İç Mimarlık | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | Sanat, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi | ||||
Ders Kodu | FADA 411 | ||||
Ders Adı İngilizce | Narrative Processes in Architectural Design | ||||
Ders Adı Türkçe | Mimari Tasarımda Anlatı Süreçleri | ||||
Öğretim Dili | EN | ||||
Ders Türü | Ters-Yüz Öğrenme | ||||
Dersin Düzeyi | Başlangıç | ||||
Dönem | Bahar | ||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 126 saat | ||||
Ders Kredileri | 5 AKTS | ||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | ||||
Ön Koşul | Yok | ||||
Yan Koşul | Yok | ||||
Beklenen Ön Bilgi | 4 dönem tasarım stüdyosu | ||||
Kayıt Kısıtlamaları | Sadece Lisans Öğrencileri | ||||
Genel Eğitim Hedefi | Kişisel ilgi ve becerilerine göre temsil araçlarını kullanmayı öğrenmek ve düşünmeyi ile tasarımı, mimari iletişim araçlarıyla ilişkilendirmek. | ||||
Ders Açıklaması | Bu derste mimarın temel rollerinden biri olan hikaye anlatıcı karakteri üzerinde durulacaktır. Başta görsel olmak üzere her türlü duyusal iletişim aracı bu anlatının kurucusu ve aktarıcısı olabilir. Bu araçların birbirleri ile ilişkisi de dersin odak noktalarından biridir. Temsil araçları olarak da tarifleyebileceğimiz bu araçlar düşüncenin taşıyıcısı, birer lojistik araç olarak değil düşüncenin bir parçası ve yaratıcısı olarak ele alınacaktır. Temsil olanaklarını zorlamak mimarlığa ilişkin bir fikir doğurmaktır. Dil ile içerik birbirlerinin kaçınılmaz parçasıdırlar. Bu sebeplerle derste mimari ifade araçları, sunum materyali oluşturmaktan ziyade, düşünce yaratımı süreçlerinde bu yaratımın imkanı olarak değerlendirilecektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) Mimari temsil tekniklerinin güçlü rolünü anlamak 2) Mevcut çevreyi, hem nitelikleri hem de nicelikleri için serbest el çizimleri, diyagramlar, haritalamalar vb. ile temsil etmek 3) Fikirleri, serbest el grafik yöntemleriyle ifade etmek 4) Teknik çizimleri okumak ve tasarım fikirlerini teknik çizimlerle ifade etmek 5) Grafikleri, dijital ortamda hibrit temsiller aracılığıyla yayınlanan yayınlarda kullanmak. |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
---|---|---|---|---|---|
1) Türkçe ve İngilizce'yi etkin bir şekilde okuyabilme, yazabilme ve konuşabilme becerisi (Avrupa Dil Pasaportu B2 seviyesine eşdeğer). | |||||
2) İnsan-mekan ilişkisinin algısal, deneyimsel ve davranışsal yönlerine ilişkin bilgi ve anlayışı iç mekan tasarımının girdisi olarak kullanabilme becerisi. | |||||
3) İç Mimarlık mesleğini hızla değişen teori ve yaklaşımlar ışığında yeniden yorumlayabilme becerisi. | |||||
4) Mekanların tasarımına yönelik kişisel ve eleştirel bir bakış açısı geliştirme becerisi. | |||||
5) Alanındaki problemlerin çözümünde disiplinlerarası tasarım ve araştırma prensiplerini etkili bir biçimde uygulayabilme becerisi. | |||||
6) Çeşitli kaynaklardan edindiği bilgi ve içgörüyü yaratıcı bir şekilde iç mekan tasarım problemlerinin tasarımında bir araya getirebilme becerisi. | |||||
7) Sosyal sorumluluk bakış açısıyla sürdürülebilir iç mekan tasarım yaklaşımlarını geliştirmek için gerekli etik metodolojiyi kullanma becerisi. | |||||
