsil tekniklerinin güçlü rolünü anlamak
2) Mevcut çevreyi, hem nitelikleri hem de nicelikleri için serbest el çizimleri, diyagramlar, haritalamalar vb. ile temsil etmek
3) Fikirleri, serbest el grafik yöntemleriyle ifade etmek
4) Teknik çizimleri okumak ve tasarım fikirlerini teknik çizimlerle ifade etmek
5) Grafikleri, dijital ortamda hibrit temsiller aracılığıyla yayınlanan yayınlarda kullanmak.
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4 5
1) Türkçe ve İngilizce'yi etkin bir şekilde okuyabilme, yazabilme ve konuşabilme becerisi (Avrupa Dil Pasaportu B2 seviyesine eşdeğer).
2) İnsan-mekan ilişkisinin algısal, deneyimsel ve davranışsal yönlerine ilişkin bilgi ve anlayışı iç mekan tasarımının girdisi olarak kullanabilme becerisi.
3) İç Mimarlık mesleğini hızla değişen teori ve yaklaşımlar ışığında yeniden yorumlayabilme becerisi.
4) Mekanların tasarımına yönelik kişisel ve eleştirel bir bakış açısı geliştirme becerisi.
5) Alanındaki problemlerin çözümünde disiplinlerarası tasarım ve araştırma prensiplerini etkili bir biçimde uygulayabilme becerisi.
6) Çeşitli kaynaklardan edindiği bilgi ve içgörüyü yaratıcı bir şekilde iç mekan tasarım problemlerinin tasarımında bir araya getirebilme becerisi.
7) Sosyal sorumluluk bakış açısıyla sürdürülebilir iç mekan tasarım yaklaşımlarını geliştirmek için gerekli etik metodolojiyi kullanma becerisi.
8) Sürdürülebilirlik kapsamında malzeme ve ürünler kullanarak iç mekanların geliştirilmesine yönelik bilgiye ulaşma ve kullanma becerisi.
9) Girişimcilik, yaratıcı düşünme ve liderlik becerilerini yenilikçi iç tasarım yaklaşımları geliştirmeye yönelik kullanabilme becerisi.
10) Yerel, ulusal ve küresel ağlar bağlamında, disiplinler arası yaklaşımlar geliştirerek iç mekan tasarım sorunlarına çözüm üretebilme becerisi.
11) Tasarım fikirlerini görsel, sözlü ve yazılı medyada sunabilme, analog ve dijital teknikleri kullanarak ulusal ve uluslararası mesleki çevrelerde fikir paylaşımında bulunabilme becerisi.
12) Çeşitli kullanıcıların ihtiyaçlarına, yerel ve bölgesel değerlere, doğal ve kültürel mirasa saygılı, duyarlı ve sürdürülebilir tasarım yaklaşımları geliştirme becerisi.
13) İç mekanları bina sistemleriyle bütünleşik bir biçimde tasarlama becerisi.
14) Entelektüel bir profesyonel olabilmek için bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirleme ve ulusal ve uluslararası profesyoneller ve gruplarla bağlantı kurabilme becerisi
15) Ulusal ve uluslararası standartlara, mesleki görgü kurallarına, mevzuatlara ve yasal prosedürlere uygun iç mekan tasarım önerileri geliştirebilme becerisi.
16) Yeni düşünme ve yaratma yolları geliştirmek amacıyla güncel araştırmaları, buluşları, yaklaşımları ve teknolojileri takip edebilme becerisi.
17) Toplumsal ve mekânsal sorunları tanımlayıp değerlendirerek tasarım çözümleriyle fark yaratma becerisi, bunları toplumun kullanımına sunma becerisi.

