İç Mimarlık | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | Sanat, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi | ||||||
Ders Kodu | ARC 478 | ||||||
Ders Adı İngilizce | Art Between Practice and Discourse | ||||||
Ders Adı Türkçe | Teori ve Pratik Arasında Sanat | ||||||
Öğretim Dili | EN | ||||||
Ders Türü | Ters-Yüz Öğrenme | ||||||
Dersin Düzeyi | İleri | ||||||
Dönem | Bahar | ||||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
||||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 126 saat | ||||||
Ders Kredileri | 5 AKTS | ||||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | ||||||
Ön Koşul |
ARC 202 - Architectural Design IV | INT 202 - Interior Design II |
||||||
Yan Koşul | Yok | ||||||
Beklenen Ön Bilgi | 4 yarıyıl tasarım stüdyosu | ||||||
Kayıt Kısıtlamaları | Yalnızca Lisans Öğrencileri | ||||||
Genel Eğitim Hedefi | 19. ve 20. yüzyıllarda sanatın tarihini ve teorisini anlamayı öğrenmek. | ||||||
Ders Açıklaması | Michel Foucault, Gilles Deleuze ile gerçekleştirdiği Entellektüeller ve İktidar başlıklı bir söyleşisinde Teori ve Pratik arasındaki ilişkiyi ‘’Teori bir pratiği açıklamaz, ifade etmez, uygulamaz; teori bir pratiktir.’’ diye tanımlar. Deleuze ise ‘‘Pratik, teorik bir noktadan diğerine olan aracıların toplamıdır ve teori, bir pratikten diğerine bir aracıdır. Hiçbir teori, bir tür duvarla karşılaşmadan gelişemez ve duvarı delmek için de pratik gerekir.’’ Buradan hareketle, Modern ve Postmodern dönemleri kavrayabilmek için dersin ana kaynağı olarak Charles Harrison ve Paul Wood tarafından derlenen Teoride Sanat 1900-2000: Değişen Fikirlerin Antolojisi, adlı kitap kullanılacak. Dönem boyunca Klasizm, Modernite, Kübizm, Dadaizm,Avant-Garde, Dogma 95, Minimalizm, Yapıbozum, Postmodern ve Futurizm gibi sanat akımları ve kavramlar eğitmen ve öğrenciler tarafından performatif sunum teknikleriyle anlatılarak, farklı kavrama ve tartışma biçimlerine yer verilecek. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) sanat ve mimarlık arasındaki ilişkiyi takdir etmek; 2) 20. yüzyıldaki sanat akımlarını anlamak; 3) 20. yüzyıldaki mimari akımları anlamak; 4) sanat ve mimarlık tarihini kavramak; 5) mimarlıkla ilişkili çağdaş sanat akımlarını tanımak; 6) çağdaş sanatı, sanat ve mimarlık tarihini kavramak; 7) mimari pratiğe yönelik sanat teorilerini tartışmak. |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1) Türkçe ve İngilizce'yi etkin bir şekilde okuyabilme, yazabilme ve konuşabilme becerisi (Avrupa Dil Pasaportu B2 seviyesine eşdeğer). | |||||||
2) İnsan-mekan ilişkisinin algısal, deneyimsel ve davranışsal yönlerine ilişkin bilgi ve anlayışı iç mekan tasarımının girdisi olarak kullanabilme becerisi. | |||||||
3) İç Mimarlık mesleğini hızla değişen teori ve yaklaşımlar ışığında yeniden yorumlayabilme becerisi. | |||||||
4) Mekanların tasarımına yönelik kişisel ve eleştirel bir bakış açısı geliştirme becerisi. | |||||||
5) Alanındaki problemlerin çözümünde disiplinlerarası tasarım ve araştırma prensiplerini etkili bir biçimde uygulayabilme becerisi. | |||||||
6) Çeşitli kaynaklardan edindiği bilgi ve içgörüyü yaratıcı bir şekilde iç mekan tasarım problemlerinin tasarımında bir araya getirebilme becerisi. | |||||||
7) Sosyal sorumluluk bakış açısıyla sürdürülebilir iç mekan tasarım yaklaşımlarını geliştirmek için gerekli etik metodolojiyi kullanma becerisi. | |||||||
8) Sürdürülebilirlik kapsamında malzeme ve ürünler kullanarak iç mekanların geliştirilmesine yönelik bilgiye ulaşma ve kullanma becerisi. | |||||||
9) Girişimcilik, yaratıcı düşünme ve liderlik becerilerini yenilikçi iç tasarım yaklaşımları geliştirmeye yönelik kullanabilme becerisi. | |||||||
10) Yerel, ulusal ve küresel ağlar bağlamında, disiplinler arası yaklaşımlar geliştirerek iç mekan tasarım sorunlarına çözüm üretebilme becerisi. | |||||||