8) Sürdürülebilirlik kapsamında malzeme ve ürünler kullanarak iç mekanların geliştirilmesine yönelik bilgiye ulaşma ve kullanma becerisi. | |||||
9) Girişimcilik, yaratıcı düşünme ve liderlik becerilerini yenilikçi iç tasarım yaklaşımları geliştirmeye yönelik kullanabilme becerisi. | |||||
10) Yerel, ulusal ve küresel ağlar bağlamında, disiplinler arası yaklaşımlar geliştirerek iç mekan tasarım sorunlarına çözüm üretebilme becerisi. | |||||
11) Tasarım fikirlerini görsel, sözlü ve yazılı medyada sunabilme, analog ve dijital teknikleri kullanarak ulusal ve uluslararası mesleki çevrelerde fikir paylaşımında bulunabilme becerisi. | |||||
12) Çeşitli kullanıcıların ihtiyaçlarına, yerel ve bölgesel değerlere, doğal ve kültürel mirasa saygılı, duyarlı ve sürdürülebilir tasarım yaklaşımları geliştirme becerisi. | |||||
13) İç mekanları bina sistemleriyle bütünleşik bir biçimde tasarlama becerisi. | |||||
14) Entelektüel bir profesyonel olabilmek için bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirleme ve ulusal ve uluslararası profesyoneller ve gruplarla bağlantı kurabilme becerisi | |||||
15) Ulusal ve uluslararası standartlara, mesleki görgü kurallarına, mevzuatlara ve yasal prosedürlere uygun iç mekan tasarım önerileri geliştirebilme becerisi. | |||||
16) Yeni düşünme ve yaratma yolları geliştirmek amacıyla güncel araştırmaları, buluşları, yaklaşımları ve teknolojileri takip edebilme becerisi. | |||||
17) Toplumsal ve mekânsal sorunları tanımlayıp değerlendirerek tasarım çözümleriyle fark yaratma becerisi, bunları toplumun kullanımına sunma becerisi. |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Türkçe ve İngilizce'yi etkin bir şekilde okuyabilme, yazabilme ve konuşabilme becerisi (Avrupa Dil Pasaportu B2 seviyesine eşdeğer). | H | Derse Katılım |
2) | İnsan-mekan ilişkisinin algısal, deneyimsel ve davranışsal yönlerine ilişkin bilgi ve anlayışı iç mekan tasarımının girdisi olarak kullanabilme becerisi. | S | |
3) | İç Mimarlık mesleğini hızla değişen teori ve yaklaşımlar ışığında yeniden yorumlayabilme becerisi. | S | |
4) | Mekanların tasarımına yönelik kişisel ve eleştirel bir bakış açısı geliştirme becerisi. | S | |
5) | Alanındaki problemlerin çözümünde disiplinlerarası tasarım ve araştırma prensiplerini etkili bir biçimde uygulayabilme becerisi. | H | Sunum |
6) | Çeşitli kaynaklardan edindiği bilgi ve içgörüyü yaratıcı bir şekilde iç mekan tasarım problemlerinin tasarımında bir araya getirebilme becerisi. | S | |
7) | Sosyal sorumluluk bakış açısıyla sürdürülebilir iç mekan tasarım yaklaşımlarını geliştirmek için gerekli etik metodolojiyi kullanma becerisi. | S | |
8) | Sürdürülebilirlik kapsamında malzeme ve ürünler kullanarak iç mekanların geliştirilmesine yönelik bilgiye ulaşma ve kullanma becerisi. | S | |
9) | Girişimcilik, yaratıcı düşünme ve liderlik becerilerini yenilikçi iç tasarım yaklaşımları geliştirmeye yönelik kullanabilme becerisi. | S | |
10) | Yerel, ulusal ve küresel ağlar bağlamında, disiplinler arası yaklaşımlar geliştirerek iç mekan tasarım sorunlarına çözüm üretebilme becerisi. | H | Sunum |
