School/Faculty/Institute | Faculty of Arts, Design and Architecture | ||||
Course Code | FADA 416 | ||||
Course Title in English | Introduction To Spatial Topics | ||||
Course Title in Turkish | Mekansal Konulara Giriş | ||||
Language of Instruction | EN | ||||
Type of Course | Seçiniz | ||||
Level of Course | Advanced | ||||
Semester | Bahar | ||||
Contact Hours per Week |
|
||||
Estimated Student Workload | 126 hours per semester | ||||
Number of Credits | 5 ECTS | ||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | ||||
Pre-requisites | None | ||||
Expected Prior Knowledge | 4 semesters of design studio | ||||
Co-requisites | None | ||||
Registration Restrictions | Only Undergraduate Students | ||||
Overall Educational Objective | To learn to comprehend the theory of space as multiple layers and familiarize oneself with critical spatial thinking by reproducing various spaces in two dimension | ||||
Course Description | The course begins with a search for potential answers to the question of “What is space?”. After looking at various examples and reading theories on space, it focuses on reading architectural drawings and doing atmospheric analysis. Students are asked to use their hand skills by creating atmospheric collages and hand sketches of the projects/spaces discussed in the course. The works of students, which help to improve the spatial perception, are discussed in the course, that way it also aims to turn critical thinking into a reflex. | ||||
Course Description in Turkish | Ders, mekanın ne olduğuna dair çeşitli teori ve örnekler eşliğinde, “mekan nedir?” sorusuna potansiyel cevaplar arayarak başlar. Mekanın teorisini ve pratiğini örnekler ile tartışarak, plan, kesit ve atmosfer okumaları üzerinde yoğunlaşır. Ders tartışılan mekanların, öğrenciler tarafından şematik plan/kesit, eskiz ve kolaj yoluyla yeniden üretilmesi sonucu ortaya çıkan ürünlerle desteklenir. Mekansal algıyı geliştiren bu yaklaşımın sonucu olan ürünler, öğrenciler tarafından ders içerisinde tartışılarak, eleştirel düşünceyi bir refleks haline getirmeyi amaçlar. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) 2) 3) 4) 5) |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
---|---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | |||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | |||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | |||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | |||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | |||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | |||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | |||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | |||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | |||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | |||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | |||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | |||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | N | |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | N | |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Exam,HW,Participation |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | N | |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | N | |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | N | |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | N | |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Participation |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | HW,Participation |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | N | |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Exam,HW |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Exam,HW |
Prepared by and Date | EYÜP ARIKBOĞA , June 2022 |
Course Coordinator | AKTS1 |
Semester | Bahar |
Name of Instructor | SARE SENA HUT |
Hafta | Konu |
1) | |
2) | |
3) | |
4) | |
5) | |
6) | |
7) | |
8) | |
9) | |
10) | |
11) | |
12) | |
13) | |
14) | |
15) | |
16) |
Required/Recommended Readings | Recommended Reading: The Poetics Of Space, Gaston Bachelard, Presses Universitaires de France, 1957. Atmospheres, Peter Zumthor, Birkhauser, 2006. Eidetic Operations and New Landscapes, James Corner, Princeton Architectural Press, pp 152-169. | ||||||||||||||||||
Teaching Methods | Flipped classroom, seminars, discussions, presentations. | ||||||||||||||||||
Homework and Projects | Weekly assignments, Midterm, Final | ||||||||||||||||||
Laboratory Work | No | ||||||||||||||||||
Computer Use | yes | ||||||||||||||||||
Other Activities | Research work, discussions | ||||||||||||||||||
Assessment Methods |
|
||||||||||||||||||
Course Administration |
arikbogae@mef.edu.tr - Office: Email: arikbogae@mef.edu.tr Attendance and participation during the entire scheduled class time is mandatory. Students are responsible for making a preliminary research about the invited lecturers and raise either questions or make comments as a pre-class activity. Students must be engaged in questioning and discussing; they are required to attend %90 of classes. Academic Dishonesty and Plagiarism: YÖK Disciplinary Regulation. |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 1 | 3 | 1 | 70 | ||
Ödevler | 14 | 4 | 56 | ||||
Total Workload | 126 | ||||||
Total Workload/25 | 5.0 | ||||||
ECTS | 5 |