School/Faculty/Institute Faculty of Engineering
Course Code COMP 452
Course Title in English Huawei Low Code Application Development
Course Title in Turkish Huawei Low Code Uygulama Geliştirme
Language of Instruction EN
Type of Course Laboratory Work,Lecture
Level of Course Introductory
Semester Bahar
Contact Hours per Week
Lecture: 2 Recitation: 0 Lab: 0 Other: 0
Estimated Student Workload 81 hours per semester
Number of Credits 6 ECTS
Grading Mode Standard Letter Grade
Pre-requisites COMP 110 - Object-Oriented Programming (JAVA)
Expected Prior Knowledge None
Co-requisites None
Registration Restrictions Only undergraduate students
Overall Educational Objective To be familiar with the concepts, application scenarios, main features and development of Huawei’s AppCube low code application-development services and have the basic to advanced capabilities of low code application development. Produce at least one application project.
Course Description This course provides students with an introduction to low code application development. The main content of this course includes introduction to AppCube application development platform, rapid development hand-on practices, standard page development, advance page development, service orchestration, script, object-model development, business process orchestration, data visualization.
Course Description in Turkish Bu derste; low code uyugulama geliştirme hakkında teorik ve uygulumalı olmak üzere aşağıdaki konular işlenecektir.AppCube low code uygulama platformuna giriş, hızlı uygulama geliştirme örnekleri, standart sayfa geliştirme, ileri düzey sayfa geliştirme, servis orkestrasyonu, script, object model geliştirme, iş akışı orkestrasyonu, ve veri görselleştirme.

Course Learning Outcomes and Competences

Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) Be familiar with latest software development trends
2) Understand the low code development concept and its components
3) Develop business applications
4) Describe the basic to advanced concepts and formal design process in application development
5) Function effectively on a team
6) Prepare a technical report and verbal presentation about a business application
7) Acquire and apply new knowledge as needed
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes 1 2 3 4 5 6 7
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi.
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi.
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği.
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi.
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi.
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması.
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme.
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi.
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme.
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme.
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi.
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi.
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme.

Relation to Program Outcomes and Competences

N None S Supportive H Highly Related
     
Program Outcomes and Competences Level Assessed by
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. N
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. N
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. H Exam,HW,Participation
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. N
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. N
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. N
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. N
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. N
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. S Participation
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. S HW,Participation
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. N
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. S Exam,HW
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. H Exam,HW
Prepared by and Date MEHMET FEVZİ ÜNAL , November 2023
Course Coordinator ŞENİZ DEMİR
Semester Bahar
Name of Instructor

Course Contents

Hafta Konu
1) Introduction to Application Development
2) Introduction to AppCube Low Code Application Development Platform
3) Standard Page Development
4) To do App Development (in Lab)
5) Advanced Page Development
6) Script
7) Object-model Development
8) Business Process Orchestration
9) Data Visualization
10) In-class development practice
11) In-class development practice
12) In-class development practice
13) Invited talk: Employment & Internship Opportunities in Huawei
14) Student presentations
15) Final Exam/Project/Presentation Period
16) Final Exam/Project/Presentation Period
Required/Recommended ReadingsNone
Teaching MethodsLecturing in the class. Teamwork in the project.
Homework and ProjectsOne term project.
Laboratory WorkIn-class development.
Computer UseFor Application Development using AppCube.
Other ActivitiesProject presentation, report writing.
Assessment Methods
Assessment Tools Count Weight
Ödev 1 % 20
Projeler 1 % 40
Ara Sınavlar 1 % 40
TOTAL % 100
Course Administration appcubecloud@huawei.com

Instructor’s office and phone number, office hours, email address: To be announced -Office: -Phone number: - Email address: appcubecloud@huawei.com Rules for attendance, late submissions, missing an exam, etc.: To be announced A reminder of proper classroom behavior, code of student conduct: To be announced Academic dishonesty and plagiarism: YÖK regulations.

ECTS Student Workload Estimation

Activity No/Weeks Hours Calculation
No/Weeks per Semester Preparing for the Activity Spent in the Activity Itself Completing the Activity Requirements
Ders Saati 14 1 2 42
Proje 6 3 3 36
Ara Sınavlar 1 1 2 3
Total Workload 81
Total Workload/25 3.2
ECTS 6