School/Faculty/Institute | Faculty of Law | ||||
Course Code | LAW 427 | ||||
Course Title in English | Law of Corporate Groups | ||||
Course Title in Turkish | Şirketler Topluluğu Hukuku | ||||
Language of Instruction | EN | ||||
Type of Course | Lecture | ||||
Level of Course | Advanced | ||||
Semester | Spring | ||||
Contact Hours per Week |
|
||||
Estimated Student Workload | 94 hours per semester | ||||
Number of Credits | 4 ECTS | ||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | ||||
Pre-requisites | None | ||||
Expected Prior Knowledge | HUK 306 - Ticaret Hukuku II | ||||
Co-requisites | None | ||||
Registration Restrictions | Only undergraduate students | ||||
Overall Educational Objective | Students will learn the key concepts relating to the law of corporate groups. | ||||
Course Description | Legal model approaches to corporate group law systems, the role of group interest and the balance between advantages and disadvantages, protection of minority shareholders, rules on intragroup loans and related party transactions, protection of creditors and third parties, piercing the corporate veil doctrine, concepts of dominance and control from a comparative perspective. The course will primarily focus on the continental European legal systems. | ||||
Course Description in Turkish | Şirketler topluluğu hukuku sistemlerine yaklaşımlar, grup menfaatinin rolü ve avantajlar ile dezavantajlar arasındaki denge, azınlık hissedarların korunması, grup içi krediler ve ilişkili taraf işlemlerine ilişkin kurallar, alacaklıların ve üçüncü kişilerin korunması, tüzel kişilik perdesinin kaldırılması doktrini, karşılaştırmalı bir perspektiften hakimiyet ve kontrol kavramları. Ders öncelikle Kıta Avrupası hukuk sistemlerine odaklanacaktır. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) Şirketler topluluklarının modern ekonomilerdeki rolünü modern, tarihsel, ulusal ve uluslararası bağlamda anlar. 2) Farklı şirketler topluluğu sistemlerinin temel özelliklerini açıklayabilir ve bunları karşılaştırabilir. 3) Şirketler topluluğu hukuku, hissedarların, yöneticilerin ve müdürlerin hakları ve bilgiye sahiptir. 4) Farklı şirketler topluluğu hukuku sistemlerinin temellerini anlar |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 |
---|---|---|---|---|
1) Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular. | ||||
2) Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||
3) Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir. | ||||
4) Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. | ||||
5) Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar. | ||||
6) Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur. | ||||
7) Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir. | ||||
8) Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır. | ||||
9) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||
10) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. | ||||
11) Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur. | ||||
12) Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular. | H | Exam |
2) | Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular. | S | Exam |
3) | Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir. | S | Exam |
4) | Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. | N | |
5) | Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar. | H | Exam |
6) | Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur. | H | Exam |
7) | Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir. | H | Exam |
8) | Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır. | N | |
9) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | H | Exam |
10) | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. | N | |
11) | Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur. | S | Exam |
12) | Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur. | H | Exam |
Prepared by and Date | FATMA BERİL ÖZCANLI , January 2024 |
Course Coordinator | FATMA BERİL ÖZCANLI |
Semester | Spring |
Name of Instructor | Dr. Öğr. Üyesi FATMA BERİL ÖZCANLI |
Hafta | Konu |
1) | Şirketler topluluğu hukuku sistemlerine giriş, bir şirketler topluluğunu tanımlayan unsurlar |
2) | Kontrol ve tanımlarının farklı amaçları, organik kontrol |
3) | Kontrol ilişkisinin tarafları, hakim tarafın kontrolü, nihai kontrol sahibi kişi, bağımlı kuruluş |
4) | Çapraz hissedarlık |
5) | Şirketler topluluklarına ilişkin yasal modeller ve yaklaşımlar |
6) | Şirket topluluklarına ilişkin özel şirketler hukuku düzenlemelerine sahip hukuk sistemleri |
7) | Grup menfaatinin rolü ve avantajları ile dezavantajları arasındaki denge |
8) | Azınlık paysahiplerinin korunması |
9) | Paysahiplerinin hakları ve yükümlülükleri |
10) | Grup içi krediler ve ilişkili taraf işlemlerine ilişkin kurallar |
11) | Hakim şirket düzeyinde şirketler hukuku sorunları |
12) | Alacaklıların ve diğer üçüncü kişilerin korunması |
13) | Tüzel kişilik perdesinin kaldırılması doktrini |
14) | İflas |
Required/Recommended Readings | Recommended Books: The Anatomy of Corporate Law, Reinier Kraakman/John Armour/Paul Davies/Luca Enriques/Henry Hansmann/Gerard Hertig/Klaus Hopt/Hideki Kanda/Mariana Pargendler/Wolf-Georg Ringe/Edward Rock, OUP, 2017. Comparative Corporate Law, Marco Ventoruzzo/Pierre-Henri Conac/Gen Gotō/Sebastian Mock/Mario Notari/Arad Resiberg, West Academic Publishing, 2015. Groups of Companies, a comparative law overview, Ed:Rafael Mariano Manovil, Springer, 2020. | |||||||||||||||
Teaching Methods | Students work independently before classes covering readings and assignments. Class time is spent on theory, concepts, and application of materials. | |||||||||||||||
Homework and Projects | ||||||||||||||||
Laboratory Work | ||||||||||||||||
Computer Use | ||||||||||||||||
Other Activities | ||||||||||||||||
Assessment Methods |
|
|||||||||||||||
Course Administration |
ozcanlib@mef.edu.tr |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 1 | 2 | 2 | 70 | ||
Ara Sınavlar | 1 | 10 | 2 | 12 | |||
Final | 1 | 10 | 2 | 12 | |||
Total Workload | 94 | ||||||
Total Workload/25 | 3.8 | ||||||
ECTS | 4 |