School/Faculty/Institute | Faculty of Arts, Design and Architecture | ||||
Course Code | FADA 416 | ||||
Course Title in English | Introduction To Spatial Topics | ||||
Course Title in Turkish | Mekansal Konulara Giriş | ||||
Language of Instruction | EN | ||||
Type of Course | Select | ||||
Level of Course | Advanced | ||||
Semester | Spring | ||||
Contact Hours per Week |
|
||||
Estimated Student Workload | 126 hours per semester | ||||
Number of Credits | 5 ECTS | ||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | ||||
Pre-requisites | None | ||||
Co-requisites | None | ||||
Expected Prior Knowledge | 4 semesters of design studio | ||||
Registration Restrictions | Only Undergraduate Students | ||||
Overall Educational Objective | To learn to comprehend the theory of space as multiple layers and familiarize oneself with critical spatial thinking by reproducing various spaces in two dimension | ||||
Course Description | The course begins with a search for potential answers to the question of “What is space?”. After looking at various examples and reading theories on space, it focuses on reading architectural drawings and doing atmospheric analysis. Students are asked to use their hand skills by creating atmospheric collages and hand sketches of the projects/spaces discussed in the course. The works of students, which help to improve the spatial perception, are discussed in the course, that way it also aims to turn critical thinking into a reflex. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) mekanları eleştirel biçimde düşünmek 2) mimari çizimleri okumak 3) mimari tasarımda kullanılan farklı teknikleri ayırt etmek ve değerlendirmek 4) tasarımın farklı alanlarına genişletilmiş perspektiften yaklaşmak 5) kişinin mekânsal okuma, yazma ve görselleştirme becerilerini ifade edebilmesi. |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
---|---|---|---|---|---|
1) Türkçe ve İngilizce'yi etkin bir şekilde okuyabilme, yazabilme ve konuşabilme becerisi (Avrupa Dil Pasaportu B2 seviyesine eşdeğer). | |||||
2) İnsan-mekan ilişkisinin algısal, deneyimsel ve davranışsal yönlerine ilişkin bilgi ve anlayışı iç mekan tasarımının girdisi olarak kullanabilme becerisi. | |||||
3) İç Mimarlık mesleğini hızla değişen teori ve yaklaşımlar ışığında yeniden yorumlayabilme becerisi. | |||||
4) Mekanların tasarımına yönelik kişisel ve eleştirel bir bakış açısı geliştirme becerisi. | |||||
5) Alanındaki problemlerin çözümünde disiplinlerarası tasarım ve araştırma prensiplerini etkili bir biçimde uygulayabilme becerisi. | |||||
6) Çeşitli kaynaklardan edindiği bilgi ve içgörüyü yaratıcı bir şekilde iç mekan tasarım problemlerinin tasarımında bir araya getirebilme becerisi. | |||||
7) Sosyal sorumluluk bakış açısıyla sürdürülebilir iç mekan tasarım yaklaşımlarını geliştirmek için gerekli etik metodolojiyi kullanma becerisi. | |||||
8) Sürdürülebilirlik kapsamında malzeme ve ürünler kullanarak iç mekanların geliştirilmesine yönelik bilgiye ulaşma ve kullanma becerisi. | |||||
9) Girişimcilik, yaratıcı düşünme ve liderlik becerilerini yenilikçi iç tasarım yaklaşımları geliştirmeye yönelik kullanabilme becerisi. | |||||
10) Yerel, ulusal ve küresel ağlar bağlamında, disiplinler arası yaklaşımlar geliştirerek iç mekan tasarım sorunlarına çözüm üretebilme becerisi. | |||||
11) Tasarım fikirlerini görsel, sözlü ve yazılı medyada sunabilme, analog ve dijital teknikleri kullanarak ulusal ve uluslararası mesleki çevrelerde fikir paylaşımında bulunabilme becerisi. | |||||
12) Çeşitli kullanıcıların ihtiyaçlarına, yerel ve bölgesel değerlere, doğal ve kültürel mirasa saygılı, duyarlı ve sürdürülebilir tasarım yaklaşımları geliştirme becerisi. | |||||
13) İç mekanları bina sistemleriyle bütünleşik bir biçimde tasarlama becerisi. | |||||
14) Entelektüel bir profesyonel olabilmek için bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirleme ve ulusal ve uluslararası profesyoneller ve gruplarla bağlantı kurabilme becerisi | |||||
15) Ulusal ve uluslararası standartlara, mesleki görgü kurallarına, mevzuatlara ve yasal prosedürlere uygun iç mekan tasarım önerileri geliştirebilme becerisi. | |||||
16) Yeni düşünme ve yaratma yolları geliştirmek amacıyla güncel araştırmaları, buluşları, yaklaşımları ve teknolojileri takip edebilme becerisi. | |||||
17) Toplumsal ve mekânsal sorunları tanımlayıp değerlendirerek tasarım çözümleriyle fark yaratma becerisi, bunları toplumun kullanımına sunma becerisi. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Türkçe ve İngilizce'yi etkin bir şekilde okuyabilme, yazabilme ve konuşabilme becerisi (Avrupa Dil Pasaportu B2 seviyesine eşdeğer). | H | Derse Katılım |