11) Tasarım fikirlerini görsel, sözlü ve yazılı medyada sunabilme, analog ve dijital teknikleri kullanarak ulusal ve uluslararası mesleki çevrelerde fikir paylaşımında bulunabilme becerisi. | |||||||
12) Çeşitli kullanıcıların ihtiyaçlarına, yerel ve bölgesel değerlere, doğal ve kültürel mirasa saygılı, duyarlı ve sürdürülebilir tasarım yaklaşımları geliştirme becerisi. | |||||||
13) İç mekanları bina sistemleriyle bütünleşik bir biçimde tasarlama becerisi. | |||||||
14) Entelektüel bir profesyonel olabilmek için bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirleme ve ulusal ve uluslararası profesyoneller ve gruplarla bağlantı kurabilme becerisi | |||||||
15) Ulusal ve uluslararası standartlara, mesleki görgü kurallarına, mevzuatlara ve yasal prosedürlere uygun iç mekan tasarım önerileri geliştirebilme becerisi. | |||||||
16) Yeni düşünme ve yaratma yolları geliştirmek amacıyla güncel araştırmaları, buluşları, yaklaşımları ve teknolojileri takip edebilme becerisi. | |||||||
17) Toplumsal ve mekânsal sorunları tanımlayıp değerlendirerek tasarım çözümleriyle fark yaratma becerisi, bunları toplumun kullanımına sunma becerisi. |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Türkçe ve İngilizce'yi etkin bir şekilde okuyabilme, yazabilme ve konuşabilme becerisi (Avrupa Dil Pasaportu B2 seviyesine eşdeğer). | H | Derse Katılım |
2) | İnsan-mekan ilişkisinin algısal, deneyimsel ve davranışsal yönlerine ilişkin bilgi ve anlayışı iç mekan tasarımının girdisi olarak kullanabilme becerisi. | S | |
3) | İç Mimarlık mesleğini hızla değişen teori ve yaklaşımlar ışığında yeniden yorumlayabilme becerisi. | S | |
4) | Mekanların tasarımına yönelik kişisel ve eleştirel bir bakış açısı geliştirme becerisi. | S | |
5) | Alanındaki problemlerin çözümünde disiplinlerarası tasarım ve araştırma prensiplerini etkili bir biçimde uygulayabilme becerisi. | H | Sunum |
6) | Çeşitli kaynaklardan edindiği bilgi ve içgörüyü yaratıcı bir şekilde iç mekan tasarım problemlerinin tasarımında bir araya getirebilme becerisi. | S | |
7) | Sosyal sorumluluk bakış açısıyla sürdürülebilir iç mekan tasarım yaklaşımlarını geliştirmek için gerekli etik metodolojiyi kullanma becerisi. | S | |
8) | Sürdürülebilirlik kapsamında malzeme ve ürünler kullanarak iç mekanların geliştirilmesine yönelik bilgiye ulaşma ve kullanma becerisi. | S | |
9) | Girişimcilik, yaratıcı düşünme ve liderlik becerilerini yenilikçi iç tasarım yaklaşımları geliştirmeye yönelik kullanabilme becerisi. | S | |
10) | Yerel, ulusal ve küresel ağlar bağlamında, disiplinler arası yaklaşımlar geliştirerek iç mekan tasarım sorunlarına çözüm üretebilme becerisi. | H | Sunum |
11) | Tasarım fikirlerini görsel, sözlü ve yazılı medyada sunabilme, analog ve dijital teknikleri kullanarak ulusal ve uluslararası mesleki çevrelerde fikir paylaşımında bulunabilme becerisi. | H | Sunum |
12) | Çeşitli kullanıcıların ihtiyaçlarına, yerel ve bölgesel değerlere, doğal ve kültürel mirasa saygılı, duyarlı ve sürdürülebilir tasarım yaklaşımları geliştirme becerisi. | S | |
13) | İç mekanları bina sistemleriyle bütünleşik bir biçimde tasarlama becerisi. | S | |
14) | Entelektüel bir profesyonel olabilmek için bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirleme ve ulusal ve uluslararası profesyoneller ve gruplarla bağlantı kurabilme becerisi | S | |
15) | Ulusal ve uluslararası standartlara, mesleki görgü kurallarına, mevzuatlara ve yasal prosedürlere uygun iç mekan tasarım önerileri geliştirebilme becerisi. | S | |
16) | Yeni düşünme ve yaratma yolları geliştirmek amacıyla güncel araştırmaları, buluşları, yaklaşımları ve teknolojileri takip edebilme becerisi. | H | Sunum |
17) | Toplumsal ve mekânsal sorunları tanımlayıp değerlendirerek tasarım çözümleriyle fark yaratma becerisi, bunları toplumun kullanımına sunma becerisi. | S |
Hazırlayan ve Tarih | KERİM KÜRKÇÜ , November 2024 |