11) | Tasarım fikirlerini görsel, sözlü ve yazılı medyada sunabilme, analog ve dijital teknikleri kullanarak ulusal ve uluslararası mesleki çevrelerde fikir paylaşımında bulunabilme becerisi. | H | Sunum |
12) | Çeşitli kullanıcıların ihtiyaçlarına, yerel ve bölgesel değerlere, doğal ve kültürel mirasa saygılı, duyarlı ve sürdürülebilir tasarım yaklaşımları geliştirme becerisi. | S | |
13) | İç mekanları bina sistemleriyle bütünleşik bir biçimde tasarlama becerisi. | S | |
14) | Entelektüel bir profesyonel olabilmek için bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirleme ve ulusal ve uluslararası profesyoneller ve gruplarla bağlantı kurabilme becerisi | S | |
15) | Ulusal ve uluslararası standartlara, mesleki görgü kurallarına, mevzuatlara ve yasal prosedürlere uygun iç mekan tasarım önerileri geliştirebilme becerisi. | S | |
16) | Yeni düşünme ve yaratma yolları geliştirmek amacıyla güncel araştırmaları, buluşları, yaklaşımları ve teknolojileri takip edebilme becerisi. | H | Sunum |
17) | Toplumsal ve mekânsal sorunları tanımlayıp değerlendirerek tasarım çözümleriyle fark yaratma becerisi, bunları toplumun kullanımına sunma becerisi. | S |
Hazırlayan ve Tarih | , December 2023 |
Ders Koordinatörü | AKTS1 |
Dönem | Bahar |
Dersi Veren(ler) | KADRİYE NUR GÜLGÖR |
Hafta | Konu |
1) | Giriş |
2) | Perspektif |
3) | Gezi |
4) | Haritalama |
5) | Kesit - Kolaj |
6) | Kesit - Kolaj |
7) | Araştırma & Sunum |
8) | Manuel Tasarım |
9) | Manuel Tasarım |
10) | Okuma & Tartışma |
11) | Diagram |
12) | Video, Stop-motion |
13) | Görsel Günlük |
14) | Portfolyo Tasarımı |
15) | Final Değerlendirme Dönemi |
16) | Final Değerlendirme Dönemi |
16) | Final Değerlendirme Dönemi |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Önerilen Okumalar Rattenbury, Kester (2002) This is not architecture. Routledge, London. Arnheim, Rudolf (2015) Görsel Düşünme. Dördüncü Basım. Metis, İstanbul. Marleau-Ponty, Maurice (2010) Algılanan Dünya. Üçüncü Basım. Metis, İstanbul. Florenski, Pavel (2007) Tersten Perspektif. İkinci Basım. Metis, İstanbul. | ||||||
Öğretme Teknikleri | Küçük ödevler, fikirlerin görsel temsillerini oluşturmak için kısa bir süre içinde atölye çalışmaları olarak incelenecek; bu temsiller, eskiz, teknik çizim, render gibi çeşitli yollarla yapılacak. Amaç, dijital ve analog araçlarla tanışmak ve bu araçların bir kısmını düşünme ve fikir oluşturma bağlamında birleştirmektir." | ||||||
Ödev ve Projeler | 9 ödev ve 1 portfolyo | ||||||
Laboratuvar Çalışması | - | ||||||
Bilgisayar Kullanımı | Var | ||||||
Diğer Aktiviteler | Alan Gezileri | ||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
||||||
Ders Yönetimi |
Stüdyoya öğrenci katılımı çok önemli olacaktır. Final Portföyü Teslimi de dahil olmak üzere tüm teslimatlar, final notu için kritik öğelerdir. Geç teslimatlar kabul edilmeyecektir. Başarılı bir sonuç için %70 devamsızlık zorunludur. Akademik Dürüstsüzlük ve Plagiarizm: YÖK Disiplin Yönetmeliği. |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 1 | 3 | 1 | 70 | ||
Ödevler | 14 | 4 | 56 | ||||
Toplam İş Yükü | 126 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 5.0 | ||||||
AKTS | 5 |