School/Faculty/Institute Faculty of Engineering
Course Code EE 484
Course Title in English Embedded Systems Design
Course Title in Turkish Gömülü Sistem Tasarımı
Language of Instruction EN
Type of Course Flipped Classroom
Level of Course Select
Semester Spring
Contact Hours per Week
Lecture: 2 Recitation: Lab: 2 Other:
Estimated Student Workload 153 hours per semester
Number of Credits 6 ECTS
Grading Mode Standard Letter Grade
Pre-requisites EE 203 - Digital Systems Design
Co-requisites None
Expected Prior Knowledge Prior knowledge digital systems, gate level design of combinational and sequential circuits, circuit analysis, programming as well as embedded systems is expected.
Registration Restrictions Only Undergraduate Students
Overall Educational Objective To design an embedded system that includes the determination of functional and non-functional requirements, hardware selection, hardware design, cloud connectivity and software design.
Course Description This course leads the students to complete an embedded systems design process. The following topics are covered: functional and non-functional requirements, performance boosting with FPGA virtues, widely used content platforms and electronic boards in embedded systems, embedded systems for IoT, computing on the edge and computing in cloud, standards and regulations in embedded systems, reporting and demonstrating a project.

Course Learning Outcomes and Competences

Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) Bir ekibin parçası olarak bir gömülü sistem tasarlar ve uygular,
2) Gömülü sistemlerde bulut platformlarını, içerik platformlarını, sensörleri ve aktüatörleri kullanır,
3) Tasarım sürecinde sürdürülebilirlik ve kaynak tasarrufu stratejilerini takdir eder,
4) Tasarımında elektronik ve iletişim standartları ve düzenlemelerini uygular,
5) Tamamlanmış bir sistemin performans ölçütlerini eleştirir,
6) Tasarımını geniş bir kitleye sergiler.
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes 1 2 3 4 5 6
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi.
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi.
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği.
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi.
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi.
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması.
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme.
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi.
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme.
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme.
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi.
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi.
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme.

Relation to Program Outcomes and Competences

N None S Supportive H Highly Related
     
Program Outcomes and Competences Level Assessed by
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. N
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. N
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. H Sınav,Ödev,Derse Katılım
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. N
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. N
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. N
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. N
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. N
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. S Derse Katılım
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. S Ödev,Derse Katılım
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. N
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. S Sınav,Ödev
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. H Sınav,Ödev
Prepared by and Date TUBA AYHAN ,
Course Coordinator TUBA AYHAN
Semester Spring
Name of Instructor Dr. Öğr. Üyesi TUBA AYHAN

Course Contents

Hafta Konu
1) Gömülü Sistemlerin Özellikleri
2) FPGA Avantajları
3) Bulut Bağlantısına Giriş
4) Sistem Gereksinimleri, Anlama ve Tasarım Ortamı
5) Sensör Merkezli Sistem Geliştirme
6) Güvenlik Dikkate Alınmaları
7) Güvenlik Dikkate Alınmaları
8) Yeşil Bilgi İşlem: Sürdürülebilirlik ve kaynak yönetimi
9) Proje tasarımı: fonksiyonel ve fonksiyonel olmayan gereksinimler
10) Proje tasarımı: blok diyagramı
11) Proje tasarımı: donanım/yazılım bölümlendirme
12) Proje tasarımı: donanım tasarımı
13) Proje tasarımı: yazılım tasarımı
14) Proje tasarımı: entegrasyon
14) Proje tasarımı: entegrasyon
15) Final Sınavı Dönemi.
16) Final Sınavı Dönemi.
Required/Recommended Readings1. Lambert Spaanenburg · Hendrik Spaanenburg, Cloud Connectivity and Embedded Sensory Systems, Springer, 2011 2. Carsten-Constantin Soeldner, Open Innovation in Embedded Systems, Gabler Verlag, 2017
Teaching MethodsContact hours using “Flipped Classroom” as an active learning technique.
Homework and ProjectsStudents will complete an embedded system design project in teams. The system must include an FPGA platform, cloud and custom sensor/actuator platforms selected by the students.
Laboratory WorkAll project work and demonstrations will be conducted in A403.
Computer UseStudent is to use Cloud platforms, as well as C programming IDE and FPGA IDE.
Other Activities
Assessment Methods
Assessment Tools Count Weight
Projeler 1 % 30
Rapor Teslimi 2 % 70
TOTAL % 100
Course Administration

Instructor’s office and phone number: 5th Floor office hours: TBA email address: ayhant@mef.edu.tr Policies: ● Missing project: Fail. ● A reminder of proper classroom behavior, code of student conduct: YÖK Disciplinary Regulation Academic Dishonesty and Plagiarism: YÖK Disciplinary Regulation

ECTS Student Workload Estimation

Activity No/Weeks Hours Calculation
No/Weeks per Semester Preparing for the Activity Spent in the Activity Itself Completing the Activity Requirements
Ders Saati 14 2 2 56
Laboratuvar 7 3 2 35
Sunum / Seminer 1 12 2 14
Proje 1 30 1 31
Rapor Teslimi 1 15 2 17
Total Workload 153
Total Workload/25 6.1
ECTS 6