Ders Koordinatörü | AKTS1 |
Dönem | Bahar |
Dersi Veren(ler) | Öğr. Gör. KERİM KÜRKÇÜ |
Hafta | Konu |
1) | Giriş – Temel Kavramlar - Sanat Nedir? - Sunum Görevleri |
2) | Sınıf İçi - Sanat Teorileri |
3) | Sınıf İçi - Öğrencilerden Performatif Sunumlar 1-A Klasisizm ve Özgünlük 1-B İfade ve Primitif |
4) | Sınıf İçi - Öğrencilerden Performatif Sunumlar 2-A Modernite 2-B Kübizm |
5) | Sınıf İçi - Öğrencilerden Performatif Sunumlar 3-A Neo-Klasisizm ve Düzene Çağrı 3-B İsyan ve Kaos |
6) | Sınıf İçi - Öğrencilerden Performatif Sunumlar 3-C Soyutlama ve Biçim 3-D Kullanım ve İnşaa |
7) | Sınıf İçi - Öğrencilerden Performatif Sunumlar 4-A İdeal Olarak Modern 4-B Gerçekçilik Olarak Figürasyon |
8) | Sınıf İçi - Vize - Öğrencilerden Performatif Sunumlar 4-C Gerçekçilik Olarak Eleştiri 4-D Modernizm Olarak Eleştiri |
9) | Sınıf İçi - Öğrencilerden Performatif Sunumlar 5-A Amerikan Avangardı 5-B Avrupa’da Bireysellik 5-C Sanat ve Toplum |
10) | Sınıf İçi - Öğrencilerden Performatif Sunumlar 6-A Sanat ve Modern Hayat 6-B Modernist Sanat |
11) | Sınıf İçi - Öğrencilerden Performatif Sunumlar 7-A Nesne Olma ve Redüktivizm 7-B Biçime Yaklaşımlar |
12) | Sınıf İçi - Öğrencilerden Performatif Sunumlar 7-C Politika Aspektleri 7-D Eleştirel Revizyonlar |
13) | Sınıf İçi - Öğrencilerden Performatif Sunumlar 8-A Tarihin Durumu 8-B Özgünlüğün Eleştirisi |
14) | Sınıf İçi - Öğrencilerden Performatif Sunumlar 8-C Farklılık Figürleri |
15) | Final Değerlendirme Dönemi |
16) | Final Değerlendirme Dönemi |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Harrison C. & Wood Paul, ART in THEORY 1900-2000, 2003, Blackwell Publishing Giddens Anthony, MODERNLİĞİN SONUÇLARI, 2016, Ayrıntı Kuspit Donald, SANATIN SONU, 2014, Metis Deleuze G. & Guattari F., FELSEFE NEDİR, 1992, YKY Foucault Michel, ENTELLEKTÜELİN SİYASİ İŞLEVİ, 1994, Ayrıntı Foucault Michel, ÖZNE ve İKTİDAR, 1994, Ayrıntı Roth Leland M., MİMARLIĞIN ÖYKÜSÜ, 2002, Kabalcı Yayınevi Freud Sigmund, SANAT ve SANATÇILAR ÜZERİNE, 1994, YKY Lenoir Beatrice, SANAT YAPITI, 2003, YKY Harrison C. & Wood Paul & Gaiger J., ART in THEORY 1815-1900, 1998, Blackwell Publishing Sennett Richard, TEN ve TAŞ; Batı Uygarlığında Beden ve Şehir, 2001, Metis Yayınları Rasmussen Steen Eiler, YAŞANAN MİMARİ, 1994, Remzi Kitapevi Trasi Nicoletta, INTERDISCIPLINARY ARCHITECTURE, 2001, Wiley-Academy Christian Bjone, ART and ARCHITECTURE: STRATEGIES in COLLABORATION, 2009, Birkhauser Jane Rendell, ART and ARCHITECTURE: A PLACE BETWEEN, 2006, I. B. Tauris Finkelpearl Tom, DIALOGUES in PUBLIC ART, 2000, MIT Kemp L. Roger (ed.), CITIES and THE ART, 2004, McFarland & Company | |||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Ders, eğitmen tarafından yapılan sunumların yanı sıra sınıf tartışmalarını da içerecektir. Her hafta öğrenciler, sanat teorilerini açıklamak için performatif sunumlar yapacaklardır. | |||||||||||||||
Ödev ve Projeler | 1 sunum, 1 final çalışması | |||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | - | |||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | Evet | |||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | Performans Sanatı, Hikaye Anlatımı | |||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
|||||||||||||||
Ders Yönetimi |
kerimkurkcu@gmail.com - Ofis: Kerim Kürkçü / Uniq Gallery E-posta: kerimkurkcu@gmail.com Katılım, bu ders için zorunludur. Öğrenciler, sanatçının stüdyo ziyaretlerine ve galeri ziyaretlerine katılmaktan sorumludur. Sınıf ve ziyaret sürelerinin çoğu, sanat ve mimari kavramlar, fikirler ve uygulamalar üzerine tartışmalara ayrılacaktır. Akademik Dürüstsüzlük ve İntihal: YÖK Disiplin Yönetmeliği geçerlidir. |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 1 | 3 | 1 | 70 | ||
Ödevler | 14 | 4 | 56 | ||||
Toplam İş Yükü | 126 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 5.0 | ||||||
AKTS | 5 |