2) | İnsan-mekan ilişkisinin algısal, deneyimsel ve davranışsal yönlerine ilişkin bilgi ve anlayışı iç mekan tasarımının girdisi olarak kullanabilme becerisi. | S | |
3) | İç Mimarlık mesleğini hızla değişen teori ve yaklaşımlar ışığında yeniden yorumlayabilme becerisi. | S | |
4) | Mekanların tasarımına yönelik kişisel ve eleştirel bir bakış açısı geliştirme becerisi. | S | |
5) | Alanındaki problemlerin çözümünde disiplinlerarası tasarım ve araştırma prensiplerini etkili bir biçimde uygulayabilme becerisi. | H | Sunum |
6) | Çeşitli kaynaklardan edindiği bilgi ve içgörüyü yaratıcı bir şekilde iç mekan tasarım problemlerinin tasarımında bir araya getirebilme becerisi. | S | |
7) | Sosyal sorumluluk bakış açısıyla sürdürülebilir iç mekan tasarım yaklaşımlarını geliştirmek için gerekli etik metodolojiyi kullanma becerisi. | S | |
8) | Sürdürülebilirlik kapsamında malzeme ve ürünler kullanarak iç mekanların geliştirilmesine yönelik bilgiye ulaşma ve kullanma becerisi. | S | |
9) | Girişimcilik, yaratıcı düşünme ve liderlik becerilerini yenilikçi iç tasarım yaklaşımları geliştirmeye yönelik kullanabilme becerisi. | S | |
10) | Yerel, ulusal ve küresel ağlar bağlamında, disiplinler arası yaklaşımlar geliştirerek iç mekan tasarım sorunlarına çözüm üretebilme becerisi. | H | Sunum |
11) | Tasarım fikirlerini görsel, sözlü ve yazılı medyada sunabilme, analog ve dijital teknikleri kullanarak ulusal ve uluslararası mesleki çevrelerde fikir paylaşımında bulunabilme becerisi. | H | Sunum |
12) | Çeşitli kullanıcıların ihtiyaçlarına, yerel ve bölgesel değerlere, doğal ve kültürel mirasa saygılı, duyarlı ve sürdürülebilir tasarım yaklaşımları geliştirme becerisi. | S | |
13) | İç mekanları bina sistemleriyle bütünleşik bir biçimde tasarlama becerisi. | S | |
14) | Entelektüel bir profesyonel olabilmek için bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirleme ve ulusal ve uluslararası profesyoneller ve gruplarla bağlantı kurabilme becerisi | S | |
15) | Ulusal ve uluslararası standartlara, mesleki görgü kurallarına, mevzuatlara ve yasal prosedürlere uygun iç mekan tasarım önerileri geliştirebilme becerisi. | S | |
16) | Yeni düşünme ve yaratma yolları geliştirmek amacıyla güncel araştırmaları, buluşları, yaklaşımları ve teknolojileri takip edebilme becerisi. | H | Sunum |
17) | Toplumsal ve mekânsal sorunları tanımlayıp değerlendirerek tasarım çözümleriyle fark yaratma becerisi, bunları toplumun kullanımına sunma becerisi. | S |
Prepared by and Date | , June 2022 |
Course Coordinator | AKTS1 |
Semester | Spring |
Name of Instructor | SARE SENA HUT |
Hafta | Konu |
1) | Giriş: Mekan Nedir? |
2) | Mekanın Temsili |
3) | Bellek ve Yer |
4) | Filmlerde Mekan |
5) | Sanat ve Mimarlıkta Mekansal Keşifler |
6) | Mekanın Algısı |
7) | Duyu, Mekan ve Strateji |
8) | Çağın Ruhu |
9) | Seminer/Davetli Konuşmacı |
10) | Atmosferlerin İnşası I |
11) | Atmosferlerin İnşası II |
12) | Peyzaj & Yapılı Çevre |
13) | Final Sunumları |
14) | Final Sunumları |
15) | Final Değerlendirme Dönemi |
16) | Final Değerlendirme Dönemi |
Required/Recommended Readings | Recommended Reading: The Poetics Of Space, Gaston Bachelard, Presses Universitaires de France, 1957. Atmospheres, Peter Zumthor, Birkhauser, 2006. Eidetic Operations and New Landscapes, James Corner, Princeton Architectural Press, pp 152-169. | ||||||||||||||||||
Teaching Methods | Flipped classroom, seminars, discussions, presentations. | ||||||||||||||||||
Homework and Projects | Weekly assignments, Midterm, Final | ||||||||||||||||||
Laboratory Work | No | ||||||||||||||||||
Computer Use | yes | ||||||||||||||||||
Other Activities | Research work, discussions | ||||||||||||||||||
Assessment Methods |
|
||||||||||||||||||
Course Administration |
arikbogae@mef.edu.tr - Email: arikbogae@mef.edu.tr Attendance and participation during the entire scheduled class time is mandatory. Students are responsible for making a preliminary research about the invited lecturers and raise either questions or make comments as a pre-class activity. Students must be engaged in questioning and discussing; they are required to attend %90 of classes. Academic Dishonesty and Plagiarism: YÖK Disciplinary Regulation. |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 1 | 3 | 1 | 70 | ||
Ödevler | 14 | 4 | 56 | ||||
Total Workload | 126 | ||||||
Total Workload/25 | 5.0 | ||||||
ECTS | 5 |