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Türkçe ve İngilizce'yi etkin bir şekilde okuyabilme, yazabilme ve konuşabilme becerisi (Avrupa Dil Pasaportu B2 seviyesine eşdeğer). H Derse Katılım
2) İnsan-mekan ilişkisinin algısal, deneyimsel ve davranışsal yönlerine ilişkin bilgi ve anlayışı iç mekan tasarımının girdisi olarak kullanabilme becerisi. S
3) İç Mimarlık mesleğini hızla değişen teori ve yaklaşımlar ışığında yeniden yorumlayabilme becerisi. S
4) Mekanların tasarımına yönelik kişisel ve eleştirel bir bakış açısı geliştirme becerisi. S
5) Alanındaki problemlerin çözümünde disiplinlerarası tasarım ve araştırma prensiplerini etkili bir biçimde uygulayabilme becerisi. H Sunum
6) Çeşitli kaynaklardan edindiği bilgi ve içgörüyü yaratıcı bir şekilde iç mekan tasarım problemlerinin tasarımında bir araya getirebilme becerisi. S
7) Sosyal sorumluluk bakış açısıyla sürdürülebilir iç mekan tasarım yaklaşımlarını geliştirmek için gerekli etik metodolojiyi kullanma becerisi. S
8) Sürdürülebilirlik kapsamında malzeme ve ürünler kullanarak iç mekanların geliştirilmesine yönelik bilgiye ulaşma ve kullanma becerisi. S
9) Girişimcilik, yaratıcı düşünme ve liderlik becerilerini yenilikçi iç tasarım yaklaşımları geliştirmeye yönelik kullanabilme becerisi. S
10) Yerel, ulusal ve küresel ağlar bağlamında, disiplinler arası yaklaşımlar geliştirerek iç mekan tasarım sorunlarına çözüm üretebilme becerisi. H Sunum
11) Tasarım fikirlerini görsel, sözlü ve yazılı medyada sunabilme, analog ve dijital teknikleri kullanarak ulusal ve uluslararası mesleki çevrelerde fikir paylaşımında bulunabilme becerisi. H Sunum
12) Çeşitli kullanıcıların ihtiyaçlarına, yerel ve bölgesel değerlere, doğal ve kültürel mirasa saygılı, duyarlı ve sürdürülebilir tasarım yaklaşımları geliştirme becerisi. S
13) İç mekanları bina sistemleriyle bütünleşik bir biçimde tasarlama becerisi. S
14) Entelektüel bir profesyonel olabilmek için bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirleme ve ulusal ve uluslararası profesyoneller ve gruplarla bağlantı kurabilme becerisi S
15) Ulusal ve uluslararası standartlara, mesleki görgü kurallarına, mevzuatlara ve yasal prosedürlere uygun iç mekan tasarım önerileri geliştirebilme becerisi. S
16) Yeni düşünme ve yaratma yolları geliştirmek amacıyla güncel araştırmaları, buluşları, yaklaşımları ve teknolojileri takip edebilme becerisi. H Sunum
17) Toplumsal ve mekânsal sorunları tanımlayıp değerlendirerek tasarım çözümleriyle fark yaratma becerisi, bunları toplumun kullanımına sunma becerisi. S
Hazırlayan ve Tarih , December 2023
Ders Koordinatörü AKTS1
Dönem Bahar
Dersi Veren(ler) KADRİYE NUR GÜLGÖR

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Giriş
2) Perspektif
3) Gezi
4) Haritalama
5) Kesit - Kolaj
6) Kesit - Kolaj
7) Araştırma & Sunum
8) Manuel Tasarım
9) Manuel Tasarım
10) Okuma & Tartışma
11) Diagram
12) Video, Stop-motion
13) Görsel Günlük
14) Portfolyo Tasarımı
15) Final Değerlendirme Dönemi
16) Final Değerlendirme Dönemi
16) Final Değerlendirme Dönemi
Gerekli/Tavsiye Edilen OkumalarÖnerilen Okumalar Rattenbury, Kester (2002) This is not architecture. Routledge, London. Arnheim, Rudolf (2015) Görsel Düşünme. Dördüncü Basım. Metis, İstanbul. Marleau-Ponty, Maurice (2010) Algılanan Dünya. Üçüncü Basım. Metis, İstanbul. Florenski, Pavel (2007) Tersten Perspektif. İkinci Basım. Metis, İstanbul.
Öğretme TeknikleriKüçük ödevler, fikirlerin görsel temsillerini oluşturmak için kısa bir süre içinde atölye çalışmaları olarak incelenecek; bu temsiller, eskiz, teknik çizim, render gibi çeşitli yollarla yapılacak. Amaç, dijital ve analog araçlarla tanışmak ve bu araçların bir kısmını düşünme ve fikir oluşturma bağlamında birleştirmektir."
Ödev ve Projeler9 ödev ve 1 portfolyo
Laboratuvar Çalışması-
Bilgisayar KullanımıVar
Diğer AktivitelerAlan Gezileri
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
TOPLAM %
Ders Yönetimi

Stüdyoya öğrenci katılımı çok önemli olacaktır. Final Portföyü Teslimi de dahil olmak üzere tüm teslimatlar, final notu için kritik öğelerdir. Geç teslimatlar kabul edilmeyecektir. Başarılı bir sonuç için %70 devamsızlık zorunludur. Akademik Dürüstsüzlük ve Plagiarizm: YÖK Disiplin Yönetmeliği.

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 1 3 1 70
Ödevler 14 4 56
Toplam İş Yükü 126
Toplam İş Yükü/25 5.0
AKTS 5